Minder werken, hoe aan te pakken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Ariel, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik werk als huishoudelijke hulp in de thuiszorg. En doe dit 27 uur per week. En moet zeggen dat ik het nu al te zwaar vind. Ik klink misschien als een mietje maar ja zo voelt het nu eenmaal.
    Ben eerder al 2 weken thuis geweest door misselijkheids klachten, wat door mijn manager niet echt in dank werd afgenomen. Hoe kan ik het het beste aanpakken om minder te gaan werken?

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik zou met je manager bespreken dat het werk je nu te zwaar is en duidelijk aangeven welke klachten je ervan krijgt. Dat je graag een paar uur minder wilt. Kom je er niet met je manager uit, dan zou ik een afspraak maken met de bedrijfarts. Deze hebben ook een lijst van arbovoorwaarden tijdens zwangerschap voor je.

3. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ook ik zat met het zelfde probleem, werk 34uur in de kinderopvang en ben nu bijna 20 weken. Ik heb geprobeerd in goed overleg de ziektewet in te gaan. Dit ging niet echt, en dus ben ik nu helemaal in de ziektewet, totdat ik de arboarts gesproken heb.
    Vond het erg lastig, omdat ze duidelijk maakten dat het niet leuk gevonden werd, maar de huisarts heeft me er duidelijk op gewezen dat het niet alleen slecht is voor jezelf, al die klachten, maar dat stress en pijn ook slecht is voor het kindje...denk dus aan jezelf en het kindje

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ga het komende week met mn manager bespreken..

Vooral de ochtenddiensten( ik ben ziekenverzorgende) vallen me zwaar ( bukwerk bij mensen helpen met douchen) en meestal als ik zo'n 2 tot 2.5 uur bezig ben, is mn potje energie al aardig aan t opraken..

De avonddiensten gaan nog wel goed.. Daar heb ik er toen van , dus zeg maar de helft van mn uren..

Hoop er ook samen uit te komen... anders ook de bedrijfarts maar om hulp/raad vragen..

Deel Deze Pagina