@dorien; wat spannend!! Ik ben benieuwd naar je echo donderdag, laat je hier iets weten? Ik mag vrijdag weer voor een controle en daarna laten we de nekplooimeting doen dus ook weer even spannend. En dan ben ik aankomend weekend alweer 12 weken, toch fijn als ik die weer bereikt heb! Maar ik begrijp dat je na zo een ervaring wel wat onzekerder bent, wel heftig zeg. Maar fijn dat je meteen weer zwanger bent geworden en nu er gewoon vanuit gaan dat alles goed gaat! @emmeken; ik vind borstvoeding geven wel knap hoor, zeker bij een tweeling! Ik heb het bij mijn dochter niet gedaan en nu had ik het misschien wel willen proberen maar niet met een tweeling, ik ga er niet aan beginnen. Mijn dochter was een hele moeilijke drinker omdat ze 3 weken te vroeg was en de kraamhulp zei al dat het maar goed was dat ik flesvoeding gaf zodat we een beetje zicht hadden op wat ze binnen kreeg en hield want ze gaf veel terug. Als er een meisje bij zit kan ik veel hergebruiken van mijn dochter qua kleren want ze zitten precies in hetzelfde seizoen, maar een zoon zou ik toch ook wel heel leuk vinden! @charmed; ja de 37 weken hoop ik ook echt te halen!! Met hoeveel weken werd jou misselijkheid minder? Pff, ik ben er wel een beetje klaar mee, in de ochtend is het echt niet tof, zeker niet als ik mijn dochter naar de oppas moet doen enzo want ik sta er in de ochtend alleen voor, mijn man is momenteel alleen de weekenden thuis en normaal gesproken om 6 uur al weg.. Vind het daardoor wel best intensief.. @muppettje; na alle reacties heb ik ook maar besloten ze meteen in hun eigen bedje te leggen. Anders is het later misschien lastiger om ze alsnog te scheiden los van alle risico's.. Wij hebben ook de easywalker, is die fijn? Past die overal tussen, bij de kassa in de supermarkt bijvoorbeeld? Mag ik vragen wat voor auto jullie hebben, degene met 2 baby's en een peuter, want er moeten toch nog 3 autostoelen in kunnen en met een gewone achterbank gaat dat niet lukken..
Hoi Nijn gefeliciteerd!!! Hier gaan ze ieder in een eigen bedje! Ik heb 2 wipstoeltjes, 2 eetstoelen, een normale box, easywalker duo, veeeeeel hydrofiel luiers, en kleding enz tjaaa veeeel!!! Maar ik krijg een jongen en een meisje! Met 2 van t zelfde geslacht hoef je natuurlijk niet alle kleding dubbel.. Dan kunnen ze het beide aan. Hoe voel je je? Hier tot 16 wk elke dag gespuugd en bloedingen gehad, vanaf 26 wk in de ziektewet vanwege bekken instabiliteit en veel harde buiken!
Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap, een tweeling is echt super leuk! Baby's in een apart bedje leggen. Ze kunnen namelijk hele verschillende karaktertjes hebben en dat kan ook naar boven komen met het slapen. Hier liggen ze al vanaf 8 weken in aparte kamers en dat geeft zoveel meer rust. Ze hielden elkaar echt wakker en ik rende bij iedere kik al naar boven. Nu hebben ze gewoon lekker hun eigen kamertje, maar wie weet in de toekomst, gaan ze weer samen op 1 kamer. Wij hebben ook de easywalker duo. Echt een hele fijne wagen, je kan hem helemaal ombouwen en hij rijdt lekker ligt. Ik vind hem alleen wel erg zwaar om mee te sjouwen, als hij ingeklapt is. Verder heb ik dubbel aangeschaft: * wipstoelen * kinderstoelen * ledikantjes * verschoonkussen * voedingskussen Met een box doen wij weinig, ze liggen hier lekker op de grond. Alleen toen ze echt heel klein waren, lagen ze samen in een normale box. Een tweelingbox is niet zo heel veel groter. Inmiddels hebben wij een grote grondbox via marktplaats gekocht. Die kunnen we op de grond zetten om een gedeelte van de kamer af te schermen, echt heel handig. Veel hydrofiele luiers is inderdaad echt een must. En de fles heb ik ze ook altijd tegelijkertijd gegeven. Ik ging dan midden op de bank zitten, met een voedingskussen aan beide kanten. Daar legde ik ze dan in, met hun hoofdjes naar mij kijkend. Hupakee flesje erin en ik ging lekker tv kijken. Als je meer vragen hebt, mag je ze altijd stellen.