Bloedonderzoek

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Marieke1978, Feb 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik begrijp dat je een bloedonderzoek krijgt als je zwanger bent?!

Zelf heb ik deze nog niet gehad en zal hier ook naar vragen als ik 10 febr, weer naar de gyn moet.

Maar kan iemand me vertellen waar deze voor dient? Waar kijken ze dan precies naar?

Dank je wel alvast

Grtz Marieke

2. doenja

doenja Actief lid

Feb 3, 2009
    115
    0
    0
    Ik heb het even voor je opgezocht, dit zijn de punten waar ze op onderzoeken, ook eventuele (ervelijke) ziektes in de familie zullen onderzocht worden geloof ik, bij mij hebben ze mijn schildklier getest.

bloed afgenomen en onderzocht op:

· Bloedgroep / rhesusfactor (mocht je rhesus negatief zijn, wordt er bij ongeveer 30 weken nogmaals bloed afgenomen)

· Hepatits B (besmettelijke vorm van leverontsteking)

· Lues / Syfilis (een geslachtsziekte)

· Irregulaire antistoffen

· HIV / Aids

· Rubella Antistoffen (antistoffen tegen rode hond)

· HB-gehalte (ijzergehalte) rond 30 weken wordt dit nogmaals gecontroleerd d.m.v. een vingerprik

· Glucosegehalte (bloedsuiker)

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik heb het bij 12 weken laten afnemen. De uitslagen hoor je de volgende keer dat je een afspraak hebt (tenzij het heel ernstig is natuurlijk) ;)
    Ik had (en heb) niet genoeg Rubella antistoffen en ik moest dus uitkijken dat ik niet bij besmette kindjes in de buurt kwam. ;)

4. Brien24

Brien24 Actief lid

Jul 12, 2008
    149
    0
    0
    Bij mij werd meteen bij de eerste afspraak bloed afgenomen en bij de tweede afspraak kreeg ik meteen de uitslagen.
    Maar misschien is die bij elke verloskundige anders

Share This Page