Babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mothertobe1, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Hallo dames,

Hoeveel heeft jullie babykamer gekost? En wat is volgens jullie onnodig om aan te schaffen?

Ik vraag dit omdat ik vandaag even ben gaan kijken voor een babykamer en vond de commode best groot en voor mijn gevoel is de kast niet nodig. Maar omdat ik zelf geen ervaring heb wilde het even vragen aan de ervaren moeders.

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

#2 Stella80, 20 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2012
    Wij hebben een commode van Ikea, iets van 100 euro. Een nieuw hangwiegje, die is iets van 240 euro en een kast van Marktplaats voor €100 (plus opknappen).

Ik wilde graag verschillende stijlen mixen en niet zo'n standaard kamertje. Bovendien waren de maten van die complete kamers voor ons ook niet goed (te brede commode en kledingkast). Nu dus alles bij elkaar gesprokkeld. Scheelt nog geld ook ;)

Veel plezier met puzzelen!

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Succes met de kamer!
    Die van ons (dus ledikant, commode en kast) kostte precies 199 euro. Alledrie van Ikea, bij elkaar horende set.
    Ik heb de commode onlangs wel vervangen door een stevigere, want die eerste commode stortte zowat in wanneer dochterlief ging trappelen.

Zelf vind ik onze spullen niet onnodig aangeschaft, behalve de klamboe. M'n dochtertje begon zo vroeg met grijpen naar de klamboe, dat we 'm erg snel hebben moeten verwijderen.

4. mothertobe1

mothertobe1 Fanatiek lid

17 aug 2012
    1.036
    234
    63
    Bedankt voor jullie reactie dames. Jullie waren wel erg goedkoop uit! Wij gingen bij babydump die zijn best prijzig. Ik heb opzich een hele grote babykamer dus breedte van de commode en kast maakt niet zo heel veel uit. Wel vond ik 1100 voor een babykamer wel erg veel.
    Ik denk dat ik nog even ga rond kijken

5. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind zo'n standaard set uit de babywinkel van bed, commode, kast, persoonlijk een beetje saai. En die kasten bij de meeste babykamers zijn nogal onhandig maatje. Dus ik heb een commode en bed gehaald, en toen een kast van de Ikea erbij geshopt.
    Geloof dat het bed en commode iets van 300 euro waren. Maar het bed kun je ombouwen tot ledikant en de commode is een stevige ladekast. Dus had ik er wel voor over.

6. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Hmmm ja...
    Ik heb wel gewoon een hele set gekocht.
    Kast, commode, ledikant en wandplank... we hebben er de ruimte voor.

En ik vond bij mijn dochter alleen een commode niet genoeg. In het begin redde ik het wel maar op een gegeven moment had ze gewoon teveel kleding, beddegoed, badcapejes, hydrofielen nouja noem maar op.. dat ik meer en meer alles naar mijn kast moest verhuizen, vandaar dat ik nu wel een kledingkast heb... ook gewoon handig voor als ze groter is.

Maar als je niet groot woont en of het geld er niet voor hebt, dan hoeft het natuurlijk niet.

Oh mijn kamer kostte teouwens 1050(inclusief wandplank, en gratis box).

maar je hebt ze compleet voor veel goedkoper... zo zag ik een complete kamer voor 350 euro.. en ook genoeg kamers boor 400 euro..

Succes.

7. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Wij hebben een complete kamer (Kast, commode, ledikant en wandplank) gekocht via marktplaats voor 80 euro. Zag/ziet er nog steeds erg mooi uit! :D

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een babykamer ( Ledikantje, commode, 2 deurs kledingkast ) en daarbij een peuterbedje. De kindjes delen de kamer. Babykamer was 900 euro geloof ik. Bij mn dochter hadden we een goedkope marktplaats kamer maar nu wilden we 't toch echt helemaal onze zin. Ik heb genoeg ruimte met 2 kindjes in de commode en linnenkast.

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Dat is een erg mooie prijs!

Ik vind de meeste (nieuwe) babykamers sowieso te duur. Tot een euro of 700 vind ik nog net gaan, maar 1800 euro voor 3 babymeubels gaat me echt te ver.

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

We waren toevallig aan het kijken, en zagen het kamertje staan :d Was toen net 8 weken zwanger en hebben het erop gewaagd zeg maar hihi. Zo'n kans krijg je niet weer

Ik vind ook dat ze tegenwoordig veel voor de kamertje vragen, vooral als je het omrekent in guldens:$.. pfff

11. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    LOL! Ik ben vrees ik iets te jong om het waardegevoel van de gulden te herinneren. :)

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wij hebben het kamertje (bedje, commode, kast en wandplank) ook van Marktplaats. 150 euro.
    Ik wil de dit graag, omdat ik graag echt wat degelijks wilde én het zelf wil schilderen. Met al dat glansspul uit de babywinkels kan dat dus niet.
    Moet het nu dus schuren en schilderen en dat zal hooguit een paar tientjes kosten dus voor onder de 200 euro hebben wij een hele mooie complete, degelijke kamer in onze eigen smaak en stijl.

13. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    wij hebben een compleet kamertje gekocht. Was totaal 676 euro. Ben zelf niet handig mijn vriend wilde geen 2dehands. Ik vind het een goede prijs voor een ledikant, commode, wandplank en grote 2 deurs kast.

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier compleet baby kamer van marktplaats gekochgt voor 350,- maar bedje was niet goed dus nieuw bedje van 100,- En dan komen nog de lakentje dekentjes grodijntje rolgordijnen lamp aankleedkussen en al die toebehoren erbij en natuurlijk verf en behang en kamer assior denk dat wij intotaal zo 1000,- kwijt waren....

15. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ja das waar, ik kreeg er ook nog korting op een box bij.

En een grote commode is handig hoor! Heel irritant als er eigenlijk alleen een aankleedkussen op past, en de rest van de spulletjes er steeds vanaf valt.

16. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    hoi,

wij zijn ook flink aan het kijken voor een kinderkamer, kleding kast hebben we niet nodig omdat we een inbouwkast hebben. Maar de commode en ledikant die we gezien hebben bij babydump was 940 euro , ik ben toen flink aan t google gegaan en heb een winkel in breda (babyplanet) die dezelfde verkopen voor 710 euro dus das een flink verschil. En bij van asten in tilburg heb je complete babykamers vanaf 400 euro. en kom er ondertussen wel achter dat als je goed vergelijkt je veel kan besparen in de kosten (met alle baby spullen)

17. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Iets meer als 1000 euro. Zonder aankleding.

18. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    De prijzen van sommige kamertjes vind ik ook echt belachelijk.
    (de prijzen van kinderwagens etc idem)

Wij hadden veel duurdere kamertjes gezien. Wat we eigenlijk mooier vonden.
    Maar hebben nu een kamertje van 699 euro besteld, hierbij hebben we gekozen voor een junior ledikantje, waar de kleine langer in zouden kunnen liggen, maar deze gaan we waarschijnlijk toch omruilen tegen het standaard formaat ledikant en dat is 100 euro goedkoper. Dus voor 599 euro hebben we commode, ledikant en 2deurs hanglegkast

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.678
    113
    Wij hebben een commode, ledikant en kledingkast van de Babydump van 1000 euro. Het viel me op dat de goedkope kamertjes geen soft-close systeem op de deuren en laatjes hadden. Dat is voor mij echt wel een must. Ik kan de schone kleertjes van dochterlief in de kast leggen als zij slaapt, en als ik de deur dicht laat vallen sluit die vanzelf heel zachtjes, dochter hoort niks.

Ik zou echt niet zonder kledingkast kunnen. De (grote) commode is gevuld met spuugdoekjes, hydrofielluiers, beddegoed en aankleedkussenhoezen. In de kast babykleertjes, maar ook de voorraad luiers en billendoekjes (2 grote dozen), dekens, slaapzakjes, draagzak, speelkleed, luiertas, badcapes, speelgoed voor als ze groter is etc.

Babydump heeft trouwens laagste prijsgarantie.

20. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Wij hebben bij de Babypark een compleet kamertje gekocht.
    Commode, ledikantje, kledingkast en een wandrekje.
    Wij waren 1049 kwijt... echt ontzettend veel geld voor een kamertje.. maar we wilden dit graag hebben.
    Hebben slaapkamertje Bright.. Hoogglans wit. Wij zijn nogal van het strakke en deze was precies hoe wij het wilden.

Idd idem met kinderwagens, wat zijn die dingen duur zeg! Natuurlijk kun je goedkopere krijgen of via marktplaats halen, maar ik wilde voor ons eerste kindje (na 3,5 jaar eindelijk zwanger) graag alles nieuw.

Deel Deze Pagina