Ik moet van een berg boeken af!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lilly, 5 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik zit met een berg boeken en ruimtegebrek........

Verkopen via mp is bijna niet te doen, het aanbod is zo groot en de verzendkosten zo hoog. Dus nu dacht ik, ik schenk ze aan een goed doel of zo maar ik kan zo 1,2,3 niks vinden. Ik zie wel advertenties van mensen die boeken op willen halen maar dat is allemaal verder dan 50km bij mij vandaan. En dat is dan weer te ver.

Iemand misschien een tip voor me? Wie zou ik er nou blij mee kunnen maken? Ze zijn mooi dus weggooien vind ik erg zonde.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een verzorgingshuis of verpleeghuis bij je in de buurt? Ik weet nog van mijn vorige werk dat ze daar altijd erg blij waren met nieuwe voorraad!

Edit: Even vragen naar de activiteiten begeleidster, dat zijn vaak degene die wel weten wat ze wel of niet kunnen gebruiken...

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier in het dorp wordt vaak door de kerk om boeken gevraagd. ze komen ze zelfs halen

Die worden verkocht op een rommelmarkt en dat geld gaat dan naar een goed doel. misschien even de kerken langs?

5. Niet meer actief

Een lokale kringloopwinkel? Vaak accepteren die ook boeken.

6. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    tegenwoordig kan je ook tweedehands boeken via bol.com verkopen!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Scholen voor de rommelmarkt? Waar woon je in de buurt, dat is misschien makkelijker om suggesties aan te dragen :)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

War woon je?

9. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    Ik woon in Hoorn!

Het verpleeghuis hier in de buurt had ik al gebeld maar daar hadden ze er niks aan. Ik kan idd wel het ziekenhuis eens proberen.

10. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je kan ze eens langs de slegte brengen (boekhandel die in de meeste grote plaatsen wel zit). Die nemen oude boeken ook in mits ze ze kwijt kunnen en er niet al een boel dezelfde staan.
    Je krijgt er dan n kleine vergoeding voor ook nog ;)
    En die krijg je dus meteen als ze ze willen. Niet pas achteraf als ze eindelijk verkocht zijn.

De slegte

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb wel eens de slegte gebeld voor zoiets, maar ze hadden echt geen interesse. Zijn behoorlijk kieskeurig daar!

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Via BOL.com kun je nu ook je tweedehands boeken verkopen!
    En anders wellicht via / aan de plaatselijke bieb?

13. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Om wat voor soort boeken gaat het? En hoeveel boeken in totaal?

14. daar ben ik ook benieuwd naar

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik heb zelf gewerkt als animatiemedewerker op een camping en we hadden in onze recreatieruimte ruimte over. Omdat we toen veel vraag hadden van mensen die het leuk zouden vinden om een boek te lenen, hebben we een heel klein bibliotheekje op gestart!

Misschien kun je eens informeren bij campings etc.....en anders...je kan er de open haard ook goed mee aanmaken ;)

16. mach86

mach86 Actief lid

Als ik een auto had, kwam ik ze ophalen :) ik ben dol op boeken, alleen al om naar te kijken. heb helaas niet genoeg ruimte voor een grote mooie boekenkast.
    Je kan ook wachten tot koninginnen dag en dan op de rommelmarkt staan :)

17. mickey80

mickey80 Actief lid

24 aug 2008
    359
    1
    18
    Na dit te lezen bedacht ik me dat ik een heleboel videobanden heb die ik niet meer kan bekijken.
    Ik vind het ook niet echt nodig om ze op dvd te branden. Wie zal je er gelukkig mee kunnen maken?

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Misschien moeten we een boekenruilbeursje organiseren. Heb ook nog een stapel boeken waar ik vanaf wil!

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Bussum
    :) :) :)

Tja das mijn probleem dus ook, ik heb geen plek meer voor een grote boekenkast en dus moet alles waarvan ik denk dat ik het niet nog een keer gelezen, of wat een miskoop was maar weg......

Via Bol heb ik ook gedaan, maar ook daar is het aanbod zo groot.......en de verzendkosten zijn hoog. Je moet dan best een hoop moeite doen voor een paar centen.

Ik zou eens moeten tellen hoeveel het er zijn. Het zijn voornamelijk Romans en thrillers. Koninginnedag wil ik niet meer op wachten, ik hoef er ook niet perse iets voor te hebben als ik dan maar weet dat iemand er echt blij mee is. Of een goed doel of zo......

20. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    waarom laten jullie de boeken/ videobanden niet achter bij de plaatselijke voedselbank (als die in jullie woonplaats is)mensen die daarvan afhankelijk zijn kunnen dit soort zaken al helemaal niet kopen en als je er niets voor hoeft te hebben dan is het voor hun een leuk extraatje en heb jij het idee dat je een goeie ;) daad heb verricht.

Deel Deze Pagina