Beste uwv, Ik zit nu al bijna 2 jaar in de ziektewet door bevallingsklachten. Me huidige beroep kan ik niet meer doen. Nu heb ik een 1 jarige opleiding gezien waarmee ik met de diploma wel Werk kan doen en aangepasd werk is. Nu is mijn vraag of ik de opleiding mag volgen van de uwv En of ik me ziektewet door blift lopen. is het ook zo dat ik Er studiefinanciering mag ontvangen als k ziektegeld van de uwv krijg? Kan de uwv de opleiding ook betalen? groetjes, Romaisa
Beste Romaisa, Je geeft aan dat je bijna 2 jaar ziek bent. Nu heb je een opleiding gezien waarvan je verwacht dat het diploma je kansen op de arbeidsmarkt vergroot. Ik kan je niet vertellen of UWV deze opleiding voor je kan betalen. Dit wordt beoordeeld aan de hand van je persoolijke situatie. Je overlegt dit met je arbeidsdeskundige van UWV. Hij/zij kan je ook vertellen of in jouw situatie studiefinanciering invloed op je uitkering heeft. Een afspraak hiermee kan je via UWV telefoon aanvragen (0900-9294). Je Ziektewet-uitkering kan maximaal 2 jaar (104 weken) duren. Ben je bijna 87 weken ziek? Dan kan je een WIA-uitkering aanvragen. UWV beoordeeld dan of je hiervoor in aanmerking komt. Actuele informatie over het volgen van een opleiding tijdens je ziekteperiode vind je hier. Ik wens je veel succes bij je re-integratie. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare