Helemaal mee eens! Ik kan me er niet aan storen als iemand met een hoofddoek loopt, ook niet als het in een winkel, in het ziekenhuis of waar dan ook is.
Ik word er moe van dat hier weer zo'n ophef over is. Mijn vriend mag geen pet op op zijn werk. Hij is op jonge leeftijd al behoorlijk kaal en voelt zich hier ongemakkelijk door. Maarja, daar heeft niemand iets mee te maken: Geen pet op werk! Ik ben zelf een keer geweigerd bij een restaurant omdat ik een brede haarband in had (bedekte een stuk van mijn hoofd en haar) paste niet bij hun uitstraling Of ik dat wel even af wou doen, toen mocht ik naar binnen. Maar een hoofddoek mag wel OMDAT geloof dus zo zwaar telt. Als niet gelovige heb je dus minder rechten wat dat betreft. DAT vind ik pas discriminerend
Denk je dat ik zo de discotheek binnen kom met mijn hoofddoek? Bijv. Echt niet hoor. En heb jij die haarband nog afgedaan ook? Het is nou eenmaal volgens de wet zo dat op bepaalde zaken niet gediscrimeerd mag worden, officieel dan. Want natuurlijk zal ik voornamelijk afgewezen worden vanwege mijn hoofddoek, al zullen ze dat natuurlijk op iets anders gooien. Het is echt geen vrijbrief, omdat het volgens de wet zo geregeld is. Wanneer je vriend kon aantonen dat hij er daadwerkelijk last van had en er onder leed, dan had hij dat aan moeten vechten. Omdat die vrouw van dat uitzendbureau zo'n hypocriete domme doos is had ik het ook aangevochten als ik die meid was. Die vrouw probeert het op anderen te gooien (de polen zullen dr misschien wel discrimneren), en het is ' nou eenmaal een Nederlands bedrijf' .. Euhm ja so what? Ik ben ook Nederlands. Dat is gewoon achterbaks en hypocriet en daar kun je dr mooi op pakken. Want normaal gesproken gaat dat natuurlijk niet, aangezien ze het toch nooit zullen uitspreken.
Nou ik zie ze dagelijks bij mij in de winkel. Hoofddoek en dan niet een zo alleen om het haar maar helemaal rond het gezicht. Op de helft van het voorhoofd, rondom het gezicht en net onder de mond.
Een pet en een haarband heeft toch niets met geloof te maken? Een pet en een haarband vind ik beiden geen gezicht. Of je nu kaal bent of wat dan ook. Een hoofddoek hoort nu eenmaal bij het geloof, je vraag een christen toch ook niet of die zijn ketting met kruisje even in de broekzak stopt?
ja zo heeft iedereen zo zn eigen manier en dat moet iedereen vooral zelf uitmaken . Maar niet dat de manier van Nuran uit gtst een soort Islamitisch kledingsvoorschrift is haha.
Wat ik niet snap....als je bijvoorbeeld in Turkije op vakantie gaat en je komt in een klein dorpje aldaar.....zie je niemand met een hoofddoek Terwijl ze er hier wel mee rondlopen? Vanwaar dat verschil?
Nee, 't kan op heel veel manieren. Nou moet ik zeggen dat ik over het algemeen de moslima's in Nederland er stukken minder elegant vind uitzien qua hoofdbedekking dan wat ik hier in Indonesie zie, of bijvoorbeeld in Abu Dhabi. Vooral in Indonesie zien de vrouwen er veel stijlvoller en kleuriger uit. In Nederland vind ik dat er toch redelijk veel dames rondlopen die er uitzien alsof ze uit een katholiek klooster komen, soort religieverwarring, of die gewoon een onelegante lap op hun hoofd getrokken hebben. Heb ik het nog niet over die gekke knotprotheses die sommigen op hun achterhoofd hebben zitten. Ik bedoel, als je gesluierd gaat, doe het dan goed.
Turkije is ten eerste, in tegenstelling tot wat velen denken, geen islamitisch land . En ook dragen veel, zeker oudere, vrouwen in Turkije een hoofddoek uit (culturele) gewoonte en niet uit islamitische overtuiging.
Dit (vooral de linkse dame) vind ik (ja zelfs ik) heel mooi, het lijkt meer op een mode-accessoire dan alleen een culturele of religieuze uiting.. View attachment 376490
Haha sorry hoor. Maar waarom zou iemand die iets geloofd wel iets mogen wat een ander niet mag? Dat zijn gewoon ongelijke rechten. Jij VIND het niet staan, genoeg mensen die een hoofddoek niet vinden staan, maar dat mag je niet openlijk zeggen, want dan discrimineer je weer . Ik ik vind een hoofddoek absoluut niet storend of wat dan ook, kan ook heel mooi zijn. Maar wat mij steekt is dat het gewoon niet eerlijk is.
In de dorpen juist wel, de steden zie je gemixt. En hier in mijn woonplaats zie je beiden hoor, met hoofddoek en zonder. Precies hetzelfde als de steden. Ben overigens nooit in Turkije geweest, wel in Marokko.
Het is appels met peren vergelijken. Een pet en een haarband zijn mode accessoires, een hoofddoek niet.
Vind ik ook prachtig! In de cultuur van mijn man dragen ze ook prachtige gekleurde doeken, vind mijm schoonmoeder er altijd zo mooi bij lopen!