Ik heb vandaag pas echt iets voor beebje gekocht nl z'n 1e pakje Maar waneer is het verstandig om de rest te kopen Grote dingen zo als bedje ed En de kleertjes ? En koop je alles in 1 maat en als i daar dan weer te groot is nieuwe of ook grotere maten kopen ? En wat zijn de dingen die je de eerste weken echt(niet) nodig hebt maar wel overal staat (boeken internet ed) dat het een absolute must is of juist onnodig ? (Voel me vandaag een boksbal meneer zit niet stil )
Voor je eigen gemoedsrust zou ik nu wel gaan uitkijken naar de babykamer, als je deze in een babyzaak gaat kopen. Er zit namelijk bijna overal levertijd op. Wij hebben dat alles toch vrij snel na de 20 weken gekocht. De kleertjes heb ik zo snel mogelijk gekocht, omdat ik zo veel leuks zag! Ik heb 3 pakjes gekocht in maat 50 en heb nu rond de 4 pakjes in maat 56 (maar daar wil ik minimaal 7 hebben - maar het heeft geen haast). Voor de leuk heb ik ook al kleren in 62 en 68, maar dat is zeker nog niet nodig. Maat 50 heb ik zelf zo weinig mogelijk gekocht, omdat ons meisje geen kleintje is, dus de kans dat ze maat 50 snel voorbij is is vrij groot. En weet je, dat is ook snel bij gekocht als het anders blijkt te zijn. De baby uitzetlijstjes heb ik in de grote lijnen gevolgd, maar ook gekeken of ik dingen echt zou gebruiken. Bijvoorbeeld spuugdoekjes heb ik wél gekocht, zodat ik niet de hydrofiele luiers daarvoor hoef op te geven, maar er zullen mensen zijn die ze niet kopen.
Dank je Ik ben gek op die hydrofiel luiers zo zacht en makkelijk in gebruik ga er daar ook echt een enorme stapel van halen zijn overal goed voor Nu zag ik ze vandaag bij de v&d en bij de Hema liggen en die van de Hema leken mij dunner dan de v&d kan dat ? Of is het gewoon standaard materiaal? Grote dingen zo als ledikantje word denk ik toch bij de Ikea gehaald En daar ook een kast die ook dienst moet doen als commode door Ruimte gebrek moet onze kleding kast moet weg en daar komt de laden kast voor in de plaats. anders niet eens plek voor de wieg
Hier ook het meeste na de 20 weken gekocht. Achteraf hadden wij veel meer kunnen kopen in maatje 56 want daar heeft hij lang in gezeten. Maar je hebt het zo bijgekocht. Wij hebben overigens nergens lang op hoeven wachten, dus te veel haast heb je ook niet nodig. Ik koop altijd een maatje vooruit, zodat je het hebt als hij ineens over een nacht gegroeid is. Want echt het ene moment past hij die romper in maat 56 nog en het volgende moment zit maatje 62 als gegoten. Luiers vonden wij lastig. Onze kleine paste tot 3 maanden in maatje 1 pampers, terwijl een ander dan al in maatje 3 kan zitten! Dus met een beetje pech mis je hierdoor wel de aanbiedingen. Wat ik niet nodig bleek te hebben was een muziekmobiel bijvoorbeeld. Dat gaan ze toch pas rond de 2,5 maand gebruiken (daarvoor geeft het teveel prikkels). Succes en geniet ervan!!!
ik ben ook gek op hydrofiele luiers. Die van jollein zijn heel prettig. Die zijn ook een beetje groter. ohh en swaddles van Anais + Aden, een van mijn beste aankopen! Zijn zulke fijne doeken, kun je echt overal voor gebruiken.