ben ik de enige die dit raar vind?

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

#1 Giltje, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 apr 2011
    IK heb sinds kort werk, en sta ik zowel aan de counter als in de keuken, maar wat ik zo raar vind is dat ik nog geen veiligheids schoenen heb. Ik ben al 3x bijna onderuit gegaan omdat de vloer in de keuken en in de lobby (als het nat is) behoorlijk glad is.

Bijna iedereen heeft veiligheids schoenen op een paar na, nou hangt er in het personeels kamertje een lijst waar je je naam, schoen maat, prijs en type schoenen moet opschrijven. Die lijst wordt maar 1x in de zoveel tijd (als het vol is) op gestuurt, de schoenen komen uit engeland en gaan daarna nog 3 maanden over heen (waarom het zo lang duurt vind ik ook al zo raar maar okay..) tot het binnen is ALS het al binnen komt, ook dat is de vraag (snap ik ook al niet..) Nu staan er op het moment maar 2 namen op de lijst.. dus het kan nog wel lang duren tot de lijst een keertje wordt verstuurt.

Dus in de tussen tijd moet ik of tig keer uitglijden met de mazzel hebben dat het een keertje mis gaat, of zelf schoenen kopen en die krengen zijn gigantisch duur! =O nou dragen ze op mijn werk soort van gympies met antislip zolen zeg maar en als je die zelfde van internet besteld betaal je er zo 70 euro voor op mijn werk kost het 23,50 wat je dan zelf moet betalen :/

dus de kleding krijgen we, en moeten we inleveren maar de schoenen moet je zelf betalen maar je moet er wel tig maanden op wachten voordat je ze een keertje krijgt =O normaal hoor je toch zoiets al te krijgen? Bedoel er staan daar frietuur pannen aan, bak platen etc.. gloeiend heet, je zal maar uitglijden en met je gezicht op terecht komen ofzo, daar moet je toch niet aan denken! =O echt ik snap dit gewoon niet!

Ik heb al eens eerder in de keuken gestaan bij een bedrijf en daar was je verplicht veiligheids schoenen te dragen, had je ze niet aan, kwam je de keuken gewoon weg niet in, en dat vind ik terecht het is serieus echt gevaarlijk zonder die dingen =O

Ik moet straks weer gaan werken en kijk er gewoon tegen op om te gaan =O en dat terwijl ik pas vorige week ben begonnen >.<

sorry voor het lange verhaal wilde het ff kwijt :)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

uhm even naar d arbo bellen want ze zijn verplicht jou zogauw als jij in dienst bent "werkschoenen"te geven

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ja ik werk ook in een keuken en toen ik daar kwam duurde het ook lang voordat ik me schoenen kreeg tot die tijd heb ik mijn eigen veiligheidschoenen gedragen. Bij alle andere bedrijven moest ik altijd zelf voor mijn kleding zorgen en schoenen. Dus vond het hier nog wel relax dat ik het kreeg haha. Maar idd het is wel gevaarlijk heb je dat al aangegeven aan je chef? Misschien kan ie iets regelen voor je

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is ook echt raar! en volges mij mag het ook helemaal niet, volges mij moet je wel verplicht die schoenen aan hebben!

wat dom dat ze daar zo laks mee om gaan, dalijk ben jij er de dupe van!

maarja je werkt er nog maar net, dus je kunt er misschien ook niet zo veel mee? of gewoon wel vragen aan je baas van goh wanneer worden die schoenen weer besteld want ik vind het wel gevaarlijk zo, ik ben al een paar x uitgegleden.

ik bedoel je baas zit toch ook niet op een werk ongeval te wachten lijkt me..?

suc6 in iedergeval!!

5. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik heb idd al met mijn chef over gehad gisteren en die zegt rustig, koop je eigen schoenen maar voor in de tussen tijd, ik heb ook al zelf voor een broek moeten zorgen omdat zelfs daar gekloot mee is =O ze hebben daar echt hele rare broek maten ik heb maat 52 (groot i know) ze zeiden dat dat geen probleem is en dat ze wel de ''juiste'' maat zouden bestellen, komen ze met maat 58 heren broek aan, volgens mijn baas hoort die iets groter te zijn dan de vrouwen broek, nou mooi dat ik er niet in kwam =O dus was ff naar jeans center gegaan nieuwe broek gehaald van 70 euro, en die zouden ze gedeeltelijk vergoeden... dus ben benieuwd of ik nog wel me eigen werk broek krijg >.>

echt joh wat een gedoe daar >.<

6. natjes

natjes Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk niet zo netjes van je om dit zo op internet te zetten. Ik zou gewoon nog een keer met je chef gaan zitten en anders contact opnemen met P&O!

Ik zou er als werkgever niet blij mee zijn als dit zo neergezet wordt op internet....! Je werkt er pas een week en zit nog in je proeftijd, toch?

7. Giltje

Giltje Niet meer actief

je hebt gelijk, heb 't aan gepast =3 maar heb het denk ik al 3x over gehad, en krijg telkens zelfde antwoord :/

8. natjes

natjes Niet meer actief

Dan moet je contact opnemen met personeelszaken op het hoofdkantoor! ;)

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.050
    3.889
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wanneer is je proeftijd voorbij? Daarna sta je een stuk sterker.

Maar ik heb er zelf ook een hekel aan, als je dure spullen moet aanschaffen in je proeftijd en dat je dan niet eens weet of je de proeftijd doorkomt. Straks heb je alleen maar voor die spullen gewerkt.

Als je nu gaat eisen dat dit voor je gekocht wordt, dan sta je zo op straat.

Hoe tevreden zijn je collega's die er al langer werken, als zij ook alleen maar klagen, zou ik eens voorzichtig naar ander werk op zoek gaan. Maar als zij wel plezier hebben in hun werk, dan zijn het initiële kosten die je moet maken om daarna een leuke baan te hebben.

Iedere baas doet dingen waarvan je voelt dat het niet mag, maar die te klein zijn om er als individu werk van te maken. Toen ik vroeger een baantje in de supermarkt had, moest ik ook altijd 7 minuten van tevoren op mijn werk zijn, voor de overdracht. Dit werd niet betaald, ik heb het maar erbij genomen omdat ik in een leuk team werkte.

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Werk je toevallig bij McDonalds?

11. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

lees begin post

ts vervelend ts idd even contact opnemen met personeelszaken

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Staat daar toch niet in..

Vind t alleen raar dat die schoenen er zolang over doen.. Bij ons waren ze er altijd binnen 2 weken.. Kwamen ook uit engeland.. Dat ze willen wachten tot er meer besteld worden snap ik wel want die verzendkosten zijn nogal hoog..

maar vind het belachelijk dat je er zo lang op moet wachten.. Vind best dat je kan eisen dat ze ze meteen voor je bestellen..
    Het gaat echt om je veiligheid..

Als ik jou was zou ik echt blijven aangeven dat ze ze meteen moeten bestellen..

13. Giltje

Giltje Niet meer actief

wat kan de personeels zaken eigenlijk doen? want wil natuurlijk niet gelijk opstraat staan omdat ik zo aan het zeuren ben om die schoenen :/

@mamaR

ik had mijn begin post aangepast voor het geval misschien collega's hier zitten en mijn post kunnen lezen =3

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

in de proeftijd kun je nog niet zoveel "eisen" lijkt me. maar vervelend is het wel en gevaarlijk ook.

en eerlijk gezegd denk ik dat het tochal niet zo slim is om het op internet te gooien. het is een groot bedrijf met een behoorlijke naam en als ze er lucht van krijgen zou je proeftijd misschien weleens zo om kunnen zijn.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik vind het anders wel kunnen hoor. Als ik er zelf over zou denken om daar te solliciteren dan is het wel handig om zo'n dingen te weten op voorhand en dan maakt me dat echt niet uit of het van iemand in proeftijd komt of van iemand die er al jaren werkt.

Als de werkgever er problemen mee heeft moeten ze maar zorgen dat zo'n dingen duidelijk geregeld zijn.

16. keizerin

keizerin Niet meer actief

Hier iemand die er zelf werkt(9 jaar)en ik vind dat je zeurt.
    Ten 1ste je baas betaald de helft van je schoenen en jij de andere helft..als jij besluit om ontslag te nemen hebben ze niks meer aan die schoenen jij mag ze ook gewoon houden.
    En weet je wel hoeveel mensen er tijdelijk komen werken en er snel mee stoppen dan zouden we heel veel schoenen moeten weggooien(ik zou namelijk niet 2de hands schoenen willen hebben)
    En personeel gaat zuiniger om met spullen die ze zelf een deel moeten betalen dan als ze het gewoon krijgen(zeker de pubers zijn niet echt zuinig;))

En ten 2de je kan ook niet verwachten dat je na 1 week al schoenen krijgt want iedereen heeft een andere maat en iedereen wil een ander model zou een beetje erg veel kosten om een voorraad schoenen te hebben.

17. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ben het met mijn voorganger eens

18. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zag dat ze het had gewijzigd want het stond er eerst wel;)

19. natjes

natjes Niet meer actief

Voor een buitenstaander is het misschien handig om dit te lezen voordat hij/zij solliciteert. Begrijpelijk ook.
    Maar gezien vanuit ts is het echt niet slim om het zo open en bloot op internet te gooien!

20. Giltje

Giltje Niet meer actief

ik vroeg om de meening van anderen en ik had me eerste post veranderd en staat dus niet meer waar ik werk =3

anyway, als ik zo de reactie van Liefde lees, ben gedeeltelijk met haar eens, natuurlijk verwacht ik niet dat ik in 1 week al nieuwe schoenen kan krijgen zeker als het uit engeland moet komen, maar wat ik wel raar vind is dat het echt zo lang moet duren voordat je ze krijgt. Want zoals ik al eerder had aangegeven moet de lijst eerst vol zijn, ja waneer is de lijst vol? dat is iets wat niemand weet, en dan moet het nog besteld worden, daar gaan ook weer 3 maanden over heen. In de tussentijd kan er vanalles gebeuren.

Nou sta ik weinig in de keuken de laatste tijd dus heb ik er nu weinig last van alleen als ik wat moet halen of ik ff mijn handen moet wassen, naar de wc moet etc..

wat wel een oplossing zou zijn is de mensen die in hun proef tijd zitten leenschoenen geven, oid, dat je in iedergeval wel veilig de keuken in en uit kan lopen enz =3

Deel Deze Pagina