Hoe vaak voelen jullie de baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gwenvd, Dec 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

Dec 3, 2017
    703
    554
    93
    Female
    Ik heb het gevoel dat mijn baby nooit slaapt, de hele dag en avond en soms ook in de nacht als ik teovallig wakker ben. de hele dag voel ik getrappel en gewiebel.

Heb ik nu een heeeeele drukke baby? mijn placenta ligt meer naar achter dus wellicht dat ik het daardoor goed kan voelen?

Hoe vaak voelen jullie je kleintje rond dit termijn?

2. LLxx32

LLxx32 Actief lid

Apr 5, 2018
    427
    215
    43
    Female
    Net als jij. Heel veel en erg druk. M’n buik werd altijd erg uit vorm geduwd. Mijn vk zei altijd bewegende baby’s zijn blije baby’s. Dus niet erg als hij zoveel beweegt. Nog steeds voel ik hem elke dag vaak. Nu wat meer ‘gewoel’.

Ook hier placenta boven/achter.

Gwenvd likes this.
  3. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

Dec 3, 2017
    703
    554
    93
    Female
    Ooooh wat leuk dat jou verloskundige dat zei! Die ga ik onthouden! Ik heb gewoon nu al een blije baby :p

4. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    2,012
    191
    63
    Hier voel ik hem regelmatig maar soms ook niet maar dan beweegt hij wel heb ik gezien via de scan.
    Ik heb hier de placenta voor

Gwenvd likes this.
  5. Followyourdreams

Followyourdreams Fanatiek lid

Jan 10, 2018
    1,178
    651
    113
    Hier ook een ontzettend actieve meid ! Placenta ligt achter dus voel echt elke beweging.
    Savonds leg ik altijd even me handen op me buik of por ik een beetje en dan reageert ze daar direct op .. geniet momentjes haha , ik klets ook regelmatig tegen dr en daar reageert ze volgens mij ook wel op .
    Als ik loop en druk ben is ze vrij stil op af en toe nog een beweging na , maar zodra ik een stoel onder me gat heb is ze weer wakker haha

Gwenvd likes this.
  6. MamavanK

MamavanK Bekend lid

Aug 25, 2010
    526
    81
    28
    Hier ook heel de dag door. Je voelt en ziet het duidelijk aan de buitenkant sinds 20 weken, zo leuk. Deze zwangerschap is (op bi na) echt genieten..

Gwenvd likes this.
  7. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Ooh wat heerlijk!! Ik voel nog bijna niks!! Maar ik wacht geduldig af :D

Gwenvd likes this.
  8. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,055
    523
    113
    Female
    Provincie Utrecht
    Hier ook een drukke baby de hele dag (en nacht) door. Ze reageert heel snel op aanraking etc.
    Ik ga de opmerking van jou vk ook onthouden @LLxx32 ! Daar wordt je als moeder toch ook heel blij van ♡

Gwenvd likes this.
  9. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik ben 11 weken geleden bevallen van mijn zoontje die ook erg druk was in de buik (slaaaaaaaapeloze nachten gehad). En het is inderdaad een erg blije en tevreden baby (overdag goed wakker, vrolijk en lekker veel getrappel, in de nacht zo'n beetje in coma dat ik m sochtends wakker moet maken ;))

Blosjes and Gwenvd like this.
  10. Gwenvd

Gwenvd Bekend lid

Dec 3, 2017
    703
    554
    93
    Female
    Haha dat zijn de goede berichten die we willen lezen :D

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,172
    5,147
    113
    Hier ook een non-stop bewegende baby, sinds 17 weken al (en mijn placenta ligt voor, dus dat schijnt heel bijzonder te zijn). Ook mijn verloskundige zegt dat het een blij en energiek meisje is, dus ik prijs me gelukkig! Ben benieuwd hoe ze buiten de buik gaat zijn. :D

12. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Mijn eerste was een gigantische drukke meid. Het grappige; op de tijden dat ze zo druk bezig was, was ze ook wakker. Dus ik had al een ritme voor ze er al was.
    Nu met 16 weken voel ik heel af en toe iets. Maar ik weet dat het een hele drukke baby is, op de echo's was het met 7 en 8 weken al druk aan het bewegen en met de 15 weken luisteren naar de hartslag hoorde je continue bewegingen

Share This Page