uitwendige echo met 7 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DarkAngel25, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hoi,

ik wil graag een vroege echo, denk dat ik pas gerustgesteld ben als ik gezien heb dat er een hartje klopt.
    Nu kan ik bij een echobureau een afspraak maken met 7 weken, alleen maken ze uitwendige echo's. nu ben ik best wel zwaar lees: gewoon echt dik.
    Ik heb altijd gedacht dat ze dan pas later via de buikwand een echo kunnen maken als je dik bent.

hoe zit dit?

gr DA

2. Suzzel

Suzzel Lid

25 mei 2012
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb zelf verschillende vroege echo's gehad omdat ik via Icsi zwanger ben geraakt. In het ziekenhuis doen ze echter tot een week of 10 alleen inwendige echo's omdat er anders niet genoeg te zien is. Vraag me dus wel af of je wij 7 weken uitwendig veel kunt zien.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hoewel ik me je gevoel heel goed kan voorstellen raad ik je af om dit te doen. Met 7 weken is de kans op een goede echo uitwendig heel klein. Daarnaast is het dan nog zo pril dat je misschien helemaal geen hartje ziet, terwijl er wel een goede zwangerschap kan zijn. Als laatste is een goede echo met 7 weken alles behalve een garantie dat het goed blijft gaan. Helaas komen er veel miskramen voor rond de 8 a 9 weken.

Ik ben bang dat je jezelf dus opmaakt voor valse hoop of valse ellende. Hoe moeilijk ook, wacht even af of bel een verloskundige.

4. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren
    hier ook iemand met echt wel veel overgewicht, met 6 weken en 6 dagen was hier echt wel al wat te zien, zelfs het hartje! gewoon uitwendig!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier wel wat buikvet en was uitwendig met 6,5 week prima te zien bij het echobureau (ook het hartje!). Dit terwijl ze bij de eerste in het zh niet eens wat zagen met 10 weken uitwendig terwijl ik toen ook nogeens slanker was ;)

6. me83

me83 Niet meer actief

het verschilt denk k ook in wat voor apparatuur ze hebben? hier kreeg ik mijn eerste echo toen ik 10.2 wk was.. inwendig want uitwendig was het zo klein dat ze het niet goed in beeld kreeg.nou ligt mijn baarmoeder wel gekanteld maar dat maakt niet heel erg veel uit omdat dat omhoog gaat als je zwanger bent..heb zelf maatj 36 trouwens

je kan het proberen en zien of het duidelijk genoeg is of dat je alsnog voor een echo moet maar dan wel inwendig..

succes en veel kijkplezier!;)

7. Hamertjetik

13 sep 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb vorige week vrijdag een uitwendige echo gehad met 6 weken en 3 dagen en ook ik heb wel wat buikvet maar vruchtje en kloppend hartje waren goed te zien.

zoals al meerdere zeggen licht dat ook aan het soort echo apparaat dat ze hebben.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik ben een twijgje, maar bij 9 wkn was er uitwendig toch echt niks te zien. Vandaag wel uitwendig gehad en toen moest ze nog flink drukken op mn buik.
    Misschien ligt het eraan hoe het kindje er bij ligt??

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier altijd echo's in het zh gehad en daar deden ze tot 10weken inwendig..
    Dus heb geen idee of er dan eerder wat te zien is uitwendig.
    Inwendig geeft wel beter beeld.
    Ps hier ook veel buikvet :)

10. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Als ik jou was zou ik naar een vk bellen en daar een afspraak laten maken. Aangeven dat je graag een vroege echo wilt, en dan een inwendige laten doen. Ik heb een bmi van 27, dus ook wat buikvet. Bij mij kon je met 7 weken uitwendig wel iets zien (een klein knipperlichtje), maar inwendig een stuk duidelijker. Ik zou voor de zekerheid kiezen en niet dat je dan alsnog naar huis gaat met de vraag of het wel goed zit.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mijn vorige zwangerschap moest zelfs de 12-weken echo nog inwendig, omdat er uitwendig (ondanks héél volle blaas!) gewoon niks te zien was. En ik heb nauwelijks buikvet, dus daar hoeft het niet mee te maken te hebben. (Blijkbaar ligt mijn baarmoeder wat naar achteren gekanteld ofzo.)

Bij deze zwangerschap met 8 en 9 weken nog inwendige echo's gehad. Met 8 weken was er uitwendig niks te zien. Met 9 weken wel, maar inwendig kreeg ze het gewoon beter in beeld.
    Helaas kregen we met de 12 weken echo (deze keer wel uitwendig) alsnog slecht nieuws.

Ik denk dus dat je er in de eerste plaats niet op moet rekenen dat het met 7 weken al uitwendig lukt. En verder biedt het -hoe naar ook- nog steeds geen garantie.

Ik zou er m'n geld niet aan uitgeven, om heel eerlijk te zijn.

12. Rosalinda

Rosalinda Lid

12 dec 2010
    98
    0
    6
    Het ligt denk ik helemaal aan je lijf/ ligging van je baarmoeder.
    Ik heb veel buikvet en een bmi van 40 :) Met 7 weken een echo gehad in het ziekenhuis en raar maar waar met de inwendige echo was het niet goed te zien maar uitwendig des te beter!
    Ik zou je dus in ieder geval niet tegen laten houden door je gewicht.

13. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    hier vanmiddag een uitwendige echo gehad (blaas was zo goed als leeg en heb van mezelf een klein buikje) en er was meteen iets te zien. Meting kwam neer op 7 weken en 1 dag, dus het kan inderdaad!

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier met 7 weken ook een echo gehad ivm bloedverlies.
    Gewoon een kloppend hartje hoor! Zelfs een leek als ik kon het goed zien.

15. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier met 7 weken ook nog een inwendige echo gehad. Ik ben gewoon slank maar de baarmoeder lag wat naar achteren gekanteld waardoor ze het dus uitwendig niet in beeld konden krijgen. Denk dus dat de ligging van je baarmoeder meer zegt dan hoe dik/dun je bent.

16. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met bijna 8 weken een uitwendige echo gehad en ondanks veel buikvet ging dit prima.

Deel Deze Pagina