Ik heb in mijn werkomgeving helaas ook al heel vaak gezien dat mensen ruim om kunnen gaan met hun beroepsgeheim. Niet dat het een ander schaadt, maar ik wil dus niet dat de buurvrouw dingen over mij kan opzoeken. Als dit nodig is omdat ze mij moet behandelen geef ik hiervoor wel toestemming! Voor mijn dochter weet ik nog niet, moet ik even overleggen met mijn man, maar voor mezelf ga ik wel bezwaar maken. Ik ga overigens zelf niet buiten mijn boekje en meldt me ook niet ziek als ik dat niet ben!
Wij willen waarschijnlijk ook bezwaar aantekenen. Maar wat ik me dan afvraag, ons kindje word in februari geboren, moeten we daar dan ook bezwaar voor aantekenen na de geboorte omdat het dan automatisch EPD word? Dan staan er dus al wat dingen in het EPD terwijl we er van te voren geen toestemming voor hebben gegeven. Wie weet hoe dit zit?
hi vroeg ik me ook af.... ons tweede kindje komt, begin januari.... Voor mijn zoontje kan ik al bezwaar aantekenen en moet ik een geboorteuittreksel mee sturen.. belachelijk...! Denk dat ik voor mn tweede kindje apart een formulier moet downloaden zodra ik bericht heb gekregen van de belastingdienst dat ik zijn/ haar.. soffinummer weet.... hiervan krijg je binnen 6 weken bericht van van de BD... maar ik weet t niet hoor...
Ook ik maak bezwaar. Alles weten maakt niet gelukkig, als ze willen weten waarmee ik mijn reet afveeg (bij wijze van) kijken ze mijn airmiles pasje maar na, die ik, om die reden ook niet meer gebruik
Ff offtopic: Wij kregen het burgerservicenummer (sofinummer) van onze dochter direct bij het aangeven op het stadhuis. We hadden 'm ook nodig voor het doorgeven van de geboorte bij de zorgverzekering en we hebben ook geen bericht van de belastingdienst gehad.
tja mijn zoontje is nu 21 maanden.... en in de tussentijd... (ook met uwv... kraamzorg... etc.. etc.. ) is al zoveel veranderd.... Dus zal dat ook wel weer veranderd zijn nu..... maarja... in januari 2009 is het misschien wel WEER anders..... pfff zo is het toch allemaal ook niet meer te volgen.... Soms lijkt het wel of ze het express doen...
Daarom gaan wij bezwaar maken... Nu mag het nog niet, maar wanneer wel? Het idee erachter is erg goed, maar er zitten teveel haken en ogen aan. Ik vertrouw een computer systeem niet, alles is te kraken. Daarbij komt, dat mensen sneller worden beoordeeld als ze in zo'n systeem kijken. Ipv mensen, zien gaan ze eurotekens zien (ben ik bang voor) Belachelijk trouwens dat je ene geboorte akte moet hebben van de kleine, lijkt echt verdacht veel op de gemeente kas spekken.
Ik ga geen bezwaar maken mij maakt het niiet zoveel uit en ik zou alleen al lachen als iemand zou weten waar ik voor naar de dokter ben geweest. En gegevens van iedereen opvragen kan daadwerkelijk iedereen in het ziekemhuis mijn schoonzus werkt in het ziekenhuis en die kon mij opeens vertellen hoelaat wanneer en waarvooor ik naar het ziekenhuis was geweest terwijl ze nog volop stage loopt dus dan moet ik toch ff zeggen dat andere wel erin kunnen kijken ook stage personen. maar ja wat maakt het uit zo kunnen ze je sneller helpen en hoef je niet alles te gaan vertellen alsje bv met spoed met de ambulance word opgehaald ik heb toen met de ambulance *2keer* iedere keer weer alles opnieuw moeten vertellen en dat duurde best een tijd...nu kunnen ze veel sneller alles doornemen.
-------------------------------------------------------------------------------- sinds dit topic gestart is moet ik telkens aan dit verhaal denken je kan er nu misschien om lachen maar ik heb er een naar voorgevoel bij dat dit weleens waarheid zou kunnen worden Telefoniste : "Pizza Hut, goede morgen." Klant: "Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen." Telefoniste: "Mag ik uw Burgerservicenummer, meneer?" Klant: "Dat is 222 0033653 52." Telefoniste : "Dank U, meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 288 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is 678 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?" Klant : "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?" Telefoniste: "Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer." Klant: (zucht diep) "Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en..." Telefoniste: "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer." Klant: "Hoezo?" Telefoniste: "U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan." Klant: "Oei! Wat raadt u mij dan aan?" Telefoniste: "Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden." Klant: " Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?" Telefoniste: "Uw vrouw heeft onlangs het boek "Lekkere recepten met soja "in de lokale bibliotheek geleend". Klant: "Oké... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw." Telefoniste: "Goed. Dat kost samen dertig euro." Klant: "Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is...." Telefoniste:"Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen." Klant: " Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert." Telefoniste: "Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening." Klant (boos): " Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het"? Telefoniste: "U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer." Klant (getergd): "Hoe weet u dat ik een motor heb?" Telefoniste: "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt." Klant: "@#%/$@&?#!" Telefoniste:"Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn." Klant: (Sprakeloos) Telefoniste: "Nog iets anders, meneer?" Klant: "Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat." Telefoniste: "Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar..." Klant: hangt op.
Ik vind het heerlijk dat er eindelijk iets komt waarmee een arts meteen kan zien hoe of wat. Ik ben een paar keer verhuisd, en elke keer moet ik zo'n dokter gaan vertellen wat ik wel en niet mag. Terwijl de oude dok het dossier door zou sturen. Nou ik weet niet wat daar dan instaat, maar relevant is het niet. Ook hebben ze mn vader bijna het hoekje om geholpen, door hem bloedverdunners te geven (in het ziekenhuis) terwijl hij die al jaren slikt ivm zijn hart. Hij heeft toen een hersenbloeding gekregen. Als ze van te voren hadden geweten wat hij allemaal slikte en wat niet, was dat nooit gebeurd.
Ik weet het ook nog niet. Denk dat ik bezwaar ga maken. Als ik het toch weer kan intrekken.. Ik wil eerst meer weten. Nu kunnen de zorgverzekeraars nog niet in kijken, maareh.. Dat sluipt er zo bij in! En dan kunnen zij ook alles zien. Net als arbo-artsen.. Als dit er eenmaal door is, gaan ze toch steeds verder, denk ik. En over de apotheek, die krijgt het met deze actie ook te zien. Nou, ik woon in een klein stadje en veel mensen kennen elkaar wel via via. Bij onze apotheek werkt bijv. mn oude buurmeisje, waar ik vroeger altijd ruzie mee had.. En dan zou zij kunnen zien wat er allemaal met mij aan de hand is?! Echt niet! Huisartsen en ziekenhuizen okee....... *zucht* Lastig allemaal! Haha!
Ramona0309: En idd zorgverzekering die er over een tijdje kan inkijken... bijvoorbeeld dat je meer moet betalen als je in een bepaalde 'risico-groep' valt.... etc... Precies
Oh wat een super verhaal! Gisteren bij goedemorgen Nederland was er iemand van de havereniging die het ook niet eens was met de uitvoering ervan. Hoe zou de ha zijn beroepsgeheim nog uit moeten voeren? Ik heb er wel redelijk vertrouwen in dat het goed komt, maar tot die tijd teken ik wel bezwaar aan...