Migraine / aangezichtszenuw

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem25, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje.
    Al een hele tijd (voor mijn zwangerschap al) heb ik bij vlagen last van uitvalsverschijnselen aan de rechterkant van mijn gezicht.
    Het begint eigenlijk met een beetje tintelen in mijn hoofd/rond mijn ogen om vervolgens uit te breiden naar mijn gehele rechterzijde. Het voelt net als een flinke tandartsverdoving die aan het uitwerken is.
    Tijdens zo een aanval heb ik ook het gevoel alsof mijn rechterkant van mijn gezicht 'hangt'. Dit is trouwens niet zo.

Ik ben hier mee al tweemaal bij de huisarts geweest.
    Volgens hem is het migraine i.c.m. een bovenliggende aangezichtszenuw die blijkbaar flink reageert bij bijvoorbeeld temperatuurverandering.

Ik kan er eigenlijk geen pijl op trekken wanneer het begint. Naar mijn idee is er ook geen enkele aanleiding.
    Vandaag begon het opeens weer en heb net maar even 2 paracetamol gehad omdat ik ook wel weer wat hoofdpijn begon te krijgen.

In ieder geval ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

2. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Herkenbaar. Al heb ik vooral last van vlekken voor mijn ogen. Het begint met een klein puntje (zoals je hebt wanneer je in de zon hebt gekeken) Dit breidt zich dan uit totdat ik bijna niks meer kan zien... heel erg vervelend. Als het heel erg is, krijg ik inderdaad ook van die uitvalverschijnselen in mijn gezicht. De eerste keren vond ik het zo eng, dacht dat ik een hersenbloeding kreeg ofzo!! Balen he, die migraine. Vind het altijd zo naar. En ik kan er ook geen aanleiding voor vinden. Gelukkig heb ik het maar een keer in de paar maanden.
    Sterkte ermee!

3. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Het blijft een naar gevoel.
    Hoe lang duurde zo'n 'aanval' bij jou?

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    meestal zo'n half uurtje. Daarna ben ik helemaal leeg gezogen (qua energie) en heb ik een zwaar hoofd. Ik heb wel geleerd om eraan toe te geven. Gewoon direct gaan liggen en het zo donker mogelijk maken en stil blijven liggen totdat het voorbij is. Medicijnen hebben niks geholpen bij mij.

5. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Ik krijg er niet altijd hoofdpijn bij. Soms wel, soms niet.
    Ik heb t idee dat als ik er aan blijf denken dat gevoel ook steeds blijft.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Yup, deze vorm van migraine heb ik ook ( helaas ) ik heb er dan wel altijd hoofdpijn bij, het begint bij mij bij mijn ogen, dan kan ik met 1 oog op een gegeven moment niets meer zien, als dit dan weg trekt voel ik het zo mijn mond intrekken en dan mijn tong, het is een soort verdoofd gevoel. Dan trekt het door naar mijn wang en keel en voelt het inderdaad aan alsof alles hangt. Het eindigt bij mij uiteindelijk in de tenen.

Wat ik er tegen doe ? Niets, ben al de hele medische malle molen door gehaald en het enige wat ik kan doen is het uitzitten ( wat ze mij hebben verteld ) ik gebruik nu Maxalt maar dat werkt ook steeds minder.

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Misschien stom hoor, maar gebruikt geen van jullie betablokkers? Ik had altijd zware migraine...en bij toeval kwamen ze er achter dat mijn bloeddruk te hoog was.
    Ik kreeg toen betablokkers om mijn bloeddruk te verlagen en mijn migraine ging weg! Later zat ik de beschrijving er van te lezen en toen stond er, word ook preventief bij migraine gegeven. Ik heb serieus nooit meer last gehad.
    En dat is nu 7jaar geleden..

8. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Mijn bloeddruk wordt standaard gecontroleerd eens in de 4 maanden omdat dit in de familie zit. Bloeddruk is eigenlijk altijd goed.
    De huisarts vindt het niet verontrustend omdat het niet continu aanwezig is, maar met vlagen.
    Heb trouwens wel het idee dat het erger wordt als ik gespannen ben of bijv een drukke week heb.

9. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Vandaag is het dus weer voorbij gelukkig

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.844
    3.361
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tijdje terug heb ik hier ook een topic over geopend, migraine met aura meen ik. Maar het is inderdaad heel akelig.. Bij de minste schittering achter m'n ogen weet ik al weer hoe laat het is. Ik ben nu aan het bijhouden hoe vaak het voorkomt. Een tijdje was het heftiger, maar nu 1x per maand nu ik het 2 x bijgehouden heb. Ik ben benieuwd.

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb een keer betablokkers gebruikt, ik dacht serieus dat ik dood ging!!! Wat een verschrikkelijk spul. Nee, dat zal ik echt nooit meer gebruiken!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier valt mijn hele rechter of linker kant uit bij een aanval. Begint met aura's zien, en dan tintelingen in mijn been, arm, en gezicht. En daarna kan ik niet nmeer zeggen wat ik wil. Bijvoorbeeld van: we moeten hier rechts af slaan, zeg ik: rode fiets.

Gelukkig bijna geen aanvallen meer, was vroeger wel anders.

Wat helpt hier is preventief magnesium slikken.

13. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

jup.. begint met tintelen in gezicht, mond en tong. ook de handen begint te tintelen. Wazig zien.. Daarna kom ik in een soort van tunnel, als ik eenmaal daar in zit, is het zo weer over. maar dan begint het paar uur later weer..

Deel Deze Pagina