Hoi! Ik zit met een dilemma .. Ik heb ongeveer 7 jaar lang gewerkt op een basisschool met veel plezier; leuk team, gezellig, ik ken daar alle regels en routines ..maar krijg steeds geen kleuters (en dit wil ik al heeel lang) Ik ben bijna het hele schooljaar in de ziektewet geweest (van sept. tot maart) en werk momenteel op een andere school bij de kleuters maar het team is verschrikkelijk Nu werd ik net gebeld of ik terug wil komen op mijn oorspronkelijke school, maar wederom niet voor de kleuters of dat ik ergens anders kan gaan werken met wederom geen garantie op kleuters maar wel een mogelijkheid Ik vind het zo leuk bij de kleuters, het is echt mijn ding Ik ben verschrikkelijk jaloers op kleuterjuffen, maar het bestuur kan mij niet garanderen dat ik een kleutergroep krijg op een andere school ..Toch maar de gok wagen???
Ik zou kiezen voor het leuke team. Wie weet in de toekomst kan je daar ng terecht bij kleuters. Op de andere school heb je ook geen garanties. Banen in het onderwijs zijn schaars..
Ben het eens met wat hierboven wordt gezegd. Verder vind ik ook (als mede-juf ) dat je op bent geleid voor alle groepen. Er zijn zo veel mensen die alleen kleuters willen, dat kan gewoon niet. Als het een gezonde school is, zul je er vast eens terecht komen dmv rouleren? Lijkt me niet dat steeds dezelfde collega er staat.
Ik ben geen juf maar hier rouleren ze idd. De juf van mijn zoon stond eerst in groep 7, de juf van vorig jaar van groep 1/2 van mijn dochter staat nu in groep 3.
In België komen werken ? Hier is de kleuterschool echt "apart" en hier is kleuteronderwijzer een aparte studie. (Het voordeel hier wel is dat kleuters hier naar school gaan vanaf 2.5. Je hebt hier dus 4 kleuterjaren.) Eens je hier "vast" ergens binnen bent, rouleert het overigens bijna niet meer. Zowel bij kleuters als bij lagere school blijf je dan eigenlijk standaard in 1 klas staan. Ik zou niet van de ene dag op de andere mijn ontslag geven op je huidige school (behalve als je contract bijvoorbeeld volgende week afloopt). Tenzij ze je op de andere school per direct een vast contract kunnen aanbieden. Maar bijvoorbeeld naar volgend schooljaar toe zou ik wel verkassen naar 't leukere team.
Voor het leuke team kiezen!!!! Ik wil juist alles behalve de kleuters heb het toch 2 jaar moeten doen. Prima hoor ben er ook voor opgeleid maar is niet mijn wens Samen een school beginnen? 😂
Lijkt me een goed idee Ik werk "al" 7 jaar in groepen die ik eigenlijk niet wil. Dit is steeds goedgedaan, maar dit jaar dus niet. Ik kwam thuis te zitten met burn-out klachten. Ik geef overigens elk jaar aan kleuters te willen en denk nu zo langzamerhand dat het mijn beurt moet zijn . Ik ken genoeg leerkrachten die jaren voor een groep staan en daar veel plezier aan beleven wanneer ben ik aan de beurt?
De kleuterjuf van mijn dochter gaat weg. Is nog niet bekend wie er voor de klas komt te staan. Maar denk een beetje ver.
Maar is er wel eens wisseling geweest bij de kleuters? Ik wilde heel lang de bovenbouw. Maar een collega kreeg hem en ik niet. Voelde mij toen echt minder... Ze hadden er een mooi praatje van gemaakt hoor. Nu heb ik overigens alsnog de bovenbouw.
Ik zou kiezen voor het leuke team, in de hoop daar ooit kleuters te krijgen. Ik werk nu op een school waarvan het team echt niet gezellig is.. En dan kan je groep wel leuk zijn, maar vind toch je collega's ook belangrijk.
Waarom is het team verschrikkelijk? En belangrijker.. Kan er wat aangedaan worden. Heb je er veel last van? Want nu heb je eindelijk je kleuters..
Vreselijk herkenbaar. Hier hoger onderwijs en ik wil al heel lang hoge niveaus lesgeven. Geef nu laag. Maar die kans krijg je pas als de vaste garde met pensioen gaat. Men staat zijn/haar plek niet af en het bestuur laat ruilen aan ons over. Maar ja als niemand nooit iets anders wilt proberen kom je dus nergens... Ts; zou absoluut kiezen voor het team. De kleuters op n school met een vreselijk team dan ben je alsnog niet gelukkig.
Ohjee, hier juist kleuterjuffen en -meesters die bijna allemaal niet op hun plek zitten. Ik zal kiezen voor het leuke team! Lastig dat je het in je groep dan 'niet naar je zjn heb', maar met je collega's vorm je ook de school. uiteindelijk moet er toch wel een switch komen? Haal je energie uit de leuke momenten in de groep die je heb!!
Ik zou ook kiezen voor de school waarin je je als teamlid prettig voelt. Meestal werk je jaren samen met mensen (uitzonderingen daar gelaten) en wie weet of en hoe lang je die kleutergroep dat houdt... Persoonlijk snap ik die run op de kleutergroepen niet zo. Bij ons op school is het ook zo hoor, zat mensen die de onderbouw willen doen, maar de bovenbouw blijft leeg. Ik vind groep 7 echt geweldig!
Ik zou ook gaan voor het fijne team. Ik vind het erg belangrijk om in ieder geval een aantal collega's goed overweg kunt. Gewoon lekker kletsen over je weekend en prive. Ik ben zelf ook helemaal weg van kleuters. Ik sta er nu gelukkig ook. Maar heb ooit 1 keer de opmerking, 'je bent niet flexibel' te horen Gekregen. De bovenbouw lijkt mij ook erg leuk, maar ik heb daar geen ervaring in. En zeg dus ook eerlijk dat ze mij daar niet weg moeten zetten. Als ik dan aangeef graag eerst groep 5-6 te willen en het zo uit te breiden naar 7-8 en ik krijg zo'n snaai ben ik er klaar mee. Het is bij ons ieder jaar wat die formatie. Ben blij dat hij weer echter de rug is!
Bedankt voor jullie inzichten. Ik kies toch voor mobiliteit met mogelijkheid op kleuters Mijn redenatie is dat ik per dag meer bezig ben in de klas met kinderen dan met collega's. Dus ik gok erop!
Jr geeft ook aan dat je een bien out hebt gehad op de andere school omdat je niet je doelgroep had. Waarom zou je daar naar terug gaan dan? Ik zou bij dr kleuters blijven en rondkijken naar een andere kleuterbaan. Het team, ja professioneel blijven en denken werk is werkt privé heb ik vrienden!