Pfff... zie het net op het nieuws... triest zeg. Hoe kon dit gebeuren? Tweede gezinsdrama in korte tijd Twee kinderen dood bij brand Hoorn Bij een brand in een schuurtje aan de Juniusstraat in Hoorn zijn twee broertjes van drie en vier jaar om het leven gekomen. Oorzaak onbekend Dat heeft de brandweer bekendgemaakt. De brand ontstond even na 16:00 uur vanmiddag. Het is nog niet bekend hoe het vuur kon ontstaan. Het vrijstaande schuurtje achter het woonhuis is volledig in vlammen opgegaan. Arnemuiden Het is het tweede drama binnen korte tijd waarbij kinderen omkomen bij een brand. In Arnemuiden vonden op kerstavond vier kinderen de dood na een brand in hun ouderlijke woning.
Hoorde het net op de radio. Heb het maar half gevolgd,maar ze bleken met lucifers aan het spelen te zijn. Als ze dat van te voren gezien hebben pak je het toch af? Nou wachten het " echte en volledige" verhaal maar even af. Is en blijft erg. Zeker zo jong en twee broertjes. Hier brand een kaarsje voor hun ouders.
Ik las het net pas. Ook ik woon in de buurt Vind een schuur zo en zo al geen speelplaats voor kinderen van 4 en 5. Pfff....zal ook niet makkelijk geweest zijn voor de oppas om de ouders zo onder ogen te moeten zien.
Twee broertjes komen om door brand in schuur anp | Gepubliceerd op 05 januari 2008, 19:36 Laatst bijgewerkt op 05 januari 2008, 19:42 HOORN - Door een brand in een schuurtje van een woning aan de Juniusstraat in Hoorn zijn zaterdagmiddag twee broertjes van 4 en 5 jaar oud om het leven gekomen. Dat heeft de gemeente Hoorn bekendgemaakt. De jongens waren aan het spelen in de schuur van hun huis in de Juniusstraat. Ze staken lucifers af. Volgens de gemeente is de brand veroorzaakt door een fles met brommerbenzine die in de schuur stond. Er ontstond een vlammenzee waar geen geen ontkomen aan was, liet de gemeente weten. De jongens stonden zaterdagmiddag onder toezicht van een oppas. De oppas belde de brandweer, die binnen 5 minuten ter plaatse was en de relatief kleine brand snel onder controle had. De twee jongens konden niet worden gered. Burgemeester G.O. van Veldhuizen van Hoorn sprak tijdens een persbijeenkomst zaterdagavond van een tragedie waar hij diep van onder de indruk is. Hij liet weten dat zijn medeleven uitgaat naar de ouders, de twee broertjes van de overleden jongens, de oppas, de overige familie, vrienden en buren.
Ik hoorde vanmiddag van mn collegaatje (die voorbij fietste toen ik met Justin wandelde) dat dit de kids van haar broer waren, ze was heel ontzet.
Jeetje meis, wat vreselijk..... Dan komt het voor jou erg dichtbij he.... heel veel sterkte voor je collega...en ook voor jou.