Tja gelukkig kleden ze zich niet op een bepaalde manier om jou te plezieren of het straatbeeld op te fleuren. Ik draag zelf een hoofddoek, ga wel mee in de 'mode' wat dat betreft maar wel zodat het bij mijn opvattingen wat betreft bedekkende kleding blijft, ik ga dus geen hippe mooie strakke hoofddoek dragen omdat mensen zich daar minder aan storen. Ik draag ook geen strakke kleding. Ik heb een bepaald doel waar ik het voor draag en dat is voor mij het belangrijkste, ik ga me niet 'aanpassen' of veranderen terwijl dat tegen mijn principes in gaat en ik me daar niet goed bij voel. Bovendien draag ik dit soort kleding alleen in het openbaar, thuis heb ik een andere outfit.
Ik stoor me er niet aan, zelfs niet aan diegenen die van top tot teen bekleedt zijn, moeten ze toch zelf weten. dDe meesten zien er hartstikke leuk uit met een bedekte hoofddoek en combineren die leuk met de rest van de kleding. Wel belachelijk dat zo'n vrouw wordt geweigerd, alsof ze haar werk dan minder goed verricht ofzo.
+ 1, en als een ander dat dan onverzorgd noemt (wat ik echt heel apart vind, want wat is er onverzorgd aan een hoofddoek en bedekkende schone, hele kleding) is dat maar zo. Ik draag zelf vaak lange rokken, waardoor er vaak gedacht wordt dat ik gereformeerd ben Ik merk dat er dan heeeeel anders tegen me gedaan wordt, dan wanneer ik een spijkerbroek met een shirtje draag (wat ik dus ook vaak draag) Jammer, dat mensen bij bepaalde kleding direct een vooroordeel over een ander hebben, puur op basis van kledingstijl.
Waarom zou men zich moeten storen aan hoe een ander zich kleed? Dat zegt zoveel meer over jezelf dan de ander. Leer eens verder te kijken dan het uiterlijk, ga eens met iemand in dialoog die een hijab draag of burka of weet ik veel het zijn vrouwen zoals jij en ik waar je misschien zelf vriendinnen mee kunt worden ze hebben alleen een andere manier van kleden dit zegt verder niets over hin karakter. Zou lekker zijn dat ik mij ga storen aan vrouwen die alleen maar mantelpakjes dragen, sportpakken ed.als die vrouwen zich daar goed bij voelen wie ben ik om daarover te oordelen.
Precies. En dan altijd die eeuwige opmerkingen (in de zomer) "heb je het niet warm?", is ook iets waar ik me wel aan kan ergeren. Ik ga toch ook niet aan alle minirokdragende vrouwen in de winter vragen of ze het niet koud hebben. Waarom altijd nou dezelfde vragen of opmerkingen, ze kunnen toch ook een normaal gesprek aanknopen.
Ik vraag me nu trouwens wel af wat er met verzorgd wordt bedoeld door sommigen. Ik dacht namelijk altijd dat wanneer je kleding gewassen is (en jijzelf ook), er geen gaten in zitten, niet 1000 kleuren door elkaar draagt etc. dat gewoon verzorgd is. Maar kennelijk denken sommigen hier dat het op de voet volgen van de laatste mode gelijk staat aan een verzorgd uiterlijk. Heb ook nog nooit een non gezien (en daar heb ik er best wat van gezien) die er onverzorgd uitziet.
Discussie over wel of niet afgewezen worden vanwege een hoofddoek, is hierbij niet eens aan de orde. Zij werd afgewezen, omdat zij in het verleden wel eens een hoofddoek heeft gedragen. Zelfs het excuus waar ze mee aankomen, dat ze veel Poolse klanten hebben en dat die mogelijk vrouwen met een hoofddoek gaan discrimineren, is natuurlijk omgekeerde wereld. Die Polen moeten ook leren wat in dit land de regels zijn, en ze zich daaraan houden. Nemen ze daar soms ook geen homo's aan, omdat de werknemer dan het risico loopt om na het werk opgewacht te worden door potenrammers? Homoseksualiteit in Europa: Polen - Joop.nl
Dames, Laten we elkaar respecteren. Geloof of niet. uiteindelijk zijn we hetzelfde. Zullen we allemaal ooit een keer dood gaan. En dan zien we waar we terecht komen. Kan je 1 ding vertellen: geloof is geen schijnheilig iets en een hoofddoel dragen gaat niet om de mode. Je geloof in degene die je geschapen heeft daar doe je het voor. Maar dat zullen velen niet begrijpen. Hoef ook niet. maar laat elkaar in eigen waarde. Respect.