Zwanger / uitzendkracht op oproepbasis

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by La Palma, Dec 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal: ik werk ivm de crisis momenteel als oproepkracht ivm gebrek aan (vaste ) banen / vacatures!
    Wij willen graag een tweede kindje en de wens wordt steeds groter.
    Wie heeft ervaring met het werken als oproepkracht en zwanger zijn?
    Wanneer vertelde jij dit en hoe zit het met betalingen wanneer je met verlof gaat en dergelijke?

2. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Niemand?? Jammer!

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

als je zwanger bent krijg je een uitkering van het uwv als je met verlof gaat. de hoogte wordt bepaald na hoeveel je gemiddeld de 6 mnd voor je verlof hebt gewerkt.

4. Emjay

Emjay Bekend lid

Jan 17, 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ik was uitzendkracht toen ik zwanger werd, en heb sinds ik het vertelde nog welgeteld één keer kunnen werken. Daarna alleen nog thuisgezeten want ze waren op zoek naar iemand die "langer beschikbaar" was.. suuure!

5. SDenise

SDenise Fanatiek lid

Jan 27, 2012
    1,859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb ook zwanger en op oproepbasis gewerkt, in de zomer was er superveel werk en dus ook veel gewerkt, daarna stortte alles in en was er geen werk voor mij, maar dit kwam niet door mijn zwangerschap!

En als je genoeg werkt kan je idd een zwangerschapsww aanvragen.. ik kwam daar niet voor in aanmerking omdat ik te weinig uren gemaakt had.

6. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden! Ik werk nu al een paar maanden en ik ben nog niet zwanger, dus aan de weken eis kom ik wel! Hopelijk blijven ze mij wel uitzenden

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Weet niet hoe hard je de centjes nodig hebt maar reken niet teveel op flinke uren. Hoefde tijdens mijn zw. ook nergens meer aan de bak iig. Werkgevers hebben teveel keuze en als zwangere sta je niet boven op hun verlanglijstje.. hoe lullig maar helaas realiteit.

8. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Nou ik niet hoor, ik kreeg gemiddelde van de laatste 6 gewerkte weken.
    Als ik het gem had gehad van de afgelopen 6 mnd was mijn uitkering een stuk hoger geweest toen.
    Ik ging met verlof toen ik 34 weken zwanger was en vanaf 30 weken werkte ik halve dagen (werkte in de zorg) omdat hele dagen te zwaar was. en op de halve dagen werd mijn uitkering berekend:x.

Share This Page