Uitzet bij klein leeftijdsverschil

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door itakepictures, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ha allemaal,

Er zal straks 16 maanden tussen ons eerste en tweede kind zitten, en ik vroeg me af wat nou nog écht handig is om te kopen bij een tweede kind wat redelijk snel na de eerste komt. Ik wil sowieso gaan kijken voor een duowagen, commode en tweede kinderstoel, maar echt verder kom ik niet. Wat is nog meer 'onmisbaar' volgens de ervarinsgdeskundigen? Kleertjes, draagdoek, beddengoed, kruiken etc hebben we al en is nog vrij nieuw allemaal.

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik vond zelf een extra babyfoon fijn, duo wagen, grote kamer voor de oudste Zodat de baby kamer de babykamer kon blijven ( hij sliep slecht alleen met mama erbij in bed dus we kochten een 1 persoonsbed toen hij 15 maand was maar toen voelde hij zich zo fijn in dat bed dat hij opeens zonder mama kon slapen)

Wat voor draagdoek heb je ? Rekbaar of geweven ? Hier bleek het namelijk zo te wezen dat de grote broer en zus namelijk jaloers werden op het dragen van de baby, ik heb dus een verstelbare ergonomische draagzak gekocht die vanaf broekmaat 62 tot 98 versteld kan worden en nu bij mijn derde en vierde vind ik het ideaal dat als mijn dochter opeens uit het niets gedragen wil worden ik de drager zo in 20 seconden versteld kan hebben en haar dus op mijn rug kan dragen maar als ze het zin er af heeft en in de wagen wil ik
    Hem ook zo kan verstellen zodat onze zoon er weer in past.

Een geweven doek kan sowieso wel maar bij een geweven zou je je oudste dus niet kunnen dragen bij eventuele jaloezie ( ik ben het type dat er dus aan toe geeft gewoon omdat ze nog zo klein zijn en ook nog even klein willen wezen en na een paar minuten vind ze Het dan ook wel weer prima en wil ze weer net als haar broer en zus groot zijn ;))

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Extra babyfoon is een goede! Daar was ik nog niet opgekomen. Ik heb geweven draagdoeken (rekbaar vond ik niks dus is weer verkocht) en een ergonomische drager dus dat komt goed :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb een duowagen, complete tweede babykamer, extra babyfoon, verschoon kussen beneden en een extra kinderstoel gekocht.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Onze oudste is naar een andere kamer gegaan met een peuterbed.
    Ik heb geen tweede commode aangeschaft wel een tweede aankleedkussen. We verschoonde de oudste of op de kamer van de jongste of beneden.
    We hebben idd ook een tweede babyfoon aangeschaft.
    En een extra kinderstoel.

Later hebben we er nog wel een klein stoeltje bijgehaald, toen de jongste kon zitten. De oudste was zo verslaaft aan de wipstoel dat de jongste daar eigenlijk bijna nooit in heeft gezeten.

Maar ik denk dat je er dan wel bent hoor, je hebt niet heel veel extra nodig voor een tweede volgens mij.

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hoe zit het met de autostoeltjes? Onze kindjes schelen 22 maand, maar wij hadden voor onze dochter een combinatie stoel, vanaf geboorte, dus daar zit ze nog steeds in. Voor zoontje hebben we dus een nieuwe stoel moeten kopen.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Onze kinderen slapen samen op de kamer.
    Wat wij nieuw hadden gekocht:
    Een bedje en matras
    Kledingkast
    Duowagen
    Alles qua spuugdoekjes, hydrofiel etc
    Flesjes
    Kleding
    Autostoel

Eigenlijk heb ik alles nieuw gekocht behalve een eetstoel, wieg en commode.

8. LianneE

LianneE Niet meer actief

Lees even mee.. :) als het goed is zit er hier straks een maand of 20 tussen.

Een vraagje over duo-wagens: ik ben van plan géén duo-wagen te kopen.. ik heb er geen plek voor nu (we wonen in een appartement en ons nieuwe huis wordt als de jongste een half jaar is opgeleverd) en ben van plan de oudste in de wagen te doen als nodig (en baby dragen) en als ik alleen met baby ben, baby in de wagen en als vl thuis is kan oudste in de buggy.

Oudste is 3 dagen naar kdv dus het zou dan 2 dagen zijn dat ik thuis met beiden ben. Na mijn verlof gaan ze beiden 3 dagen naar kdv.

Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan?

9. LianneE

LianneE Niet meer actief

Hoe gaat dat? Houden ze elkaar niet wakker? Zal hier nl. ook moeten even tijdelijk :)

10. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Lijkt me een prima oplossing, zeker als de oudste al loopt tegen die tijd. Dan kun je eventueel ook een meerijdplankje gebruiken voor de korte stukken.

11. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier hetzelfde, maar wij hebben er maar 12 maanden tussen zitten (plan was 14 maanden ;) )

Weet even niet wanneer ze naar een peuterbed kunnen (en of dat echt nodig is), maar verder kan ik geen tips geven.
    Je hebt overal zelf al aan gedacht TS, of de tips zijn al gegeven :)

12. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik hoor ook wel eens dat kinderen vanuit ledikant in 1x naar een groot bed gaan. Tussen mij en mn zusje zat 2 jaar en ik werd gewoon direct naar een groot bed verplaatst, wat ik prima vond geloof ik :)

13. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Er zal hier 19 maanden tussen zitten.
    Wij kopen extra;
    - autostoel
    - ledikant
    - kinderstoel
    - commode (als we verhuisd zijn)
    - draagdoek
    - meerijplankje

Wij kopen geen duo wagen. Ik zal de baby gaan dragen en C kan dan gewoon in de kinderwagen. Als ze kan lopen kan ze voor kleine stukjes op het meerijplankje en kan de baby in de wagen liggen.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Zolang we niet verhuisd zijn ben ik trouwens alleen van plan een aankleedkussen en kinderstoel te kopen (en extra kleertjes, zeker als het een jongetje is).

Waarom kopen jullie een extra stoel? Mijn oudste zit al in de groep 1 stoel nl? of hebben jullie dan zo'n meegroeistoel.

Deel Deze Pagina