Hoge baarmoeder 28+2

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MissCoat, 20 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissCoat

MissCoat Lid

24 sep 2009
    39
    0
    6
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Ik heb vandaag (28+2) controle gehad bij de verloskundige en tijdens het voelen aan de BM bleek deze al tot aan mijn ribben te komen (ik voel mijn zoontje ook vaak hoog maar ook vaak heel laag). De verloskundige wil nu deze week snel een groeiecho laten maken (as donderdag) omdat de buik normaal pas met 36 weken zo hoog hoort te zitten. Ik merk dat ik best wel aan het piekeren ben en vroeg me af of meer mensen dit hebben gehad? Mijn glucose test was prima, dus geen zwangerschapsdiabetes!

groetjes

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik had dat ook.
    Een enorm snel groeiende baarmoeder die al snel heel hoog kwam.
    Ik had op het eind ook een mega buik.

Uiteindelijk met 37+6 bevallen en hij woog slechts 2170 gram :)
    Dus absoluut niet groot.

3. MissCoat

MissCoat Lid

24 sep 2009
    39
    0
    6
    Noord Brabant
    Dank je wel voor je reactie! Ik ga ook gewoon proberen om rustig donderdag af te wachten ipv me al bij voorbaat zorgen te maken :) Mijn dochter is bijna 8 jaar geleden geboren en die was net 6 pond, maar daar groeide mijn buik ook niet zo hard, pas helemaal op het eind!

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Echt proberen het even los te laten. Het kan van alles zijn, jouw bouw, verkeerd gevoeld, grote baarmoeder met normaal formaat baby etc etc.
    Goed dat ze alert is en ze het verder gaan onderzoeken, maar echt geen reden voor paniek. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik.

MissCoat vindt dit leuk.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik kwam bij de eerste juist cm's tekort :rolleyes:, ze dachten dat ze veel te klein was. Echo gaf een ander beeld, ze zou niet groot zijn, maar wel prima van gewicht. Toch bleven ze destijds toch wat 'hangen' aan dat kleine buikje en te weinig cm's en bleven het nauw in de gaten houden.
    Ze kwam met 38+2 en was 2860 gram dus helemaal niet verkeerd bij die zwangerschapsduur.
    Het viel me op dat ze bij mijn 3e zwangerschap ook helemaal niet meer gemeten hebben, wie weet dat ze er inmiddels al veel minder waarde aan hangen.
    Vooral fijn dat ze het extra controleren, probeer je nog niet te veel zorgen te maken hoe makkelijk dat ook is om te zeggen, ik know ;).
    Maar die cm's teveel of tekort hoeft echt niets belangrijks te betekenen.

MissCoat vindt dit leuk.
  6. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Hier hetzelfde. Baarmoeder ook heel hoog met 27 weken. Heb morgen een groeiecho. VK dacht dat ik misschien ietsjes zwaarder kind dan gemiddeld ga krijgen maar voor de rest moest ik me er niet druk om maken. Ik ben vrijdag 30 weken.
    Ik zie het als een leuke extra echo. Kunnen we de beeb weer zien.

MissCoat vindt dit leuk.
  7. MissCoat

MissCoat Lid

24 sep 2009
    39
    0
    6
    Noord Brabant
    Net terug van de echo. Alles zag er prima uit, hij is ietsje groter dan gemiddeld maar niet veel. Zat ruim in mijn vruchtwater maar netjes op de grens dus ook niks waar ze zich zorgen over maken. Voel me toch wel heel opgelucht! Super dank je wel voor de reacties, was echt fijn!

Deel Deze Pagina