vaccinatietopic

Discussion in 'Over deze site' started by tuc, Sep 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk dat elk vaccinatietopic dicht gaat omdat iemand die onruststokers oproept hier te gaan reageren. Gewoon iemand die zich aanmeldt en gelijk bij vaccineren reageert blokkeren en reactie verwijderen. Ik heb ze allemaal gemeld bij jullie dus zo moeilijk moet dat niet zijn.

Over dit onderwerp moet gewoon gesproken kunnen worden omdat er ouders zijn die echt nog niet weten wat ze moeten doen.

2. Liedx

Liedx Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    1,890
    404
    83
    Nederland
    Helemaal mee eens. Wat irritant die onruststokers die zich met z'n allen aan komen melden om hun mening te geven!

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens.
    Mijn vraag is om dat soort onruststokers en haatzaaiers die alleen een account aanmaken om vuil te spuien in de vaccinatietopics (het liefst in de nachtelijke uren) te weren.

De vorige keer waren daar patje, bongy, elstar en ene lian. En nu: mona, massie en bellebol.

Ze komen als vliegen op de stroop af op die vaccinatietopics.

Ik wil best op een fatsoenlijke manier met mijn medeforumgenoten discussiëren, maar deze gasten kramen zoveel onzin en kwalijkheden uit, dat het een reltopic wordt en er een slotje op komt.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ja idd. Wanneer iemand een account aan maakt en gelijk in het vaccinatietopic verschijnt weet je al genoeg. Ik heb hen ook gemeld bij het beheer dus zo gevonden.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Discuseren over zulke onderwerpen vind ik vaak leuk. Hoewel ik meestal niet zo heel veel post in deze onderwerpen vind ik het wel leuk om te lezen.
    En die discussies hierover zijn ook goed voor mensen te helpen in hun keuze om wel te vaccineren.
    Alleen als die "sekte" van patje zich komt aanmelden puur om te rellen vind ik het alles behalve een leuke discussie. Mensen helpen doen hun niet. Leugens verspreiden wel.
    Ik vind dat deze mensen aangepakt moeten worden, lijkt me niet zo heel moeilijk om hun te blokken want ze reageren alleen maar in de vaccinatie onderwerpen. Kan je zo op hun profielen en aantal berichten zien.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Ehhm, het is toch geen regel hier op het forum dat je verplicht eerst in andere topics moet reageren, voordat je over zo'n onderwerp mag meepraten??:(
    Er zijn genoeg dames die hier een topic starten als ze ongewenst zwanger zijn oid en alleen daarom zich hier aanmelden.

Een forum is er nou eenmaal om meningen te delen en als die mening je niet aanstaat, moet iemand maar geblokkeerd worden???? beetje raar...
    Dan zou de regel moeten zijn: er mag geen topic geopend worden over vaccineren.
    Dat zou dan het "eerlijkst" zijn.

7. tuc

tuc Niet meer actief

nee dat is geen regel, maar dat iemand zich aanmeldt dat tie ongewenst zwanger is hebben veel leden weinig last van. Dit is gewoon expres zieken in een topic, want er wordt helemaal niet goed onderbouwd waarom men niet ent, er wordt alleen maar geroepen hoe dom de mama's zijn die wel enten. En een opmerking als, mijn kind heeft de bmr gehad en nu heeft die autisme....ja hoor, het kwam zo uit de lucht vallen.

Er moet wel een topic over vaccineren geopend kunnen worden, maar dit soort rel reacties moeten gelijk verwijderd worden.

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Aan één kant snap ik het wel, maar ik vind het te ver gaan om mensen om die reden te blokken.
    Vaak wordt in deze topics over en weer niet echt respectvol met elkaar omgegaan en niet alleen door de mensen die niet willen vaccineren.
    Ik zou het een vorm van censuur vinden als deze mensen geblokt zouden worden.
    Je kunt ze ook gewoon negeren.

btw is er pas weer een onderzoek geweest waaruit blijkt dat autisme toch niet perse aangeboren hoeft te zijn, maar dat is even ff topic;)

9. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Maar waarom topics sluiten in plaats van waarschuwen, reacties verwijderen en eventueel mensen blokkeren? Ja, ik snap dat het de snelste en makkelijkste manier is, maar op deze manier kunnen een paar gebruikers die zich specifiek voor een onderwerp aanmelden en het topic ver-rellen voor slotjes zorgen: en dat is wel jammer.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Eens. Sluiten vind ik ook onzinnig en onnodig, deze figuren uit de 'Patje Sekte' zijn duidelijk trollen. Triest dat ze het toch voor elkaar krijgen om een topic te laten sluiten....;)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Ben het eens met TS

Beheer zou hier beter onderscheid in moeten maken

Zo kunnen trollen wel heel makkelijk een forum verstoren.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ben vooral benieuwd van welk fora de sekteleden afkomstig zijn.
    Vaccinvrij Facebook?
    Die roeptoeters moeten gewoon gelijk geblokt worden.

13. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb het vermoeden dat er of iemand alle fora opzoekt voor dit soort topics, maar gezien ze er altijd zoooo snel bij zijn, denk ik dat iemand die hier vaker komt op andere fora een oproep doet.

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Grote kans dat de eerste groep hetzlfde ip-adresen hebben als een deel van de 2e groep. Al zegt dat tegenwoordig ook niet alles, simpel scriptje en hoppa je zit via een ander ip als je wil zelfs via een ander land.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ben het ook eens met tuc. Ik vind sowieso dat topics te snel op slot gaan, terwijl het ook meestal snel duidelijk wordt wie een troll is en wie niet. Simpel om diegene dan te blocken toch? Die gasten zijn niet uit op een discussie, ze willen alleen alles verzieken. Dat moet maar toegelaten worden? En een normale discussie is er niet meer bij, dus gooien we het topic maar dicht?

Nee, een beleidswijziging is hier op zijn plaats.

16. penseel

penseel Niet meer actief

Ook eens! Ik word gewoon fel in die topic.s.

En zie zelfs een gevaar in die trollen.

Ze beweren dingen die gewoon niet kunnen kloppen. Autisme is er een van.

Beheer laat zien dat dit hier niet kan. Eerlijke mening wel geen oproer en valse waarheden neer zetten. Blokken en verwijderen keer op keer. Of aangifte doen wegens smaad of wat dan ook.

17. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nu ben ik nieuwsgierig.... Wat of wie is de "Patje-sekte"? ;)

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ook mee eens.

Juist door goed overwogen meningen te lezen en te kunnen praten, evt met discussie, kan je soms beter begrijpen waarom iemand wel of niet kiest voor iets zoals inenten.

Ja er zijn mensen die zich aangevallen voelen over hun mening, maar het lijkt wel alsof het verpesten van topics alleen zorgt voor het sluiten van dat topic ipv bepaalde mensen te weren.
    Eerder van bepaalde personen ook meerdere malen een melding gemaakt en toch mogen ze blijven. Echter de topics die zij verpesten worden gesloten.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha patje00 (of zoiets) was iemand die zich in het vorige vaccinatie topic meldde net zoals de andere namen die hier genoemd waren en puur en alleen in vaccinatiestopics reageerde. Zij was absoluut anti enten...wat iemands goed recht is maar was echt puur aan het spammen..hele lappen tekst die ze zo van vaccinvrij haalde.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Oh, hahaha, ik snap 'm :D. Dank!

Share This Page