Weet iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Rika, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rika

Rika Lid

15 aug 2006
    45
    5
    8
    Hallo meiden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende; ik ben vorig jaar 6 maart uitgevallen van mijn werk ivm zwangerschap. Tussendoor ben ik nadien nog wel een week aan het werk geweest als ik het aankon. Mijn zwangerschapsverlof zou toen 9 september ingaan maar helaas ben ik 6 augustus bevallen te vroeg bevallen van ons helaas overleden meidje yvonne*. Dan is het toch zo dat mijn zwangerschapsverlof ingaat op 6 augustus. Dat hebben ze mij toen verteld van het werk. Ik ben toen 9 september, wanneer officieel mijn verlof in zou gaan, weer aan het werk gegaan terwijl ik officieel dus nog verlof had. Maar kon ook niet thuis zijn door de situatie. Ik ben vrij spoedig weer zwanger geworden maar echter kreeg ik een bloeding en mocht ik van de gyn absoluut niet aan het werk. Dus moest me weer ziek melden. Nu is het echter zo dat ik voor twee weken terug een brief kreeg van mijn werk dat ik gekort wordt op mijn salaris omdat ik bijna een jaar in ziektewet loop. Ik ben inmiddels wel weer aan het werk gegaan met goedkeuring van gyn. Maar nu beweren zij dus dat mijn zwangerschapsverlof gerekend wordt als ziektewet maar mogen ze dat wel doen? En daardoor wordt ik dus gekort op mijn salaris. ik weet dat het een lang ingewikkeld verhaal is maar hoop dat iemand mij kan helpen want volgens mij kunnen ze mij niets maken. Meiden ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Rika

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Bij mij is dat zo niet gedaan. zwangerschap verlof staat buiten je ziekte verlof dat komt vanuit een ander potje zo is mij dat verteld

3. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Hey hallo,

Nou ik dacht het niet hoor. Zwangerschapsgerelateerd thuis komen te zitten is wel even wat anders. Hier mogen ze je niet voor korten. Ook nu ben je zwanger dus zou heel bijzonder zijn.

succes ermee

4. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    hoi op het moment dat je zwanger bent krijgt de werkgever alles vergoed en mogen ze je niet korten op je uren
    als je bevallen bent na 24 weken zwangerschap dan heb je recht op 12 weken verlof helaas voor de 24 weken niet dan wordt je gewoon ziek gemeld zoals nu bij mij.

maar als je opnieuw zwanger wordt en je komt in de ziektewet is het weer zwangerschapsgerelateerd en mogen ze wederom niet korten

dit is een wetsregel waar ze zich aan moeten houden dus laat je niet zomaar korten op je loon
    werkgevers denken dat ze slim zijn maar wij zijn slimmer we doen gewoon navraag succes liefs miriam
    en ik hoop dat het nu goed gaat dikke knuf

5. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    idd, je werkgever krijgt gewoon alles vergoed als je "ziektte"zwangerschapsgerelateerd is

dus hetgeen zij je vertellen is niet juist en je zou gewoon je volledige loon doorbetaald moeten krijgen.

vervelend hoor als je dit soort dingen zelf moet uitzoeken omdat ze je anders gewoon een oor aannaaien!

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Waarschijnlijk hebben ze jouw nooit op de juiste manier ziekgemeldt, dus ipv reden zwangerschap/bevalling hebben ze "gewoon" ziekgemeld.

Deel Deze Pagina