Is het nu echt handig? Want je moet toch ook verschonen denk ik dan? En kom je zelf nog wel makkelijk uit bed? En als je je baby naar je toe moet halen lijkt me dat juist moeilijk voor je rug? Ik heb al chronische rugpijn dus vraag me af of dat niet zwaar is. En als je foto's hebt waarop ik kan zien hoe je het had gedaan en nog tips ... Graag
Wij hebben een ikea bed als co-sleeper en ik vind het vreselijk handig! Hebben er poten onder gezet zodat het matrasje van de co-sleper gelijk is aan ons matras en het in één door loopt! Heerlijk vind ik het (nog steeds ja)
Dat ziet er handig uit. Zou je hem ook in de hoogste stand kunnen monteren met 1 zijkant eruit? Lijkt mij handiger voor de kraamweken.
Ja dat ligt aan de hoogte van je eigen bed Maar die gaatjes boor je makkelijk zelf in dat bedje voor zelf de hoogte aan te passen
jahoor, in- en uit bed gaat super makkelijk! Alleen wellicht niet in je kraamweek... Dit is een ledikant co-sleeper maar het kan ook met wiegjes formaat. Op de eerste foto zie je waar het bed ophoudt en daar kon ik uit bed stappen. Echter hebben wij zo'n acrobaat en was ik bang dat hij aan het einde van het bed heel sneaky om zijn voeteneind hek heen zou stappen en er ineens uit zou vallen., dus het ontbrekende zijkant deel hebben we door midden gezaagd en aan de zijkant van het bed nog vast gezet tot het voeteneinde van ons bed. Ik heb dus in feite aan heel de zijkant van mijn bed een hek of matras van de cosleeper. ik kan er enkel via het voeteneind in of uit. maar dat went voor mij. Is een keuze die je zelf maakt.
Wij hebben t ook zo. Ik vind t ideaal. Na voeden leg je de kleine zo weer terug. Alleen makkelijk uit bed kom je niet. Dan moet je partner er ook uit of via voeteneind. Wat niet prettig is met zeer pijnlijk stuitje. Wat betreft rug is het best te doen. Ik zorg dat ik me niet te ver draai en 'schep' m zo uit bed.
ik heb hem ook klaar staan voor de baby. hij wordt vast gemaakt de matrasje komt gelijk met die van onze. Het uitstappen zal een klein stukje verder zijn dan normaal. maar ik heb genoeg ruimte om aan de zijkant, of bij voetenkant er uit te gaan. het lijkt me ideaal dat ik niet uit me bed hoef heel de tijd. wel ben ik van plan om het minimaal 6 maanden als een co slaper te houden. Als je van plan bent om het voor 2/3 maanden te doen, en je niet van plan ben de ledikant erna nog te gebruiken, dan zou k een wiegje nemen
Wiegje vindt ik niet nodig aangezien een ledikant makkelijk past op de slaapkamer Ik kan de cosleeper makkelijk weer aanpassen aan de gewone ledikant toch?
Ja hoor, behalve als je net als ons het gedeelte wat je eraf haalt door midden zaagt! Je hebt mogelijk alleen wat extra gaten omdat je het aan hebt gepast aan de hoogte van je eigen bed. Maar wij hebben in zijn eigen kamertje dan ook nog een ledikant staan waar hij overdag en begin van de avond in slaapt. Na het wakker worden rond 23.00 komt hij bij ons!
Wij hebben ook een cosleeper gemaakt van een ikea ledikantje. Ik ga morgen wel een foto maken. Wij hebben alleen de zijkant er uit gelaten en de lattenbodem op de juiste hoogte vastgezet. Verder gewoon de plank ervoor die je gebruikt als je het bedje omlaag zet en met lijmklemmen aan ons bed vast tegen her schuiven. Ideaal! Ik kan hem 's nachts zo troosten, zijn speen (glow in de dark ) terug geven en met voeden was het ook heel makkelijk! En gewoon via marktplaats gekocht voor 12 euro! Het matras van zijn echte ledikant gepakt en hij slaapt heerlijk bij ons. Overdag gaat het matras naar zijn eigen kamertje en slaapt hij daar, 's nachts bij ons. Nu slaapt hij de hele nacht door, maar blijf het handig vinden!