uitzendcontract en ziektewet, wie heeft hiermee ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bruni, Mar 14, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Wie heeft er ervaring met een uitzendcontract en ziektewet? Toen ik werkloos was vond ik gelukkig via het uitzendbureau snel nieuw werk, wel veel meer uren dan gewenst(fulltime) maar ik was er blij mee. Ik dacht ik blijf solliciteren naar parttime functies. Helaas niets parttime gevonden, maar nu wel zwanger van onze tweede.
    Ik heb al eerder, voor ik zwanger werd aangegeven minder uren te willen werken, maar er wordt gezegd dat dit niet mogelijk is en daarmee is de kous af. Nu ik zwanger ben merk ik dat fulltime werken veel te zwaar is. Ik heb een stressvolle kantoorbaan en met onze peuter thuis valt het niet meer te combineren. Ik ben volledig op, uitgeput en kan thuis niks meer. Ik zit aan het begin van mijn tweede trimester en alles wordt me te veel. Ik ben vaak duizelig, hyperventileer en veel harde buiken. Ik wil dan ook graag minder werken. Ik heb echter een uitzendcontract met het beding dat wanneer ik ziek ben mijn contract wordt ontbonden. Wie heeft ervaring hiermee. Heb al veel gegoogled maar wordt er niet veel wijs uit. Wat zijn mijn rechten en wat houd dif in voor mijn inkomen?

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,576
    907
    113
    Denk dat je deze vraag beter aan het uwv webcare team ( hier op hef forum) kan vragen! Die kunnen vast advies geven.

Wil je wel succes wensen! Wat een vervelende situatie...

3. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

Feb 18, 2014
    2,325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier geen ervaring mee en kan je dus helaas ook niet verder helpen. Het zou beter zijn als je je topic laat verplaatsen naar zwanger en werk..meer kans op antwoorden.

Succes in ieder geval

4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Als je jezelf ziek meld zijn ze verplicht dit aan het uwv te melden. Je krijgt dan een ziektewet uitkering zeker als het langdurig is. Die wordt als het goed is via uwv geregeld tenzij je werk/uitzendbureau eigen risico drager is dan wordt het vanuit het uitzendbureau geregeld bij tempo-team is dat healt At Work bijvoorbeeld.
    Als je jezelf voor korte tijd ziek meld zeg Bv een week dan lijkt het mij dat je daarna gewoon terug kan werken daar. Iedereen is wel eens ziek maar hoe dat verder zit weet ik niet.
    Ik zou idd wel eerst even contact opnemen met het uwv en daar ook je vragen stellen zodat je eerst alles goed op een rijtje hebt.

Succes

Share This Page