Naar festival tijdens beginnende zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jootje29, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jootje29

jootje29 Lid

29 jun 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zou graag jullie advies willen.
    Op dit moment ben ik 4,5 week zwanger (ben er pas net achter gekomen), na een periode van 3,5 jaar proberen en allerlei ziekenhuis behandelingen.
    Nu had ik de hoop een beetje opgegeven dat het ooit nog zou lukken en heb daarom afgesproken om met een vriendin naar een festival te gaan eind juli. Tegen die tijd ben ik 7 of 8 weken zwanger.
    Op dit moment zit ik noodgedwongen thuis omdat ik overstimulatie heb, buik vol met vocht, waardoor ik zo min mogelijk moet bewegen.

Omdat alles nog zo pril is, heb ik geen idee hoe ik me zal voelen tegen de tijd dat ik 7 weken zwanger ben.
    Wat zouden jullie doen in mijn geval? Gewoon naar het festival gaan, daar rustig aan doen, goed omdenken en veel water drinken?
    Of zouden jullie al niet eens heen gaan?

Ter info: ik ga echt puur voor de muziek heen en zoek de rustige plekjes op (hoef niet voor bij het podium staan te hossen). Maar het is wel een heel weekend...

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

2. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Allereerst: gefeliciteerd met je zwangerschap! Je hebt er lang genoeg op moeten wachten.
    Wat betreft je festival: lijkt me nu nog moeilijk inschatten hoe je je dan voelt. Genoeg vrouwen die verschrikkelijk ellendig zijn van misselijkheid en moeheid, dan kan ik me voorstellen dat je toch liever niet gaat. Maar net zo groot is de kans dat je nergens last van hebt en je kiplekker voelt! Ik neem aan dat de kwaaltjes van de overstimulatie tegen die tijd niet meer aan de orde zullen zijn? Ik zou je beslissing nog even een paar weken uitstellen...

Geniet verder van je zwangerschap!

3. Nienke85

Nienke85 Lid

27 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!Kan me voorstellen dat je ook extra voorzichtig bent als je er zo lang op heb moeten wachten!
    Begrijp dat je nu om medische redenen rust moet houden.
    Heb je de vraag over het festival al gesteld bij vk/gyn/artsen?
    Zij kunnen waarschijnlijk beste inschatting maken wat je lichaam nodig heeft.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Gefeliciteerd!

Bij mij begon de misselijkheid altijd met 7 weken. En echt goed ziek ervan. Dus uit mijn ervaring zou ik niet gaan. Je zou inderdaad even kunnen overleggen met je gyn.
    Ik ben naar de toppers geweest met 20 weken en dat ging prima maar dat zijn zitplaatsen...

5. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Jootje,

Ik kom alleen even terug op je overstimulatie. Ik heb dit zelf in een heel ernstige vorm gehad en daardoor 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ik was 4 weken zwanger. Dus toen ik 7 of 8 weken was was de ernstige overstimulatie wel weg maar de eierstokken waren nog steeds enorm vergroot. Doordat ik me zo ellendig heb gevoeld toen wou ik even geen risico's nemen en heb ik het erg rustig aan gedaan. Onderschat het OHSS syndroom niet. Als je je prima voelt zeg ik gewoon gaan maar ik zou voor nu maar even afwachten of je overstimulatie niet erger wordt. Rustig aan doen en goed blijven drinken hé! Het liefst 3 liter water per dag

6. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet gaan omdat ik een festival geen omgeving vind voor een zwangere vrouw. Drank en drugsgebruik etc. Maar je moet zelf doen wat voor jou goed voelt! Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

7. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63

Dat vind ik persoonlijk een domme reden, dan kun je ook niet meer naar de plaatselijke kroeg. Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en ben twee weken terug nog naar een groot festival in het buitenland geweest. Het gaat er om waar jij je goed bij voelt en hoe jij je voelt! Met 7 weken was ik erg moe en lamlendig en moest ik er niet aan denken maar nu gaat het best aardig. Ik zorg dat ik niet in de menigte sta, genoeg eet en drink, niet in de buurt van de boxen ben en ga regelmatig even zitten.

Het moet niet zo zijn dat je al deze maanden niets leuks meer kunt doen.

En van harte gefeliciteerd!! :)

8. MissRedDragon

MissRedDragon Fanatiek lid

5 sep 2014
    1.010
    0
    36
    interieurverzorgster
    In de achterhoek
    Ik zelf lag met 7 weken zwanger in het ziekenhuis ivm uitdroging vanwege de zwangerschapsziekte HG. Ik was erg misselijk en moest veel braken tot de 16e week. Maar met 33 weken zwanger ben ik door de rug gegaan en toch nog naar fortarock geweest op de krukken . Maar dat was ook alleen omdat we speciale kaarten hadden en in een rustige omgeving even bij konden komen . Anders waren we niet geweest. Baby was lekker rustig in de buik met al die keiharde muziek :)

9. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Gefeliciteerd!

Het is aan jezelf om wel/niet te gaan.. Kijk gewoon hoe je je op dat moment voelt.
    Toen ik 7 weken zwanger was ben ik ook naar een festival gegaan. Maar niet van begin tot eind, maar gewoon in de middag een paar uurtjes. Zo kon ik er toch gezellig ff bij zijn. Tot het eind trok ik niet qua moeheid en toen was het ook erg warm. Dus toen ik het beu was ben ik gewoon gegaan.
    Voor je zwangerschap kan het geen kwaad iig;)

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als jij je goed voelt zou ik gewoon gaan, ik ben bij 15 weken geweest toen was ik ook niet moe en misselijk (meer).
    Zou nog niks besluiten maar kijken hoe jij je straks voelt.

11. jootje29

jootje29 Lid

29 jun 2012
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ja ik zit door de OHSS aan huis gekluisterd en moet volledig bedrust houden.
    Zou mij niks verbazen als ik volgende week alsnog in het ziekenhuis beland.
    @ endo, hoe lang heeft het in totaal bij jou geduurd en hoe lang heb je niet kunnen /mogen werken door de OHSS?
    Ik heb het in het ziekenhuis nog niet gevraagd. Ze zien me al aankomen... Ze doen enorm hun best om te zorgen dat ik nu voor mezelf kies (en niet voor mijn werk) en dat ik me hou aan de bedrust.

Ik kijk het nog wel even aan hoe ik me over een paar weken voel.

12. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Inderdaad! Ik zie heel veel zwangere vrouwen op festivals. Als je rustig aan doet kan het best. Ligt er ook aan hoe je, je voelt.
    Ik ben in de week van terug plaatsing nog naar 2 rock concerten geweest. Heb ook niet vooraan gestaan maar ergens achteraan. Ging goed. Al ben ik nu moe en moet ik er nu even niet aan denken.

13. MiniMeInside

MiniMeInside Actief lid

1 jan 2015
    492
    1
    16
    Boven de rivieren
    Als het medisch weer kan rond die tijd, dan zou ik gewoon lekker gaan!
    Tenminste als je je verder goed voelt qua eventuele misselijkheid etc...
    Ik heb rond die tijd nog gewoon op een muziekfestival gewerkt achter de bar :D
    We zijn zwanger dames, we hebben geen ernstige ziekte waarbij je nergens meer naartoe kun gaan.
    Dat drank en drugs verhaal... tja dan kun je dus nergens meer heen gaan. Gewoon om je drankje denken, en ontzettend genieten!
    Ik zou nu, 31 weken zwanger, nog gewoon naar een festival gaan hoor. Maar dan niet midden in de mensen massa, maar een beetje achteraf.
    Twee weken voor uitgerekende datum hoop ik dat ik nog mobiel genoeg ben (als beeb niet besluit eerder te komen) om nog over een festival heen te schuifelen waar ik normaal gesproken zou gaan werken. Theater/cultuur festival... niet veel harde muziek, wel veel mensen. Lekker overdag die kant op en genieten.

Dussss zolang je niet in het zhuis beland met die overstimulatie en je je goed voelt zeg ik: DOEN!! Nu kan het nog! ;) Gaat straks met kindje een stuk lastiger...

14. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou lekker gaan. En als je er toch een rotgevoel bij krijgt, kun je altijd nog iemand anders last minute blij maken met je kaartje. Je bent zwanger, niet ziek. Ik ben net nog met dik 29 weken wezen winkelen en naar de tourstart geweest bij dik dertig graden. Je neemt jezelf heus wel in acht. Eten mee, drinken mee. Zitten als je niet meer kunt. Maar dat lijkt me beter dan bij voorbaat al doen alsof je iets mankeert.

15. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ik had op 10 oktober terugplaatsing gehad en week later kwamen er vage klachten vanaf de 20e kwam ik toen thuis te zitten met het advies helemaal niks te doen behalve af en toe en beetje beweging en minstens 3 liter water per dag te drinken. Helaas heeft het niet geholpen en ben ik 23 oktober opgenomen in het ziekenhuis. Daar na 2 weken ontslagen en toen moest ik tot aan de echo bij 7 weken niks doen. Veel rust en veel drinken. Ik denk dat ik na mijn ontslag nog 3 weken thuis ben geweest en daarna eerst met halve dagen weer het werk opgepakt heb. Wel was dat tegen het advies in omdat mijn eierstokken nog sterk vergroot waren maar heb toen toch op eigen gevoel mijn werk weer opgepakt. Dus al met al 5 weken in totaal maaaaar ik had wel een hele ernstige vorm en heb zelfs nog een punctie moeten ondergaan om vocht af te tappen. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de klachten na een tijdje afnemen maar dat wil niet zeggen dat je eierstokken weer hun normale grote hebben aangenomen. Houdt je zelf goed in de gaten en trek op tijd aan de bel als je klachten verergeren. Wat dat festival betreft zou ik gewoon afwachten totdat het zover is en dan kijken hoe je je voelt. Hopelijk hebben ze je dan inwendig ook weer een echo gegeven zodat je weet hoe het ervoor staat met je eierstokken.

Zo heel verhaal😅 hopelijk heb je er wat aan

16. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Sannie86, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
    Jeetje mijn mening wordt als dom gezien. Ik zeg niets over jouw mening want zo ben ik niet.

17. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    #17 Sannie86, 4 jul 2015
    Laatst bewerkt: 4 jul 2015
    Wauw afgezeken worden om mijn mening... Doe ik toch ook niet bij jullie?

18. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik wil je niet afzeiken maar mag toch wel aangeven dat ik het een domme reden vind om vanwege drank en druggebruik niet naar een festival te gaan? Alsof daar alleen maar mensen rondlopen die aan de drank en drugs zijn. En of dat alleen op festivals is.

Jij mag deze reden absoluut hebben! Ik ben ook geen fan van drugs en drank maar kom al jaren op festivals zonder dat ik daar heel erg last van heb. Ik zou om die reden dan ook niet afraden naar een festival te gaan.

Ieder zo zijn mening toch :) Daar is het een forum voor.

19. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik ben naar Graspop (metalfestival) geweest toen ik 10weken zwanger was. Ik stond bij Black Sabbath te tollen van vermoeidheid, maar het was het waard. Ik ben het hele weekend (aankomt donderdag, vertrek maandag) geweest

Voordeel van moeders voor moeders: ik hoefde 's nachts niet helemaal naar de toiletten. Ik had gewoon de plascontainers meegenomen ;)

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Als je je goed voelt zou ik gewoon gaan.

Deel Deze Pagina