de oude babyspullen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mamasilly, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    ik vroeg me wel eens af wat doen jullie met de babyspullen als de kinderen groter worden

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gewoon weg doen -> weggooien, weggeven of naar de kringloop ofzo! Ik ga het niet bewaren tenminste. Mochten er na deze 3 nog meer komen (wat ik niet denk) is dat pas over heel veel jaar ;). Tegen die tijd halen we wel weer nieuw!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat nog mooi is bewaar ik.. voorlopig. Ik kan er nog geen afscheid van nemen ;)

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Er zijn toch wel een aantal dingen die ik ga bewaren. Uiteindelijk niet alles denk ik. Maar dingen zoals een eerste pakje en zo, ga ik zeker bewaren.

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Verkopen.
    Ziet eruit als nieuw dus kan makkelijk.
    Op zich wil ik t wel bewaren, maar wat moet ik ermee?
    Heb de babykamer van mn jongens ook jaren bewaard, toen gingen we verhuizen en istie alsnog weg gedaan.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Nu bewaar ik 't eerst voor de volgende. En na de laatste (voor zover je dat van tevoren weet) bewaar ik wat mooi is voor de eventuele kindjes van mijn broertjes/zusjes. En de rest gooi of geef ik weg.

En er zijn natuurlijk ook wat dingen die ik gewoon lekker zelf hou, een paar pakjes (waaronder uiteraard z'n eerste pakje), lievelingsknuffel, etc. Dingen met emotionele waarde!

7. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Bewaren voor een eventueel broertje of zusje, Marktplaats en als het echt niet meer toonbaar is in de kliko. Heeft het emotionele waarde dan zetten we het gewoon op zolder

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

voorlopig bewaren, als ik zeker niet nog een kind krijg op een gegeven moment een aantal dingen bewaren, de rest naar het goede doel, kringloop op weggeven...
    mijn ouders hebben best veel bewaard, en dat vind ik nu heel erg leuk. mijn zoontje heeft een hele set speelgoed als hij daar is. ook lakentjes, boxkleed, wandkleden etc. gebruik ik nu allemaal! van de kleertjes alleen de allermooiste bewaren denk ik..

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Voorlopig bewaren. Ik denk wel dat er ooit nog wel een 2e komt. We hebben best een grote zolder dus staat niet in de weg.

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    mmmmmmmm, zeker last van 1 of ander zwangerschapskwaaltje.
    Ik dacht toch echt dat t over de babykamer ging :D
    en niet de baby spulletjes.

Ik heb van mn jongens veel bewaard, kon er geen afscheid van nemen (oudste is bijna 20, kan je nagaan hoe oud t al is :D )
    Maar heb 2 jaar geleden toch veel weg moeten gooien. Zat in kartonnen dozen, dus in veel kleertjes zaten bruine vlekken, of de elastiek was zo oud dat ie brokkelde :D :D
    Nooit bij stil gestaan toen ik het inpakte :D

Dus deze keer verkoop ik de kleertjes of geef t weg. En een paar dingetjes houd ik (dit is althans t plan...)

Speelgoed bewaar ik denk ik, dat blijft tijdloos en brokkelt niet :D
    Tis heel leuk om te zien hoe ons kleine meisje speelt met speelgoed waar mijn oudste kinderen 20 jaar geleden al mee speelde.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier gaat het eerst naar zolder. als we nog een derde zouden krijgen is het handig en anders gaat het naar familie die kindjes onderweg hebben.

en daarna? wat goed is naar het AZC en anders toch wel weg. een paar spulletjes bewaren we wel, speciale pakjes en knuffels.

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik heb wat kleertjes van 7 jr geleden bewaard en ze zien er heel netjes uit. Zo goed als nieuw..Maar we krijgen nu een zoontje...Dus maar nu weggeven....Zonde om weg te gooien. Er zijn wel altijd mensen die ze wel kunnen gebruiken...

De rest heeft me mannetje weg gegooid...

13. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik denk jaren op zolder zetten omdat ik er geen afstand van kan doen en dan na 10 ajar als je agat verhuizen ze uiteindelijk met pijn in je hart toch amar wegdoen. zo ging het de vorige keer in ieder geval.....

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Denk dat ik het bewaar voor een 2de, in iedergeval de babykamer, kinderwagen, speelgoed, lakentjes en de mooiste kleertjes.
    De babykamer zou ik sowieso nooit weg doen, we hebben een commode en kast gekocht die perfect in ons interieur past.

15. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het eerste pakje wat ze aan had heb ik bewaard, de rest wat nog knap was van maatje 44 t/m 56 heb ik weg gegeven en de rest gooi ik weg , vaak is het helemaal verwassen.

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Dat heb ik hier dus helemaal niet, dat t verwassen is. Ons meisje heeft gewoon teveel kleren.

Deel Deze Pagina