Ik probeer het zo kort mogelijk te houden dat het overzichtelijk blijft. Op 30 december te horen gekregen dat ons kindje niet meer leeft, het echo beeld vertoonde tekenen van een partiële mola, ik was 15 weken zwanger. Op 1 januari progesteron verlagende medicijnen gekregen. Op 2 januari om 9u in pil Misoprostol ingebracht gekregen. Om 13u is ons kindje geboren en om 13:45u is de placenta met wat handmatige hulp van de gynaecoloog ook gekomen. Direct een controle echo gehad en de baarmoeder zag er schoon uit. Mijn HCG was toen hoger dan 225000. Sindsdien elke week bloed geprikt om de hcg waarden te bepalen, het verloop is als volgt. Eigen ziekenhuis: 225000 4306 1347 915 808 800 Radboud Nijmegen: 160 68 33 25 Vloeien doe ik nog steeds dus vanaf 2 januari al. 9 februari op controle geweest bij de gynaecoloog en de zeer verminderde daling van het hcg besproken en een controle echo gehad. Nu blijkt er restweefsel te zitten ter grootte van 2cm. De verminderde daling kan komen door dit restweefsel of door een persisterende trofoblast. 12 februari willen ze onder algehele narcose een hysteroscopie gaan doen om het restweefsel te verwijderen. 15 februari weer bloedprikken om te kijken of het hcg gedaald is ook moet ik gelijk een hoop andere waardes laten prikken om te kijken of mijn lichaam in goede conditie is om met chemo te starten mocht het hcg niet gedaald zijn. Zijn er hier mensen met ervaring, zowel met een hysteroscopie als met een persisterende trofoblast en chemo? Ik twijfel of het ook mogelijk is eerst een onttrekkingsbloeding op te wekken met medicatie (bijv. Provera) om zo het restweefsel te verliezen. Mijn gynaecoloog zegt dat dit niet gaat lukken maar ik twijfel. Voor mijn gevoel heb ik geen tijd om een second opinion aan te vragen omdat als de daling toch door een persisterende trofoblast wordt veroorzaakt het noodzaak is zo snel mogelijk met chemo te beginnen.
Ik heb geen ervaring met jouw verhaal. Ik weet wel dat restweefsel erg hardnekkig kan zijn. Ik heb zelf ook maanden rondgelopen met restweefsel, ook na medicatie te hebben gebruikt. Daarna alsnog curretage (hysteroscopie?) gehad. Ik zou het advies van de arts opvolgen en jezelf de kwelling (want het is echt geen pretje) van medicatie besparen.
Wat erg dat je je kleintje verloren bent met 15 weken! Er zijn meerdere meiden hier op het forum die een part. mola hebben gehad. Ik zal even vragen aan Nuage wat haar ervaring is, we hebben contact in het miskramen forum. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn gevoel zegt dat het wellicjt veiliger is alles weg te halen hoor meid. Ik hoop dat Nuage een berichtje achterlaat. Heel veel sterkte!
Ik heb 2 keer een partiële molazwangerschap gehad, maar nooit zo ver als jij gekomen gelukkig. Altijd rond week 8/9 overleed het kindje en ik heb de laatste keer wel tot week 14 ermee rondgelopen. Bij mij was op de echo niets te zien dat op een partiële mola wees, anders had ik niet gewacht. Er is bij mij dus ook beide keren curettage gedaan. Ik vind het bijzonder om te lezen dat dit bij jou niet direct is gedaan, restweefsel bij een partiële mola is een groot risico en standaard wordt daarom een curettage gedaan. Ik raad je dan ook echt aan dit te doen en niet aan te rommelen met pillen ed. De kans is vrij goed dat na curettage met hysteroscopie al het weefsel weg is en je hcg snel daalt. Daarmee ontloop je de chemo want die wil je echt niet denk ik. Je mag dan een jaar niet zwanger raken daarna. Wat is de reden dat je liever geen curettage doet?
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet gecurreteerd omdat ons kindje is door gegroeid tussen de 13 en 14 weken en mijn baarmoeder tot aan mijn navel was doorgegroeid. Op 15 december hebben we nog een echo gehad met een springlevende gezonde baby. Daar komt bij dat ik door dingen uit mijn verleden heel angstig ben voor naalden en narcose. Door deze reden hebben ze ook na de geboorte van de baby geen curretage gedaan ook omdat de echo er toen perfect uitzag.
Ook hier wel ervaring met part.mola zws maar bij mij werd het met 10 wk bevestigd. Weet wel dat je niet lang moet aanmodderen met medicatie. En wat Nuage zegt ben ik het helemaal mee eens.. sterkte
De operatie is gister goed gegaan. Het ging om een stuk restweefsel van 2x2 cm. Nu hopen dat mijn waardes snel weer gaan dalen en blijven dalen. Vanaf maandag weer iedere maandag bloedprikken en over 1,5 wkn op controle bij de gynaecoloog.
Wat een ellende ik kende je verhaal al maar wist niet van de nasleep. Hopelijk is alles na de operatie goed en hoef je geen chemo. Dikke knuffel!
Kijk dat is heel positief! Zulke grote stappen verwacht je te zien als alles weg is. Hou er rekening mee dat de allerlaatste stukjes soms langs kunnen duren (van 10 naar 0) maar met een beetje geluk ben je met een week of 4-5 er vanaf!
Sterkte meid! Helaas hier ook ervaring met een partiële mola, dus ik weet hoe naar die achtbaan is. Ik hoop voor je dat alles weg is!
Fijn dat de daling zo snel ingezet heeft! Wat Nuage zegt klopt idd, laatste dalingen gaan Waarsch zeer langzaam maar dit is iig weer een goede start! Sterkte meid!
Snap er niks meer van... Mijn hcg van mijn eigen ziekenhuis was gedaald van 800 naar 75 na de ingreep maar de uitslag van Nijmegen was 23 en is nog steeds 23. Op hetzelfde moment geprikt. Iemand die antwoord weet?
Ze meten iets anders. De een meet beta hcg en de ander hcg-a (uit m'n hoofd). Wat Nijmegen meet is belangrijker. Hou je zelf ook de curve bij van Nijmegen? Je kunt 'm online vinden maar je moet wel weten hoe hij ingevuld moet worden. Hierin zetten ze precies in welke week je hoe ver gedaald moet zijn. Ga je buiten de dalingscurve dan is het advies verdere behandeling. Hopelijk is volgende week ook de waarde van Nijmegen gedaald!
Werd net gebeld door mijn eigen ziekenhuis. Ze hadden een rectificatie ontvangen. De waarde van Nijmegen was niet 23 maar 7,7... Gelukkig maar wat een opluchting! De waarde van mijn eigen ziekenhuis van vandaag is van 75 naar 11 gegaan.
Hier de huidige stand. De waardes blijven mooi dalen: 22 februari hcg waarde eigen ziekenhuis 11, hcg waarde Nijmegen 4.3 29 februari hcg waarde eigen ziekenhuis 4.7, hcg waarde Nijmegen 3.1 7 maart hcg waarde eigen ziekenhuis 3.0, hcg waarde Nijmegen nog niet bekend.