Uitwendige versie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nijntje01, 18 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Helaas ligt onze kleine man al heel lang in stuitligging en voel ik hem nooit draaien.

Volgende week gaan ze hem in het ziekenhuis proberen te draaien, maar heb verder eigenlijk weinig info gehad.

Wie heeft er ervaring?
    Van te voren paracetamol innemen?
    Was het erg pijnlijk?
    Wat doe je aan? Lig je echt in je onderbroek of hou je je normale kleding aan?

En ook wel benieuwd naar het eindresultaat en of je voor een stuitbevalling of keizersnede koos als het draaien niet lukt.

2. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik heb 3 jaar geleden een versie gehad rond die termijn. Mijn kleine lag ook de hele zwangerschap in stuit.
    Ik denk dat het protocol/ werkwijze beetje verschilt per ziekenhuis, maar bij mij ging het zo (er bestaan ook filpmjes over)
    - eerst CTG en echo.
    - injectie met adrenaline (daarmee ontspant de baarmoeder volledig en krijg je geen weten), wel een opgejaagd gevoel :D
    - buik ontbloot (je hoeft niet in je onderbroek)
    - wordt flink ingesmeerd met echo gel
    - dan pakt gyn kop en bil en probeert te draaien / koprol te laten maken.
    - dit gaat met flink wat kracht.
    - Ik voelde dat iets het tegenhield en riep na 2x dan ook STOP maar hij had dezelfde conclusie.
    - versie is niet gelukt
    - daarna weer CTG / echo
    Dus je bent echt wel even bezig.
    Ik heb geen paracetamol genomen, vond het heel naar, maar niet pijnlijk. Versie is niet gelukt en ik heb een keizersnee gehad. Niet per se door de stuitligging maar omdat ik ingeleid moest worden en ze leiden geen stuitbevalling in.
    Heel veel succes!!

Nijntje01 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina