Hebben ze op de thuisfrontdag niet gezegd (voor vertrek) dat je daarmee op moet passen? Er zijn namelijk zieke lui die het internet afstruinen op zoek naar vrouw en kinderen van mannen daar om die te gaan bedreigen, omdat ze tegen onze inzet daar zijn. Ik heb een verhaal gehoord van een vrouw die de kids ging ophalen op de basisschool en daar werd opgewacht door iemand die tegen de kids riep: Je papa is een moordenaar!
mijn god wat n zieke lui .. nee niks van gehoord ( maar ben ook maar 1 keer geweest ) maar dan had mn schoonmoeder daar wel iets over gezegt denk .. ach ja .. kan me er nii zo druk om maken .. komen ze maar om me te bedreigen stelletje mafkezen zeg !! maar goed mij maakt t nii uit dat iemand weet wat fer voor rang enz heeft ..
echt iemand bedreigt daarmee....wat een zieke lui! Oeila dat wist ik niet zeg. Zal de mensen hier vragen of ze het weg willen halen. Enige nadeel van hier is dat je oude berichten niet meer aan kan passen. Thuisfront dag ben ik 5 jaar geleden geweest en daar weet ik niet alles meer van. Thanks voor de tip
Thuisfront dag vond ik echt niet de moeite om heen te gaan. Het was voor mij meer dan 2 en half uur rijden...en vond er echt geen bal aan. Maar goed, het is misschien gewoon niet helemaal mijn ding.
Zucht oke, wij hebben als advies gekregen om niet over mijn man zijn uitzending te praten. Zijn profiel is van hyves verwijderd, en op mijn hyves word er niet over gepraat. Het is echt een stukje veiligheid, dat is ook precies de reden dat webcammen en skype niet mag. Het is niet eens zozeer de verbinding, maar het is veiligheid, je kan hier in Nederland echt gevaar lopen als de verkeerde personen weten dat jou partner, kind,enz daar zit. En ik neem aan dat we hier niet zo nadrukkelijk voor gewaarschuwd worden als er geen kern van waarheid in zit.. Maar goed even terug naar het onderwerp van dit topic, er zit zeker handige tips bij en had er zelf niet aan gedacht om nu al fimlpjes te gaan maken, maar das een super idee natuurijk. Gelukkig heb ik zelf reeds 2 keer een uitzending meegemaakt, dus weet hoe het een en ander werkt. Maar dat is voor mezelf, ik weet dat die wegbrengdag zo ontzettend veel pijn doet en dat het de weken daarna zoeken is naar een juist ritme, maar dat het daarna wel gaat lopen, probeer me om eerlijk te zijn ook nog niet druk te maken over het missen, dat gaat pas van start als hij in die bus stapt, dat is me de vorige 2 keren ook gelukt. Maar om mijn meisje maak ik me wel zorgen. We weten nog niet of we gaan mee laten gaan als we uit gaan zwaaien, ik vraag me af of zo`n emotioneel beladen iets wel goed is, misschien is het voor haar fijner om thuis afscheid te nemen, dan is er ook verdriet, maar het is toch anders....
Idd, wij zijn destijds ook gewarschuwd hiervoor... Voor de functie die Miekjeman moest uitoefenen op KAF werd zowel ik als beide families 'onderzocht'.....Zegt genoeg denk ik.. Ik heb gelukkig, mede dankzij de functie van hem, destijds prima verbindingen gehad. Konden toen ook googlechat etc doen. Wel even een tip: ik zou pas een paar dagen voor de terugkomst van je man hier pas over beginnen tegen je kindje.. Miekjeman werd nl vlak voor zijn geplande vertrek medegedeeld dat hij toch nog niet ging.. (We hadden toen nog geen kids, maar ik kon wel alles op mijn werk afzeggen en weer opnieuw regelen met vrij vragen etc). Volgens mij kun je via t thuisfront een boekje krijgen voor je kindje. Dat is me bijgebleven toen. Ik weet niet of een thuisfront/midtermday voor zo'n jong kindje zinvol is, wel voor jezelf. Ik ben toen ook geweest, ik had alleen t nadeel dat Miekjeman in zijn eentje op uitzending is geweest (dan wordt je aan een groep toegevoegd), en niet met zijn eigen peleton. Dus ging de dag over de andere compagnie, waar ik dus niks van wist (qua kennis/ervaringen etc)
Ik heb niet alles gelezen..... maar dit was wat ik ook dacht. Maar een paar filmjpes..... en dan kun je zo nu en dan eens met haar ernaar kijken en vertellen dat dat papa is. Ook filmpjes waarbij hij met haar speelt enz. Meid, het lijkt me inderdaad heel erg moeilijk. Ook voor jou. De vriend van mijn leidinggevende is ook op uitzending, en zij hebben ook een dochter van bijna 1.5 jaar. Ik weet hoe moeilijk zij het ermee heeft gehad. Het is echter wel, als hij eenmaal echt weg is... kun je aftellen. Nu is het wachten tot het afscheid. Lijkt me erg moeilijk meid. Sterkte in elk geval.
Ik las van iemand iets wat me ook op een idee bracht. Als je vriend/man nou eens een paar verhaaltjes opneemt..... dan kun je elke avond zijn stem even laten horen voor ze naar bed gaat o.i.d! En dan kun je altijd een foto van hem laten zien en even over papa praten en als zij behoefte eraan heeft het fotoalbum even bekijken samen en over papa praten. Misschien ook leuk..... samen met haar elke week iets maken voor papa. Een tekening o.i.d en daar een boek van maken. Dan kun je als hij terug komt dit samen met haar geven als welkom thuis cadeau. Zo hou je papa voor haar in beeld...!!
hai hai, Ik heb wel eens van iemand gehoord dat ie aan zijn dochter een doosje gaf met allemaal kusjes erin. Papa had dan kusjes op papiertjes gezet (met lipstick bv) en iedere avond voor het slapen gaan mocht ze een kusje uit het doosje pakken. Zo kreeg ze iedere avond een nachtkusje van haar vader. En de laatste kus kreeg ze dan op de laatste dag en de volgende dag was haar vader er weer om een echte te geven. Misschien ook leuk om allemaal foto's van papa alleen te maken en er iedere dag samen met haar een ergens op te hangen. Dus een vaste plek waar iedere dag een andere foto komt/ Op de koelkast bv. En als er dan dagen zijn dat er iemand jarig is of een feestdag of bv koninginnendag, kan vader er wat anders gekleed op staan. Weet niet of dit voor jou kindje nog te jong is, maar het zijn wat ideetjes! Succes ermee!
Met die kusjes moet je oppassen. Dan moet je er af en toe stiekem 's nachts wat bijstoppen wanneer de thuiskomst uitgesteld wordt.
Bedankt voor alle goed tips en ideetjes, heb ik in ieder geval weer heel veel nieuwe ideen waar we zeker heel veel mee kunnen! Thanks!
nee zou het niet weten. ik vrees dat een half jaar voor zo'n kleintje erg lang is. denk regelmatig foto's laten zien denk ik en proberen te webcammen inderdaad. maar of ze er veel van zal snappen ik vrees van niet. sterkte voor de komende tijd.
whaha heb hier nu al een brief over ontvangen en ook om sinterklaas te vieren, ik ga dus ook geen 2 en half uur rijden om daarheen te gaan. Ook zeker niet mijn ding. En wat betreft het zolang weggaan van papa. Ieder kindje is daar ook weer verschillend in. Nu is mijn man nog niet zo heeel lang weggeweest (max bijna 4 weken) Maar had het toen met ons meisje, haar papa kwam thuis en ze moest de eerste dag niet veel van hem weten, maar dit was na 1 dag zo weer vergeten. Met danny hebben we er helemaal geen last van, die is gewoon helemaal blij als hij papa ziet. Weet ook wel zeker dat ze haar papa nooit zal vergeten hoor. is de eerste dagen mischien weer even wennen, maar dan is ze vast niet meer bij hem vandaan te slaan. Mijn man gaat trouwens ook in juli.. en we hebben idd een topic..bij clubs..militairsvrouwen!