Je kan overal van die handige uitzet lijstjes printen. Nu ben ik ook wel benieuwd wat jullie nog extra gekocht hebben?
Wasbare luiers, heel veel! Geen kliko vol pampers, luiers nooit op, minder luier uitslag en leuker in gebruik. Een goede Draagdoek, onmisbaar bij huil uurtjes of even snel op pad. Als je een maxi cosi hebt vind ik de easybase of wat dan ook zo handig! Klik en klaar. Straks 2 kleuters en een newborn tweeling dus dan zijn we net wat sneller op pad. Zo'n afdruip rekje voor je flessen. Vroeger stonden die altijd op een hydrofiel of keuken doek. En een apparaat die flesvoeding mengt en verwarmt op goede temperatuur. De Babybrezza. Absurd duur maar in onze verdediging; we krijgen een tweeling, die drinken dus allebei S nachts ook!
Draagdoek Puck a baby (of andere inbakerdoek) Infacol (als baby last heeft van darmkrampjes) Dr. Brown fles Dit waren de aankopen die me geholpen hebben om de eerste maanden met een huilbaby door te komen Niet perse noodzakelijk bij ieder kind, maar wel handig. Oja en een hoes voor om de maxicosi is ook fijn. Bij spugen kun je dan zonder veel gedoe het stoeltje schoon krijgen.
De avent Natural flessen en speentjes Dooky voor op de kinderwagen. Parasol is echt k.t Infacol Familyfix voor in de auto Maxicosi adapters voor de kinderwagen
Als je bv gaat geven iets voor tepelkloven.. ik heb Lanolin zit lanoline in.. dit hoef je niet te verwijderen als. Je weer gaat voeden ik heb erg last van kloven gehad en vond 't jammer dat ik achter af hier niks voor in huis had, dan was t miss niet zo erg geweest en/of sneller genezen! Oh en wat ze mij niet verteld hadden was dat je vitamine D en K in huis moet hebben.. Waren nog geen uur thuis uit ziekenhuis en manlief was al met hele boodschappen lijst van de kraamzorg onderweg.. vond ik erg gênant
Inderdaad bij borstvoeding iets voor tepelkloven. Ik gebruikte Purelan van medela. Dit is o.a. bij jumbo en Kruidvat te koop. Infacol voor darmkrampjes. Bepanthen billen zalf tegen rode billen Paracetamol voor volwassenen Vitamine K en D Baby olie als je babymassage wilt geven
Ik vond de xl hydrofielen heel erg handig. Ik gebruikte ze om mijn zoontjes op te leggen, in te wikkelen, als extra dekentje, en om af te drogen
Zo'n aerobics bal, kun je op zitten en je baby mee in slaap bouncen Vond het altijd lekker ontlastend voor m'n rug ook.
Wij hebben gekocht (ook al dingen genoemd hier); - kipkep, warmte kussentje voor krampjes.. - sab simplex, druppels voor krampjes.. - dooky - voor maxicosy en voor de kinderwagen.. - extra aankleedkussen en luier doekjes bakje voor beneden.. - puckababy piep voor in bed en puckababy gogo voor in de auto.. - Ewan het droomschaap, knuffel met geluiden van hartslag, baarmoeder, wordt de baby heel rustig van gezien het herkenbare geluiden zijn.. - newborn inset voor de kinderstoel..
Deze hebben wij ook op aanraden van de fysiotherapeute die zwangerschapscursus geeft, maar dan om de baby op te leggen en op die manier te oefenen voor het nekje..
Ik zit dit topic constant te bekijken, zo handig! Jullie hebben het over zalf voor tepelkloven, hebben jullie verder van te voren al dingen gekocht voor de borstvoeding die handig waren, voordat je überhaupt wist of de borstvoeding op gang zou komen of niet?
Als je bv wil geven is een kolf na een paar weken wel Heel handig. Voor een volgende baby zou ik hem dus ook gewoon vantevoren in huis willen hebben. Een babynestje. Heel handig en lekker knus voor in de box of als je de klein naast je op de bank hebt liggen.