WIj hebben op slabben na niets beneden liggen... Vind het echt onzin om beneden te verschonen terwijl het een kleine moeite is even naar boven te lopen en daar te verschonen.
Ja kan me voorstellen Nina....iedereen is anders, dus heeft ook andere gewoontes of ideeën. Gelukkig wel zeg....zou wat wezen als we allemaal hetzelfde zouden doen!!
Ik heb "alles" beneden liggen...... wij wonen gelijksvloers hahaha Maar ik heb alleen een fleecedeken/omslagdoek bij de box liggen. ONze jongste slaapt nl vaak in dr wipstoel of in de box, en dan dekken we haar toe met die deken (11 maanden oud nu)
En weet je wat t is... we kunnen wel tegen je zeggen je hebt teveel of veeeeel te weinig van dit of dat, terwijl je achteraf toch andere ervaringen zou kunnen hebben. Dus ga eerst uit van de basisuitzet die door kraamzorg wordt aangegeven en beoordeel na de komst van je kindje of je andere zaken extra nodig hebt. Ik heb bijv stapels slabbetjes.... die werkeloos liggen te zijn.
Ja je zult ook wel merken wat je wel en niet veel gebruikt. De ene persoon zal toch iets meer gebruiken dan een ander. Zoals ik al zei zijn we allemaal anders, en hebben we allemaal andere gewoontes en dingen die we handig of prettig vinden. En idd ik hou me nu aan de basis uitzet en dan zie ik wel hoe het gaat.
Ik heb alles op slabbetjes na boven liggen. Maar de luiertas met luiers en doekjes ligt wel altijd beneden dus ik verschoon ook gewoon beneden. Net zo makkelijk
Hier ligt ook alles boven, en toch verschoon ik regelmatig even snel beneden. Heb altijd wel 1 of 2 luiers en een pak doekjes nog in een tas zitten en anders loop ik even naar boven om die te pakken. Mn zoontje is niet meer op de leeftijd dat ie plast of poept bij het verschonen. Misschien dat ik met de baby wel een tweede voedingskussen ga kopen om beneden op de (licht beige, stoffen, nieuwe ) bank te verschonen maar dat zie ik dan wel. Bij mn oudste verschoonde ik ook regelmatig op de bank, dan legde ik er gewoon een hydrofiel onder. Maar dat was een oude bank die met een vochtig doekje zo weer schoon was.. en da's nu dus wel anders.
Wij hadden best veel boven én beneden liggen. Ik hou van dat gemak. Dus luiers, paar hydrofielen (ivm veel spugen), spuugdoekjes, verschoningsmatje en doekjes. Maar we hebben best veel later bijgekocht omdat we een behoorlijke spuger hadden. Is zo bijgekocht hè!
Ik heb geen spuugdoekjes, vind ik ondingen...gebruik hydrofielluiers daarvoor (en daarvan heb ik er een stuk of 30, waarvan altijd wel een stuk of 4 beneden). Slabben heb ik een stuk of 10, maar die gebruik ik nu nog niet voor de jongste, ga ik pas doen als ze heel veel gaat kwijlen (bij het doorkomen van tandjes) of als ze hapjes gaat eten. In de woonkamer heb ik dus een stuk of vier hydrofielluiers, luiers (voor beide kinderen) en luierdoekjes en voor de jongste een schone romper en een setje schone kleding voor 'geval van nood'. Tzt zullen daar wel wat slabbetjes bij komen. Er ligt ook een aankleedkussen, maar die heb ik nog geen enkele keer gebruikt, ik verschoon gewoon in de box, gaat prima.