Oke.. overal kom je ze tegen de 'uitzetlijst', echter zien wij door de lijsten de lijst niet meer! Dus heeft iemand voor ons de ultieme lijst der lijsten?!!
Ik denk dat voor iedereen "De lijst der lijsten" anders is Ik heb zelf de lijst van de Babydump en die van de kraamzorg (wel zo belangrijk dat dat wat hun 'eisen' er iig allemaal is) samen gevoegd digitaal en daar ben ik zelf omheen gaan bouwen. Inmiddels is het ruim 1,5 kantje maar een hoop daarvan is puur omdat ik dat zelf wil, niet omdat dat moet! Ik wil em hier best posten hoor, roep maar, maar het is toch heel persoonlijk wat je wel en niet nuttig vind naast de basis dingen
Sluit ik me bij aan! ik heb ook gewoon een eigen lijst gemaakt, dat werkte voor mij het beste. Een aantal dingen 'moet' je natuurlijk hebben, dus daar zou ik mee starten (ik noem maar wat: bedje, aankleedkussen, luiers) en een aantal dingen kun je zelf heel goed bedenken of raden andere mama's je aan. Zo werd het lijstje steeds uitgebreider en had ik uiteindelijk een complete lijst. Daarnaast is het zo, als je het broodnodige in huis hebt, is de rest na de bevalling in principe zo gehaald hoor!
Aan deze lijst heb ik veel gehad, omdat hij lekker uitgebreid is [FONT="]Slapen:[/FONT] [FONT="]1 wieg of ledikant[/FONT] [FONT="]1 stevig matrasje[/FONT] [FONT="]3 kleine molton onderleggers (geen zeiltjes)[/FONT] [FONT="]3 molton hoeslakens[/FONT] [FONT="]2 verchroomde kruiken[/FONT] [FONT="]2 kruikenzakken[/FONT] [FONT="]3 dekentjes van wol en/of van katoen[/FONT] [FONT="]3 hoeslakentjes[/FONT] [FONT="]3 lakentjes[/FONT] [FONT="]Beddengoed voor de wandelwagen[/FONT] [FONT="]Voeding: [/FONT] [FONT="]6 monddoekjes[/FONT] [FONT="]4 slabbetjes[/FONT] [FONT="]1 voedingskussen[/FONT] [FONT="]1 flessenwarmer[/FONT] [FONT="]1 magnetron sterilisator[/FONT] [FONT="]4 zuigflesjes, 2 spenen[/FONT] [FONT="]1 flessenborstel[/FONT] [FONT="]2 voedingsbehas, pas na de 8e maand aanschaffen. [/FONT] [FONT="]Zoogkompressen [/FONT] [FONT="]1 kolf, pas na de bevalling halen of lenen.[/FONT] [FONT="]Verzorging:[/FONT] [FONT="]1 aankleedkussen[/FONT] [FONT="]4 hoezen voor het aankleedkussen[/FONT] [FONT="]1 luieremmer[/FONT] [FONT="]Luieremmerzakjes [/FONT] [FONT="]1 badje / Tummy Tub[/FONT] [FONT="]1 badstandaard[/FONT] [FONT="]1 badthermometer[/FONT] [FONT="]3 badcapes[/FONT] [FONT="]6 hydrofiel washandjes [/FONT] [FONT="]12 hydrofiel luiers[/FONT] [FONT="]Digitale koortsthermometer[/FONT] [FONT="]1 zacht haarborsteltje[/FONT] [FONT="]1 nagelschaartje[/FONT] [FONT="]1 pak New-Born luiers[/FONT] [FONT="]Vitamine K & D druppels (bij borstvoeding)[/FONT] [FONT="]Kleding:[/FONT] [FONT="]4 a 5 Rompers in maat 50/56 of 62. [/FONT] [FONT="]4 setjes kleding maat 50/56 of 62[/FONT] [FONT="]Sokjes (Kruitvat sokjes (Bambino) blijven goed zitten bij babys)[/FONT] [FONT="]2 mutsjes[/FONT] [FONT="]1 jasje [/FONT] [FONT="]Overig:[/FONT] [FONT="]1 babyfoon[/FONT] [FONT="]1 verzorgingstas[/FONT] [FONT="]1 wandelwagen[/FONT] [FONT="]1 wikkeldoek [/FONT] [FONT="]1 maxi cosi + voetenzak[/FONT] [FONT="]1 reisbedje [/FONT] [FONT="]Klerenhangertjes[/FONT] [FONT="]Grote onderbroeken voor kraamverband [/FONT] [FONT="]Kotex Night, voor na het kraamverband[/FONT] [FONT="]Geboortekaartjes[/FONT] [FONT="]Touw/lint + paperclips voor kaartjes[/FONT] [FONT="]Dienblad[/FONT] [FONT="]Geboorteversiering[/FONT] [FONT="]1 muziekmobile[/FONT] [FONT="]1 wipstoeltje [/FONT] [FONT="]1 box met boxkleed[/FONT] [FONT="]Thuisbevalling:[/FONT] · [FONT="]Steriele navelklem[/FONT] · [FONT="]2 doosjes steriele gaasjes (zestientjes)[/FONT] · [FONT="]10 steriele gazen (10x10)[/FONT] · [FONT="]klein flesje alcohol 70 %[/FONT] · [FONT="]een pak zigzagwatten[/FONT] · [FONT="]een pak kraamverband[/FONT] · [FONT="]2 pakken maxi maandverband, Kotex night.[/FONT] · [FONT="]rolletje luiertape[/FONT] · [FONT="]rol toiletpapier[/FONT] · [FONT="]bedtafeltje[/FONT] · [FONT="]stoel voor in de douche[/FONT] · [FONT="]10 onderleggers [/FONT] · [FONT="]thermometer[/FONT] · [FONT="]2 metalen kruiken[/FONT] · [FONT="]2 stevige vuilniszakken[/FONT] · [FONT="]zaklamp[/FONT] · [FONT="]2 emmers[/FONT] · [FONT="]6 tot 10 katoenen (hydrofiel) luiers, gewassen (niet strijken)[/FONT] · [FONT="]6 flanellen luiers[/FONT] · [FONT="]desinfecterende zeep[/FONT] · [FONT="]een po/ondersteek[/FONT] · [FONT="]een waterdichte molton van de Action of Hema i.p.v het bedzeiltje uit het kraampakket. Dat ligt namelijk niet prettig = te warm, kraakt en blijft niet liggen.)[/FONT] · [FONT="]klossen of kratjes om het bed te verhogen (70-80cm)[/FONT] [FONT="]Ziekenhuiskoffertje:[/FONT] · [FONT="]1 of 2 shirts om in te bevallen[/FONT] · [FONT="]schone kleren en/of pyjama voor na de bevalling[/FONT] · [FONT="]toiletspullen[/FONT] · [FONT="]slippers/pantoffels[/FONT] · [FONT="]kleertjes (maat 50/56) en een warme omslagdoek of dekentje voor de baby[/FONT] · [FONT="]fototoestel[/FONT] · [FONT="]mobiel + oplader[/FONT] · [FONT="]badjas[/FONT] · [FONT="]labello[/FONT] · [FONT="]tijdschriften / puzzelboekje[/FONT] · [FONT="]druivensuiker + liga o.i.d.[/FONT] · [FONT="]ponsplaatje van het ziekenhuis[/FONT] · [FONT="]verzekeringspasjes, paspoorten voor aangifte[/FONT] · [FONT="]de controlekaart van de verloskundige[/FONT] · [FONT="]euromunt voor de rolstoel[/FONT] · [FONT="]telefoonnummer van de drukker [/FONT] · [FONT="]maxi cosi + voetenzak[/FONT]
Ik heb bovenstaande lijst ook ff doorgenomen en daar staat alles wel zo'n beetje op wat ook op mijn lijst staat!
Super lijst... ik wou dat ik hem ook had toen ik bezig was met mijn uitzet . Ik ben inmiddels al klaar met kopen, maar ik heb nu alles wat op de lijst staat. Bij slapen zou ik nog twee slaapzakken toevoegen, ik heb een dunne en een dikkere...maar die kunnen achteraf ook aangeschaft worden
Ik vind bovenstaande lijst een goed begin, maar ik heb toch echt wel veel meer spuugdoekjes en hydrofiele handdoeken dan er staat. Ook had ik meer kleertjes in maat 50 en moest ik zelfs maat 44 bijhalen, maar ligt natuurlijk aan de grootte van je baby.
De lijst geeft vooral aan wat je minimaal in huis 'moet' hebben. De rest is zo bijgehaald . Ik had ook wel heul wat meer kleertjes hoor!
ik had in mijn ziekenhuistas ook nog wat shone shirtjes voor mijn vriend en wat te eten en te drinken voor mijn vriend. Niet in elk ziekenhuis krijgt de partner te eten en ook voor het geval dat we 's nachts erheen moesten en de keuken was al dicht. Ik had ook een speentje meegenomen, eigenlijk op het laatste moment erin gegooid en daar was ik ZO blij mee. Tycho had een ENORME zuigbehoefte. Ik had ook nog van die zakjes HA voeding gehaald voor als de BV niet zou lukken, dan hoefde manlief niet de hele stad af op zoek naar een winkel/apotheek (stel je voor dat ik zaterdagnacht of zondag zou bevallen) Weegschaal zie ik nog niet op het lijstje staan, Die huur/leen je meestal in de kraamweek bij de thuiszorg. Maar voor de rest is het volgens mij een perfect lijstje. En indd ik heb feloof ik wel 30 hydrofiel luiers en ga van de week nog wat flanellen luiers kopen want gebruik ze echt nog steeds superveel! En met in bad gaan gebruik ik 2hydrofiel luiers en 1 flanellen luier. Dus de wasmachine draait overuren hahaha. xxx
Weegschaal werd bij ons meegenomen door de kraamzorg, wellicht even navragen? Scheelt je weer als je het niet hoeft te huren/lenen
Hydrofielen en spuugdoekjes zou ik idd wat meer halen. (lijst is maar een richtlijn) & het is maar een advies natuurlijk. Verder staat veel erop, maar luister vooral ook naar je gevoel wat je denkt wel nodig te hebben en wat niet. Zo hebben wij een handgeschreven lijst en die telkens weer aangepast en nu zijn we bijna compleet!
Op de lijst staat een wipstoeltje.. ik vroeg me af is dit echt nodig? Wanneer gebruik je het en heeft de baby er iets aan?
Tja, heb je een wipstoeltje ECHT nodig.... Nee, niet per se. Het kan wel handig zijn, zoals met zoveel dingen. Je kunt het stoeltje bijv. gebruiken om je kleine de eerste hapjes te geven (niet elk kind, zelfs de meeste kinderen niet, kunnen goed genoeg zitten tegen die tijd om in de kinderstoel te zitten). Daarnaast kan het handig zijn om de kleine even in te zetten/leggen als jij je handen vrij wilt hebben voor bijv. koken of huish. klusjes. De box kun je daar ook voor gebruiken, maar meestal moet je ook boven bijv. nog wel eens wat doen. Daarnaast heb je wipstoeltjes met een schommelfunctie, die vinden kindjes vaak ook heerlijk. Tja... is maar net wat je handig vindt! Je hoeft hem iig niet per sé van te voren te kopen hoor! Kun je later ook nog wel aanschaffen als je hem mist...
Je zult even moeten navragen bij de kraamzorg of je een kruikenzak nodig hebt. Ik had bij Milou ook hele mooie kruikenzakken gekocht, maar mocht ze niet gebruiken. Ze gebruiken daar tegenwoordig een hydrofiel luier voor. Dus helaas ongebruikt in de doos gelegd. En voor het geld van die kruikenzakken kun je weer leuke dingen kopen, dacht ik.