wie heeft een oplossing voor verstopping

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onze wens, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoi,

ik heb wel eens gelezen dat je last kan krijgen van verstopping. nu dacht ik dat het wel mee zou vallen, dus eigenlijk niet echt verder gelezen. dom blijkt nu.:(

weet iemand want je het beste kan eten/drinken om verstopping te voorkomen?

2. Joytjuhh

Joytjuhh Actief lid

18 nov 2009
    421
    2
    18
    Verzekeringsadviseuse
    Omgeving Bollenstreek
    Ik kreeg gister het advies van de verloskundige om veel noten te eten (ongezouten) en veel te drinken (water) en om vooral veel vezels (bruin brood enzv.) te eten.

Glas lauw water op de nuchtere maag of smorgens 2 kiwi''s eten, of pruimen!

Bananen moet je vermijden netzoals wit brood en stokbrood enzo.

Je kunt ook bij de apotheek vragen of je iets mag hebben van een laxerende drank (ik mocht lactulose).

(ps. ik heb er helaas nog steeds last van en ik deed al het bovenstaande al... maarja misschien werkt het voor jou wel!)

Liefs,

Joy

3. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Roosvice laxo, kan je gewoon kopen in de supermarkt. Heeft een laxerende werking. Pruimen, ontbijtkoek en voldoende water drinken helpt ook.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    lactulose vragen bij de HA,
    bruin brood, kiwi's Roosvicee Laxo, gedroogde pruimen (bah:p)
    GEEN banane inderdaad, geen drop... eeeh, tja..
    het blijft vervelend helaas !

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik heb lactulosestroop vanuit de HA gekregen..

Eet iedere dag vezels, drink genoeg, beweeg genoeg maar het mag helaas niet helpen..

6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik doe iedere morgen een theelepeltje olijfolie in mijn drinken, je proeft er echt helemaal niks van en het werkt al binnen een dag.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik vind Roosvicee laxo heel effectief. Ik heb er ook erg last van gehad, in het begin en op het eind. Nu op het eind is het vervelender omdat wat er helpt om het 'daar beneden' op gang te krijgen, vaak dingen zijn die vrij zwaar op de maag liggen (bulkvormers zoals metamucil bv., en vezelrijke voeding). Dus een tip voor als je in een later stadium nogsteeds deze klachten hebt, en iets zoekt dat wel laxeert en niet zwaar op de maag ligt: Roosvicee laxo!!

8. Pinkie

Pinkie Actief lid

28 mei 2007
    194
    0
    0
    Gent
    Buiten al de bovenstaande tips, helpt speculoos ook wel. Maar in extreme gevallen, als je je met niks anders kan helpen, mag een lavement (Microlax) ook gewoon hoor, niet te vaak natuurlijk, maar dat mag buiten de zwangerschap ook niet.

9. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    lijnzaad door de yoghurt.
    Is het enig wat helpt bji mij.

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    ik drink elke morgen een glas brinta drinkontbijt voor ik echt ga ontbijten.. ik heb er nog nooit last van gehad behalve de 2 dagen toen ik ze niet gedronken had omdat ik het niet in huis had.. toen zathet ook gelijk "vast".. ik eet overigens de rest van de dag normaal, gebruik geen laxo etc.. ik eet ook bananen :D en soms ook witbrood :) en ook dan heb ik nergens last van :) dus ik denk dat het door de brinta komt :) zo heb ik ook gelijk mijn glas melk in de morgen gedronken, 2 vliegen in een klap :)

succes met de tips hopelijk heb je er iets aan :)

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hebvan de gyn magnesiumoxide voorgeschreven gekregen. Weet nog niet of het werkt, want ga het vanmiddag bij de apotheek halen ;)

12. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Vifit!

13. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Heel veel groenten! volkoren brood... eigenlijk alles wat mooie pakketjes stimuleert.

Heb ook wel eens gehoord van een eetlepel olijfolie per dag, maar die heb ik nog nooit uitgeprobeerd.

14. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb er ook last van gehad... eet nu smorgens twee kiwi's voor het ontbijt, en dan kan ik al meteen naar de wc! en veeeel water drinken!
    succes!

15. Esthers

Esthers Bekend lid

7 jul 2009
    541
    1
    16
    zorgkundige
    Flevoland
    Er zijn heel veel dingen die je kunt proberen,maar zodra het niet werkt zou ik echt naar de dokter gaan! Ik gebruik chronisch al metamucil en megnesium.de rest heb ik namelijk allemaal geprobeerd.

- Yoghurt met zemelen en lijnzaad evt roosviciee laxo
    - Fruit liefst met schil(geen bananen)
    - Sinasappelsap
    - Heel veel drinken 2lt (zet gewoon een kan water op het aanrecht en zorg dat ie aan het einde van de avond op is)
    - Volkoren brood
    - Zorg voor genoeg beweging
    - roosvicee laxo

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    en als je pech hebt zoals ik dan helpt echt helemaal niks pfff

17. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Wandelen!

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik weet nu hoe het komt dan ik van de week het tegenovergestelde had.
    had zin in vivit en heb zo`n klein pakje leeg gedronken (0.5l), was helemaal verbaast dat het zo super makkelijk ging.
    normaal gesproken ga ik altijd heel moeilijk, doe ik dus niet nog een keer want dit was ook geen pretje.

ga maandag roosvice laxo kopen.

weet iemand hoeveel je ervan moet drinken voor een beetje resultaat?

liefs doris

19. wimjo

wimjo Bekend lid

19 jul 2009
    605
    0
    0
    Ik drink elke dag een kop thee voor een soepele stoelgang.
    helpt goed!!
    Andere dingen hielpen bij ook niet.
    Alleen elke avond een hand vol pinda's. Die komen alleen mijn neus uit. Thee is beter

20. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    bij mij helpen kiwis, ik vind ze niet zo lekker , maar als ik telang verstopt ben dan eet ik er 2 smorgens, uurtje later zit ik al op de toilet.
    Ook dadels en gedroogde pruimen helpen soms..maar na een tijdje wordt je immuun. Verse jus d'orange heb ik elke morgen en dat doet ook niets meer voor me, kiwis is het enige wat echt voor me werkt..

Deel Deze Pagina