Is er al wel wat te zien bij 9 weken uitwendige echo? Ik heb net een afspaak gemaakt voor 23 juni dan ben ik pas 9 weekjes. maar de verloskundige vertelde dat zij altijd de 1e echo doen in week 9 en 10. Ze doen dan de uitwendige echo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja hoor, dat kan, ik heb de eerste echo gekregen toen ik 9+2 was en daar was alles prima op te zien. Aangezien ik niet 1 van de dunste ben was het even afwachten (als het niet goed was te zien moest het inwendig). Maar alles kwam prima in beeld. Hoofdje en rompje zie je dan al en beginnende armpjes en beentjes. Bij sommigen moet je een volle blaas hebben tot de zoveel weken, bij de mijne dan niet, maar dat zou je nog even na kunnen vragen!
Ok, dus het is niet heel vreemd en er is dan waarschijnlijk al heel wat te zien. Ik vind het best vroeg en heb niet veel zin in een inwendige echo maar schijnbaar kan het dus ook met een uitwendige. Ik zou inderdaad nog moeten vragen of je een volle blaas moet hebben. Ik moest wel urine meenemen, maar over een volle blaas heeft ze niks gezegd. Ik zal het nog navragen.........thanks!
Ik heb vorige week vrijdag mijn eerste uitwendige echo gehad. Ik bleek toen 9 weken en twee dagen zwanger te zijn. Alles was goed te zien. We zagen direct een hartje kloppen en twee ronde bolletjes wat bleek het hoofdje en het rompje te zijn. Zelf mijn kindje bewoog al even heen en weer. Je kunt met negen weken dus op ene uitwendige echo voldoende zien om echt gelukkig van te worden.
Even de andere kant: bij mij was bij 10 weken 2 dagen uitwendig niets te zien.. maar inwendig gelukkig wel en was alles prima in orde (was wel even schrikken hoor). Het kan dus even tegen zitten maar als het goed is, kijken ze wel even verder inwendig mocht het om welke reden dan ook uitwendig niet te zien zijn. Niet gelijk stressen (zoals ik dat wel deed ) maar even afwachten dan. Ik geloof dat een volle blaas wel kan helpen bij het goed in beeld krijgen. Succes
Ik heb zelfs met 12 weken nog een inwendige echo gehad.. Eerst wel uitwendig geprobeerd (met volle blaas). Maar er was niet genoeg te zien. Via inwendig kwamen er hele mooie plaatjes tevoorschijn! Maar nou zit er bij mij wel een laagje spek voor, weet niet hoeveel dat de echo beinvloed.
ik heb met 9 wk en 2 d een uitwendige echo gehad. je zag hier wel wat en het hartje zag je ook kloppen. voor een meting een een duidelijk plaatje ook nog inwendige echo gehad. die was wel veeel duidelijker.. toen zag je echt beentjes en armpjes en hij/zij bewoog ook al even.. ben zelf trouwens redelijk slank, verder had ik geen volle blaas.
ik heb afgelopen donderdag in het ziekenhuis een uitwendige en inwendige echo gehad, waarbij weinig te zien was. Daarna bij babyvision (pretechocentrum) waarbij het wel duidelijk was, en ik zelfs het hartje heb zien kloppen! Ik bleek na opmeten precies 7 weken te zijn, ik dacht zelf precies 8.
Ligt aan de persoon, ik heb met 10 weken en 2 dagen een inwendige gehad omdat uitwendig niets te zien was. Inwendig is zo erg nog niet hoor
bij mij hebben ze tot 15 weken inwendig gedaan ......en om eerlijk te zijn heb ik het 10 keer liever inwendig dan uitwendig ..niet dat ik er op kick ...maar uitwendig doet zeer ...
Ook ik heb met 10 weken een uitwendige echo gehad en was heel blij met wat ik te zien kreeg. Twee dagen later kreeg ik een inwendige echo (uittesten apparaat) en daar was alles nog beter op te zien! En het is niet zo heel erg hoor, die inwendige echo. Doet geen pijn ofzo..
ik heb vandaag met 8+5 mijn 2e echo gehad. Mijn eerste was met 6+6. Bij de gyn was het eerst uitwendig daarna inwendig omdagt niet alles goed te zien was, bij pretechocentrum uitwendig (de eerste) en alles perfect kunnen zien. Vandaag ook weer met de 2e echo, weer uitwendig bij de gyn en alles was goed te zien. Het hartje klopt en we hebben de kleine zelfs zien bewegen! Ik ben niet de dunste (weeg rond de 100kg), maar ondanks dat toch geen problemen gehad.
Ik had een uitwendige echo met 8 weken en 4 dagen, prima. Ik had wel een volle blaas. Maar als ze niets zien, proberen ze gewoon inwendig hoor. Hoeft niet gelijk wat te betekenen. Mijn schoonzus had met 12 weken nog niets op de uitwendige echo, haar baarmoeder bleek gekanteld, vandaar! Veel plezier.