Einde contract detacering valt gelijk met me begin verlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Mees78, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Calculator in de Techniek ( mannen wereldje )
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik heb ook een vraagje:
    Ik heb een contract verlenging gekregen van de detacering tot aan me verlof datum. Omdat me verlof door het uwv betaald wordt en ik volgens me detacering in die periode geen contract nodig heb.
    Klopt dat?

Tevens is me verteld dat het zeker is dat ik na me verlof een contract aangeboden ga krijgen van het bedrijf waar ik werk.
    Nu heb ik gevraagd aan de directeur of ik daar iets van op papier zou mogen hebben. En vervolgens wordt me dood leuk verteld dat het nog helemaal niet zeker is. Omdat ik minder wil gaan werken. En men nog moet nagaan of er dan nog wel geld en plaats voor me is. ( ze willen een nieuwe full-timer aannemen)
    Kan ik daar iets mee? Of moet ik gewoon afwachten. :(

Alvast bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Mees78,

Tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) heb je inderdaad geen contract nodig. De uitkering wordt namelijk altijd door UWV betaald. Tijdens het verlof krijg je dus geen loon meer van je werkgever, maar een WAZO-uitkering van UWV.

Als een tijdelijk contract van rechtswege is geëindigd, hoeft een werkgever dit helaas niet te verlengen. Hij heeft het recht om na het verlof iemand anders aan te nemen die meer uren beschikbaar is.

Actuele informatie vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Mees78

Mees78 Actief lid

1 feb 2011
    146
    0
    16
    Calculator in de Techniek ( mannen wereldje )
    Zuid Holland
    Dank je wel Robert,

Daar was ik al een beetje bang voor. Maar ja, mocht het zo zijn, dan vinden we wel weer iets nieuws. Daar ben ik niet zo bang voor. :D

Deel Deze Pagina