Uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marieke01, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke01

Marieke01 Niet meer actief

Hallo,

Ik ben nieuw hier, ik ben marieke en 13 weken zwanger.
    Wij zijn een al een beetje rond aan het kijken voor spulletjes.
    Maar je hebt zoveel. Hoe weetje nou welk merk je moet hebben?
    Van bijvoorbeeld een kinderwagen??

2. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ligt ten eerste aan je eigen eisen, je kan evt de consumentenbond gebruiken voor 'beste getest', aan je budget etc.
    Bijv kinderwagens kan je in een babywinkel bijv babydump testen.
    Maar dit geld uiteraard voor alles.
    Ik had geen groot budget, dus heb een goedkope kinderwagen (safety 1st roadmaster) goedkoop babykamertje (ikea) en ga zo maar door.

3. Marieke01

Ahaa dankje voor de tip.
    Ik ben ook wel iemand van goed is goed hoor en sommigen dingen heb je ook maar een paar maanden nodig

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kinderwagens bijvoorbeeld is een kwestie van smaak, budget en prioriteiten. Sommige wagens klappen erg klein in en zijn licht, anderen hebben een grote en hoge reiswieg ( Joolz reiswieg past mn zoon van ruim 6 maanden nog met gemak in terwijl ik vaak ook lees over kindjes die met 4 maanden niet meer in hun bak passen ) functionaliteit ( Boswandelingen? Grote luchtbanden. Veel winkelen en openbaar vervoer? Klein en wendbaar. Bovenwoning? Kan hij dan beneden in de stalling staan of moet je elke dag trap op trap af tillen?) Kinderwens: Hoop je snel een 2e kindje te krijgen, ga je dan een wagen van 1000 euro kopen en over 1,5 jaar wellicht een duo wagen?

Wij hebben een Joolz, een heerlijke wagen! Maar als ik geweten had hoe vaak we heb gebruiken, had ik geen kinderwagen gekocht. Wij dragen allebei onze kindjes meestal in de draagdoek. Ga ik alleen weg neem ik de wagen wel mee voor mn oudste. Had ook met een mooie buggy gekund.

Babykamer; smaak, budget...

Veel uitzetlijsten zijn er om te verkopen. Bijvoorbeeld navelbandjes staan er op maar worden bijna nooit meer gebruikt. Een tip is het 'grootste aanrader en miskoop' topic hier op het subforum babyuitzet. Lees dat "eens" door en maak aantekeningen; Wipstoel-handig maar wel een langer als 6 maanden bruikbaar. Maxi cosi - onmisbaar als je een auto hebt, wel een 0+ tot 13 kilo ipv 9 kilo. Kruiken - 2 nodig maar kan ik er 1 lenen van mn zus/vriendin/buurvrouw en dan 1 kopen?

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij bijvoorbeeld een kinderwagen kun je bedenken wat je belangrijk vindt, wil je veel boodschapjes mee kunnen nemen in het mandje eronder? Vind je het belangrijk dat de reiswieg groot is? Gewicht?
    Dan kun je eens gaan kijken bij een grote babyzaak en voelen en vergelijken en kijken wat voor wagens bij je wensen passen.

Er is enorm veel te krijgen en als je wilt weten of er iemand ervaringen heeft met een bepaald product kun je altijd hier een topic openen ;). Met de zoekfunctie kun je ook kijken of er al een topic over is.

Het is maar net wat je belangrijk vindt.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Merken vind ik zelf niet zo belangrijk...
    Wel vind ik het belangrijk dat spullen in mijn budget passen en dat ik ze nog leuk vind ook!
    Nemen voor een habbekrats de babykamer over van vrienden, kunnen ook wat andere spulletjes krijgen.
    De kinderwagen is besteld. Heb allereerst een beetje naar het uiterlijk gekeken, daarna naar het budget en uiteindelijk met een aantal wagens proefgewandeld bij de Babydump.
    Misschien is er wel een zus/schoonzus/vriendin/buurvrouw/collega of iemand anders die nog niet zo lang geleden een babytje heeft gekregen? Daarbij zou je heel veel tips en adviezen kunnen krijgen....
    Wij zijn serieus spulletjes gaan kopen/bestellen na de 20 weken echo.
    Onze kraamzorg geeft ook een lijst uit waar allerlei dingen opstaan die prettig zijn om in huis te hebben.
    De zorgverzekering verzorgd een kraampakket met daarin ook allerlei benodigdheden. (ben verzekerd van VGZ)
    En inderdaad op dit forum rondlezen.
    Doe het rustig aan en neem geen overhaaste beslissingen!
    En lekker genieten!

7. Marieke01

Dankjewel allemaal

8. Marieke01

Ik wil graag een combiwagen ,3 wieler met zwenkwielen moet makkelijk inklapbaar zijn en goed in de auto kunnen.
    Ik heb een vw polo dus niet heel groot en er moet een maxi cosi op kunnen jullie tips??

9. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Waarom liever een 3 wieler dan een 4 wieler?
    De Bugaboo Cameleon is een van de meest compacte kinderwagens. Vind deze zelf in alle opzichten echt ideaal, is alleen een 4-wieler en volgens mij, vergeleken met veel andere merken, een van de duurdere (maar worden ook in grote aantallen op marktplaats aangeboden, 2e hands kan ook een afweging zijn).

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gewoon eens bij een babyzaak rond gaan rijden met verschillende wagens en ze in- en uitklappen, niet meteen bepalen welke je wil, maar dan krijg je iig een beetje een beeld van wat er mogelijk is voor welk bedrag. Thuis dan op internet nog eens wat demo-filmpjes kijken, ervaringen lezen, reviews, etc etc... vervolgens op basis van alles je keuze maken :)

11. Juliave

Juliave Bekend lid

8 feb 2012
    603
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk die zoektocht!!

Goede tips vind je ook bij dit topic; http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/71119-grootste-miskoop-grootste-aanrader-255.html

Andere tip is om een lijst te maken me spullen die je wilt. Ik ben vervolgens naar basisprincipes gegaan en heb gekeken wat alles kost. Nu wacht ik mooi steeds de aanbiedingen af. Het wordt nu een sport om alles in de aanbieding te kopen.

Op dit forum kan je al heel wat ervaringen lezen.

Veel succes en vooral plezier met je zoektocht!

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Zelf heb ik voor ik alles kocht ook veel op forums gelezen. Haalde ik toch meer uit dan alleen vragen in de babyzaken (want daar weet je nooit zeker of iets echt zo is of dat het een verkooppraatje is).
    Budget en smaak staat er natuurlijk los van.

13. Marieke01

Ik ga veel wandelen en dacht dat een 3 wieler dan fijner is

14. Marieke01

of is dat niet las ik ergens

15. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik ben met een vriendin die gastouder is bij diverse winkels gaan kijken naar een kinderwagen en heb toen voor de maxicosi mura gekozen omdat ik veel in het bos wil wandelen met de hond. Ik ben toen op mp gaan zoeken. Ook de commode, ledikant en box heb ik van mp en zo ben ik nu nog steeds dingen aan het zoeken en kopen. Je vind hele goeie dingen op mp die echt veel goedkoper zijn als nieuw, maar net zo goed! Het is maar net wat je uit wilt geven.

Deel Deze Pagina