Wat draagt een baby van 3 mnd in zomer?

Discussion in 'De babyuitzet' started by kkatinka, Sep 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

Aug 6, 2014
    340
    5
    18
    #1 kkatinka, Sep 27, 2014
    Last edited: Sep 27, 2014
    Hai,

Ik heb alvast wat dingetjes gekocht voor onze baby, die begin-half maart komt. Ik heb eigenlijk alleen maar lange broekjes, leggingbroekjes en roepers met lange mouwen gekocht, voor de leeftijd 3 maanden, niet erbij stilstaand dat het dan zomer is..

Dus mijn vraag: wat draagt een baby in de zomer? Dragen ze dan nog wel lange broekjes? Ik heb ook een aantal rompertjes met lange mouwen gekocht voor 3 maanden, is dat dan niet voor niks geweest? Gaat me niet om het geld, maar ik zou het zonde vinden als die wat duurdere rompertjes en broekjes niet worden gedragen

En een andere vraag:
    Dragen baby's in het algemeen ook een leuk, mooi rompertje met lange mouwen, en daar dan alleen een broek bij? Of "horen" ze echt nog een shirt erover te dragen? Ik heb namelijk superleuke rompertjes gekocht en zou zonde zijn als die niet zichtbaar zijn

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Een romper is in principe ondergoed...

Het hoort dus eigenlijk onder de kleren ja

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    HIer heeft dochter wel vaak een romper aan gehad, met een broekje over.
    Ik deed er dan wel een soort joggingbroekje bij, met een grote band die je kon omslaan. Dat stond wel leuk vond ik.
    Deze broekjes had ik bij H&M gekocht.

Leggings gebruik je zeker wel in de zomer hoor.
    Je kan nog wel shirts met korte mouwen bijkopen, en rompers zonder mouwen.
    Korte broekjes heb ik niet gehad.
    wel jurkjes, die deed ik dan zonder legging aan als het echt warm was.
    En als het 30 graden was, dan lag dochter gewoon in een leuke romper zonder kleding ;)

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Mijn zoonje droeg vaak een lang broekje met een romper, soms een shirtje erover. Als hij een broekje en romper met lange mouwen aan had stroopte ik de mouwen een beetje op.
    Koop maar niet teveel, je weet niet of je kindje t dan past....

5. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Mijn zoontje is begin april geboren van dit jaar. In het begin droeg hij steeds een broekje (het liefst jogging) + een romper en een truitje. Dat was een romper met lange mouwen + een tshirt, of andersom: een romper zonder/korte mouwen + een shirt met lange mouwen.

Toen hij iets ouder werd veranderde dit in een tshirt en blote armpjes. Naarmate de zomer kwam heb ik hem af en toe een kort broekje aan gegeven, maar veel vaker lag hij alleen in zijn romper lekker te spelen. Soms een romper met een broekje er over heen. Inderdaad: leuke rompers die mogen gezien worden. En vanaf de 25 graden, had mijn zoontje het eerder te warm, dan te koud.

We hebben ook wel eens alleen een romper met lange mouwen en een broek aangegeven. Als de temperatuur er tussen in zat, was dat precies goed.

Toen het echt warm was, 30+, kreeg hij zelfs alleen een luiertje aan.

6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb een augustus-kindje (oudste) en een maart-kindje (jongste), en beiden hebben toch wel veel rompers met korte mouwen aangehad in de zomer. De oudste iets minder, alhoewel ze werd geboren in een hele goede zomer, dus half september was het nog heerlijk weer en nog echt wel korte mouwen weer, zelfs voor zo'n kleintje. De jongste heeft het meer aan gehad. Als het wat kouder was, deed ik vaker een romper met korte mouwen met een lange mouwen shirt er overheen aan. Als je dan een romper met lange mouwen aan doet, én dan nog een shirt met lange mouwen, dat lijkt me voor de meeste dagen te warm. In het begin niet, maar na een paar maanden wel. En bij temperaturen boven de 25 graden hadden ze toch ook lekker t-shirtjes aan. Veel luchtiger dan dat nog niet, en meestal wel met een rompertje er onder (zonder mouwen of van die leuke met spaghetti bandjes), of op hele warme dagen alleen een romper met eventueel een (kort) broekje.

Je kunt het ook gerust even afwachten. Soms is het voorjaar heel fris en zul je het niet nodig hebben. Soms is het veel warmer en zul je misschien wat koelere kleding nodig hebben. Maar meer onderkleding met lange mouwen zou ik niet echt kopen denk ik.

Share This Page