Uitzet na de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 23 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Na alle voorbereidingen en het inslaan van de hele uitzet van romper tot babykamer, is de baby er.
    Wat zijn de volgende grote uitgaven die je moet doen, of die jij gedaan hebt voor het 1e jaar of daarna:

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    euhm, ik weet dat sommigen een prijzige kinderstoel kopen dus dat zou een uitgave kunnen zijn maar wij zijn hier erg tevreden met de kinderstoel van IKEA dus zijn daar niet zoveel aan kwijt.

Zou het verder even niet zo weten.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Goh, zou het zo 1,2,3 niet weten. Idd een kinderstoel en, oh ja, de buggy.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben ongeveer net zo ver als jij...maar wat ik GA kopen of wat nog nodig is

-een eetstoel
    -loopstoeltje voor als ie kan lopen natuurlijk
    -dingen als plastic bordjes etc (heb het al in huis)

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Fietsstoeltje?

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    denk dat die dingen zich vanzelf wijzen.
    zijn meer dingen als
    kleertjes Luiers speelgoed. en idd een kinderstoel autostoel na 9mnd misschien andere flessen spenen bordjes en bestek dat soort dingen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    -kinderstoel
    -vervolg auto stoel
    -eventueel buggy

eigenlijk wat dus al gezegd is ;) -ik zou het verder ook niet weten eigenlijk? Hoop klein spul, bordjes, (rietjes)bekers, kleding, 1e schoentjes (kan wel prijzig zijn overigens),

een extra kast voor alle zooi :p

8. fafje

fafje Niet meer actief

ik weet ook niet waarom maar wij hebben als kraamcadeau zelfs al een loopfiets gekregen...visite wilt blijkbaar dat ie snel groeit :p

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    fafje toch ben je er sneller aan toe dan je denkt! en ik vind t wel een heeeel leuk kado zeg! je kan wel allemaal van die prut zooi krijgen waar ze 2 keer naar omkijken. maar van een loopfietsje hebben ze echt wel lang plezier!

ik vond kleertjes krijgen in mt 86 veel irritanter. maar ach. gegeven paard maar niet in de bek kijken:D

10. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier een voetenzak want ze past nu niet meer in de wagenbak daar had ik dus niet over nagedacht

een kinderstoel, fietsstoel, draagzak en draagdoek bleek toch wel makkelijk, extra boxkleed want ze speelt nu liever op de grond heeft ze meer ruimte

verder weet ik het ff niet

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm wat heb ik gekocht, veel speelgoed en een mama fiets, dat waren wel de grootste uitgaven.
    O en een baby bjorn wipstoel...

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    * Loopstoeltje
    * Fietsstoeltje
    * Traphekje
    * Kinderstoel
    * Buggy

Zou het verder zo even niet weten...

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tot nu toe mijn dure uitgaven:

Dure wipstoel
    Schommelstoel (graco sweetpeace)
    Gymini (moest natuurlijk weer een dure zijn :p )
    Eetstoel
    Baby Bjorn

Dat waren de grote uitgaven tot nu toe.
    Maar de kleine dingen bij elkaar zijn ook duur.....haha. Of koop ik teveel? :p

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vergeet ik hélemaal onze nieuwe wandelwagen...Vond de wandelwageninzet bij onze (gekregen) kinderwagen niet fijn (kon niet naa rme toe en niet volledig plat) dus hebben we maar een nieuwe gekocht...

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    opvolgautostoel, buggy, kinderstoel,

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    We hebben niet echt veel andere dingen gekocht.. wel een andere muziekmobiel en een draagzak (uiteindelijk maar 2 x gebruikt).

Dingen waar je, je echt scheel aan komt (en wat later bij elkaar stiekem toch nog best veel is).. zijn kleertjes (heeeel veeeel :p), speelgoed, flesjes en toebehoren.. en als ze dan aan fruithapje krijgen, zie je weer 100 dingen die wel makkelijk zijn om te hebben.. *zucht* ;)

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    De grootste kostenpost bestaat toch vooral uit kleertjes. Heb je net leuke kleertjes gekocht, is ie er alweer uitgegroeid. Of heb je net leuke kleertjes die passen, slaat het weer opeens om en moet je weer opnieuw gaan shoppen voor warmer of luchtigere kleding. En sinds mn zoontje kruipt verslijten broeken ook opeens veel sneller.

Verder inderdaad buggy (180 euro ofzo), autostoel 9+ (minstens 100 euro), fietsstoeltje met windscherm (weer 100 euro)....

18. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Onze grote uitgaven waren tot nu toe:

Stokke kinderstoel (we hadden 100 euro aan Prenatal bonnen, maar met alles erop en eraan waren we toch weer 100 euro kwijt)
    Buggy (90 euro)

Het eerstvolgende waar we binnenkort naar moeten gaan kijken is de vervolg autostoel. Ik weet nog niet welke, maar da's toch al gauw zo'n 180 euro.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

- buggy
    - fietszitje
    - vervolg stoel voor in de auto
    - traphekjes
    - eetstoel

20. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    hier ook echt een kapitaal kwijt aan allerlei "kleine" dingen die toch wel handig blijken te zijn...

oa
    -kleine kleertjes (Silbeeb is begonnen in 44, draagt nu 50 en had van te voren alleen 50/56 gekocht) en met een spuugertje heb je toch snel meerdere setjes nodig.....
    -familyfix; wat was ik dat geklooi met gordels snel zat...
    - flessenwarmer/babysenseo; vond de magnetron opeens erg onhygienisch...
    -tummytub; omdat het badje elke keer een drama was...
    -wipstoel

Deel Deze Pagina