Ik neem 6 weken voor mijn uitgerekende datum verlof. Maar ivm mijn diabetes word ik uiterlijk in de 38e week ingeleid. Dus heb ik uiteindelijk maar 4 weken. Weet iemand of je in dit geval recht hebt op 2 weken verlof extra voor die tijd, of hou je die 2 weken dan gewoon tegoed na je bevalling?
Als je kindje te vroeg wordt geboren krijg je het "gemiste" verlof erbij na de geboorte. Dat geldt dus neem ik aan in jouw geval ook. Kijk evt ook maar eens hier: Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof? | Rijksoverheid.nl
Je krijgt gewoon 16 weken. Als je dus met 34 weken met verlof gaat en met 38 weken bevalt dan heb je daarna nog 12 weken. Dit is weer anders als je later dan 40 weken bevalt maar dat is in jouw geval niet zo
Je hebt recht op 16 weken verlof, waarvan minimaal 10 weken verlof ná de bevalling. In jouw geval zou je 12 weken na de bevalling hebben. Dat is dus 'genoeg' (in ieder geval volgens de huidige wetgeving.)
het is toch juist zo dat als je eerder bevalt dan de uitgerekende datum, je die dagen "" kwijt"" bent, en mocht je later bevallen dan de uitgerekende datum, dan kun je de dagen die je overtijd loopt extra bij je verlof optellen...(??)
bevallingsverlof? U hebt recht op minstens zestien weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof. Hoe lang de verlofperiode feitelijk duurt, is afhankelijk van de datum waarop uw baby daadwerkelijk wordt geboren. Ook voor meerlingen is het recht op zwangerschapsverlof en bevallingsverlof minstens 16 weken: het verlof is niet per kind. Zwangerschapsverlof De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. U moet in ieder geval vier weken voor de dag na de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Bevallingsverlof U hebt na de bevalling recht op minstens tien weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht. Baby te vroeg geboren Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U hebt dan vijf weken zwangerschapsverlof en elf weken bevallingsverlof. In totaal hebt u dus zestien weken verlof. Baby te laat geboren Stel: u bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal hebt u dus achttien weken verlof. U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U hebt dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal hebt u achttien weken verlof. had beter eerst ff kunnen google''n en daarna reageren.. komt vast door de zwschap...
Je hebt altijd recht op minimaal 16 weken verlof. Als je op de uitgerekende datum bevalt = 16 weken verlof Als je 2 weken te vroeg bevalt = 16 weken verlof Als je 2 weken te laat bevalt = 18 weken verlof
Ik ben met 38+1 weken ingeleid i.v.m. zwangerschapsdiabetes. Het voordeel is dat je dus 12 weken met je kindje hebt! Echt een genot maar eigenlijk nog veel tekort Liefs Dinges
Super bedankt voor jullie reactie's! Ik heb gewoon de "pech", dat ik dus 'maar' 4 weken vóór die tijd verlof heb. Ik heb dus geen keuze 4 of 6 weken. Dan zou ik er 2 weken vakantie vooraan moeten plakken wil ik 6 weken vooraf thuis willen zijn. Maar het is natuurlijk wél lekker om na de bevalling 12 weken te hebben. Ik heb een hele goede baas, en kan gelukkig veel met hem overleggen. En hij heeft al aangegeven dat ik 2 weken vakantie voor die tijd op mag nemen. Heb gelukkig nog genoeg vakantiedagen. Ik wil dit graag omdat mijn eerste kindje 7 weken te vroeg is geboren. Dan hou je toch in je achterhoofd dat dit kindje ook eerder kan komen (eerder dan de 38e week).
Ja idd jij hebt in jou geval 4 weken van tevoren want ze gaan uit van de uitgerekende datum. Hier met precies 37 weken bevallen en vond die 3 weken extra erachteraan wel lekker. Had gelukkig alles gedaan wat ik wilde van tevoren