Hoi allemaal, Sinds 2 dagen voel ik de baby weer minder soms wat plopjes maar dat is het of gekriebel. Ben nu 22 weken op dit moment. Soms weet ik niet hoe om te gaan met de onzekerheid. Hoe doen jullie dat? Is het normaal dat je de baby af en toe weinig voelt? Hoor graag van jullie. Groetjes
Kan hoor, op dit termijn hoef je de kleine nog niet iedere dag te voelen. Er zijn zelfs vrouwen die met 22 weken de kleine nog helemaal niet hebben gevoeld. Geloof pas vanaf 27/28 weken dat je de kleine iedere dag even moet voelen. En als je je toch zorgen maakt, gewoon even je vk bellen.
Is hee normaal hoor! Je hoeft inderdaad pas vanaf week 28 10 keer per dag leven te voelen en voor die tijd is het heel normaal om niks te voelen.
Heb je de placenta aan de voorkant liggen dat je weet? Maakt wereld van verschil. ik heb nu beiden een keer gehsd en nu voel ik de baby dagelijks hele dagen lang. Placenta achter. Vorige keer placenta voor en sommige dagen voelde ik paar keer een plopje of duwtje maar niet wat ik nu voel. Deze periode is het idd nog normaal maar vanaf 28 weken een verschil in beweging voelen en dan moet je aan de ctg. Nu kan het nog normaal zijn. Toch adviseer ik je wel om contact op te nemen met je vk. Zij zijn hiervoor en laten je vaak even komen voor echo of hartje luisteren. Dit zouden ze moeten doen zodat jij weer wat zekerder bent. Dus even bellen!!! Ps; ik begrijp je helemaal. Met mijn dochter wekelijks aan ctg gehangen vanaf 30 weken. Kindje was niet zo beweeglijk en als ze bewoog zat er een dikke vette placenta tussen dus voelde het maar op 1 plek. Beter keer teveel dan te weinig gaan.
Hoi Heb volgende week dinsdag wel een pretecho. En vanmorgen zag ik mijn buik wel heel licht bewegen hoor. Placenta ligt niet voor en het is mijn eerste zwangerschap. Moet zo werken en anders bel ik toch even op. Met de vraag of ik morgen langs kan komen. Groetjes
Je hoeft het pas dagelijks te voelen vanaf 28 weken alles daarvoor is mooi meegenomen. Sowieso kan het door vanalles komen; als je een drukke dag hebt voel je minder, is het warm, is de kleine naar voor of naar achter aan het schoppen, slaapt hij/zij. Hoe ik er mee om ga; realistisch blijven dat je het de ene met met voelt dan de andere keer. Het is een baby en geen machine die elke dag hetzelfde doet, doen wij ook niet.
Liza daar heb je helemaal gelijk in ook. Het is de onzekerheid he. En heb nu ook 3 dagen achter elkaar gewerkt. Dus ja.
Onzekerheid is echt rot en zo groot met iets wat je graag wilt. Snap het helemaal! (Denk dat iedereen in de schuitje heeft gezeten op momenten in hun zwangerschap). Blijft moeilijk. Zou fijn zijn als je wat meer kon zien in je buik maar vertrouw in je lichaam en in je kindje. Jullie zijn al zo ver gekomen samen. En anders gewoon hier vragen, zijn altijd mensen die het even voor je kunnen relativeren
Pas vanaf 28 weken hoor je de kleine iedere dag even te voelen. Maar als je je zorgen maakt, bel je toch. Ik ben ook een keer naar het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine een tijdje niet had gevoeld. Beter een keer teveel dan te weinig.
Precies. Even bellen en gerustgesteld worden. Daar zijn ze voor. Je kunt overal wel vanuit gaan of proberen te relativeren wat ik hier lees maar ik kon dit niet na aantal mk en iemand die slechte ervaring had in mijn omgeving met minder leven voelen. Dus mocht je geen rust in je hoofd krijgen; even bellen. Daar worden ze kostelijk voor betaald door onze verzekering dus voel je niet bezwaard.