Hallo UWV, Klein vraagje. In november ben ik gestart met een thuisstudie. Januari kwamen wij erachter dat ik zwanger ben. Niet helemaal de bedoeling, maar zeer zeker niet minder welkom. Ik heb verder geen inkomen. Ik studeer thuis. Mijn vriend werkt fulltime. Ik heb verder ook geen uitkering oid. Nu is mijn vraag of ik recht heb op een WAZO uitkering. Aan de ene kant denk ik nee, want ik ben thuis en blijf voorlopig thuis dus waarom zou ik recht hebben op zwangerschaps- en bevallingsverlof? Maar omdat ik toch een thuisstudie doe, weet ik niet in hoeverre ik eventueel wel recht op een WAZO uitkering zou hebben. Ik krijg trouwens ook geen stufi. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Groet, Toverbal
Beste Toverbal, Ik begrijp dat je momenteel een thuisstudie volgt, je wilt graag weten of je recht hebt op zwangerschapsverlof. Tijdens het volgen van een thuisstudie is er geen recht op een WAZO-uitkering. Alleen als je werkt bij een werkgever of een WW-uitkering ontvangt kun je een WAZO-uitkering aanvragen. Daarnaast is er voor zelfstandigen een ZEZ-uitkering mogelijk. Ik wens je verder een fijne zwangerschap. Met vriendelijke groet, Jeroen UWV Webcare Team
Hallo Toverbal, Graag gedaan en veel succes gewenst met je thuisstudie. Met vriendelijke groet, Jantina UWV Webcareteam.