Uitzendkracht en kinderopvangtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door fantastic, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een paar vragen, misschien dat jullie mij op weg kunnen helpen.
    Mijn man is zijn baan kwijt geraakt, hij heeft nu WW en word nu voor hetzelfde werk ingezet via het uitzendbureau.
    Voordeel van het bedrijf, als het project afgelopen is kunnen de uitzendkrachten naar huis, zo ook mijn man.
    Soms sluiten de projecten aan, soms zitten er een x aantal weken tussen, op dit moment al 7 weken.
    Uiteraard ook druk op zoek naar ander werk, ook leerbedrijven aan het zoeken die hem willen hebben zodat hij een bbl opleiding kan volgen.
    Helaas wil het allemaal niet zo vlotten, zelf ben ik ook druk aan het solliciteren (was tbm) al een paar gesprekken gepland (partime)
    Stel dat mijn werk door gaat, en mijn man word volgende week ook gebeld dat er weer een project van start is (wat goed mogelijk is, soms hoord hij het pas een dag van tevoren)

Dan zijn wij afhankelijk van kinderopvang, er zijn geen gastouders in het dorp hier, en geen fam. Die ons kunnen helpen.
    Wij hebben 3 kindjes, 1 naar schoolgaand, en 2 onder de 4.

Hoe gaat dat precies in zijn werk?
    In wat voor termijn krijg je kinderopvangtoeslag?
    Wij werken dan allebei via uitzendbureau's en wat als een project weer afgelopen is..
    Zijn kinderdagverblijf zo flexibel? Ze hebben een maand opzegtermijn.
    Had gelezen dat je voor een bepaalde tijd nog recht op kinderopvangtoeslag hebt, geld dit ook als je uitzendkracht bent. En dus geen 'uren' contract hebt?

Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
    Uiteraard gaan wij langs het kinderdagverblijf om daar ook meer info te krijgen.

2. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Het beste kun je in overleg gaan met het kdv, wat zij hierin kunnen betekenen. Misschien heb je geluk en willen zij zich flexibel opstellen.

Bij een 0-urencontract kijkt de belastingdienst helaas naar je daadwerkelijk gewerkte uren. Dit wordt wel gemiddeld over een jaar bekeken, maar daar heb je in de praktijk niet zoveel aan. Als je thuis zit na een opdracht, stopt dus ook de toeslag. Ik zou daar nog wel even over bellen met de belastingdienst, misschien dat de afgelopen jaren iets veranderd is.

In mijn ogen is het bijna niet te doen om op oproepbasis te werken, als je tenminste wel toeslag wil over alle afgenomen uren. Bij mij kwam het er op neer dat ik voor veel uren de volle mep betaalde en ondertussen niet veel werk had. Ik ben dus ook gestopt met werken, gelukkig heeft mijn man een goede baan. En nu werk ik zelf als zelfstandige.

Deel Deze Pagina