nou ik ben dus wel erg slank, heb geen buikje ofzo en toch kon de vk niets in mijn bm vinden met 8 wk. Inwendig was het geen probleem. ik snap eigenlijk ook niet waarom je een inwendige echo zou willen weigeren Volgens mij geven inwendige echo's gewoon een veel duidelijker beeld. En duidelijkheid is wat de ts wil volgens mij..
Bij goede apparatuur (bij de pretecho was de kwaliteit beduidend beter als bij de VK op maar even voorbeeld te noemen) is de kwaliteit eigenlijk even goed net zo duidelijk als een inwendige, daarom zou ik een inwendige weigeren omdat het niet echt nodig is (zeker niet bij 7 weken, kijk soms heb je een echo met 4 of 5 weken dan misschien wel maar bij 7 weken kan je prima zien of er wat in zit ja of nee) En het zijn de woorden van de gyn zelf dat het makkelijker is inwendig dan hoeven ze niet zo te zoeken. Ik ben het wel met je eens ALS ze dan niets kunnen vinden dat ze voor de zekerheid binnen moeten kijken maar in principe is het niet nodig als die persoon een goede echo kan maken..
Ik heb ook een uitwendige echo gehad vrijdag en je zag alles (7 wk) we hebben zelfs het hartje gezien en gehoord
De menigen zij er dus over verdeeld... In ieder geval krijg ik over een uur en een kwartier de uitslag van mijn hgc prikken en hoor ik hopelijk iets meer over wat er nu bij mij aan de hand kan zijn. Want ik ben er inmiddels wel over uit dat niets zien op en echo en wel zwanger testen een hele vreemde combi is...
ik denk inderdaad dat er dus hele grote verschillen tussen apparatuur zijn. Bij mij was tot 13 weken de echo uitwendig niet zo duidelijk. Je kon het kindje wel zien maar niet duidelijk. inwendig was veel duidelijker. Daarbij komt dat ik totaal geen problemen heb met inwendige echo's dus als ik straks met 8 weken een echo moet zal het denk ik meteen wel inwendig zijn. poema: succes! en ben heel benieuwd naar de uitslag. Hoop dat alles goed uitpakt!
bij mijn konden ze bijde kids uitwendig niet zien met 9 weken en inwendig wel. \ bij nando heb ik ook een echo gehad inwendig met bijna 6 weken en toen zag je zelf met een inwendige echo bijna niks
Als ik het zo lees denk ik dat het ook erg aan echo-apparatuur ligt. En misschien ook wel de ligging van het kindje in de buik. je hoort zoveel verschillende verhalen, toch lees ik vaak dat men eerst uitwendig probeert, wil dat niet dan komt er een inwendige.
Om drie uur kan ik het zh bellen. Nog even dus ben beneiwud of ik dan al wel wat wijzer wordt. Denk dat ze alleen nu lumen zien of mijn hcg gestegen op gedaald is ten opzichte van vrijdag. Heb zo'n gevoel dat ik er nog niet mee klaar ben na dit telefoontje. Dank voor het duimen. Ik meld me zo wel weer met wat er gezegd is. Brrrrr
@Poema van die testen dat kan ook he want als je een miskraam hebt/gehad dan blijven je testen ook nog een tijdje positief... Hoop echt op goed nieuws voor je! Succes
De zwangerschap is misgegaan. Daar had ik ook al heel erg rekening mee gehouden hoor. De arts zei dat testen inderdaad nog wel weken positief kunnen blijven. Ik moet nu vrijdag naar het zh om te checken of echt wel alles weg is. Ik vind het natuurlijk erg jammer maar ik ben niet meer heel verdrietig erover. Ik hoop maar dat alles weg is en dat het geen volgnende zwangerschap ik de weg staat. Dank voor jullie medeleven. Doet me heel goed!!!
Oke dus je hcg was gezakt? Dan zou je ook geen bbz hebben. Toch nog sterkte al heb je het al eind verwerkt!
Jep hcg was gezakt en was vrijdag eigenlijk al erg laag voor de tijd dat ik zwanger zou moeten zijn. Dank voor de sterkte...