Uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Moefoe, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb zelf gewacht met iets te kopen tot na mijn 12 wkn echo.En ik moet je bekennen dat ik niet meer te stoppen ben.Haha.Op wat kleine dingen na en kleertjes heb ik het meeste al in huis. Na de 20 wkn echo kan ik van god los gaan wat betreft gericht kopen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Na de goede 12 weken echo zijn we al gaan kijken wat we graag wilde. Hier alles wel nieuw gekocht en dat kon bij een slecht verloop vd zwangerschap geannuleerd worden kostenloos. (Babydump).
    Kleertjes etc ben ik pas na de pretecho van 17 wkn gaan shoppen. We wisten toen dat we een zoon kregen en de echoscopiste had onze zoon al '20wkn' gecheckt voor zover dat kon. Wel voor die tijd al wat klein spul geshopt en aankleding/thema voor de babykamer gezocht. Hier was alles met 31weken klaar op baby was na.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben bij 9/10weken volgens mij de eerste 2 rompers gehaald (konden ze niet laten liggen) ik had toen 1 echo gehad waarop we het hartje hadden gezien.
    Vanaf die tijd steeds meer gekocht (vooral neutrale kleertjes) mocht het mis zijn gegaan dan hadden we het bewaard of aan mijn schoonzus gegeven want die liep 9 weken voor op de zwangerschap.
    Bij een week of 14 hebben we de kinderkamer en wagen besteld (met geld terug garantie mocht het mis zijn gegaan).
    Nu bij iets verder dan 31 weken hebben wij zo goed als alles (alleen nog wat luiers kopen).

Ik zou zorgen dat je rond de 6 maanden de meeste spullen al in huis hebt.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Kijken kost niks toch? Stel dat je net dat ene wiegje ziet waarvan jij denkt: JAA, DIE is geweldig, die wil ik hebben, dan is dat toch mooi meegenomen? Zonde als je die dan misloopt.
    Ook een supervoordelige aanbieding met bijvoorbeeld een kinderwagen zou ik niet laten staan (je kan zomaar ergens tegenaan lopen).
    Het is allemaal al duur genoeg en zo spreid je de kosten.

5. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vanaf ongeveer 8 weken gaan rondkijken voor de babykamer en kinderwagen. In eerste instantie vooral om te kijken wat ik precies wou en om een soort prijs voor mezelf te bepalen (ik koop ook veel via marktplaats en een beperkt budget). Toch wil ik het wel echt naar mijn smaak hebben en dat kost echt wat meer tijd dan een babykamer nieuw kopen. Ik ben nu 18 weken zwanger en ik heb echt een paar weken veel gereageerd op de babykamers die ik wil hebben en vorige week eindelijk het hoogste bod. Donderdag gaan we hem ophalen :)
    Heb ook al allerlei dingen uitgekozen qua verf/behang en gordijnen, maar die zijn nog niet gekocht, ga ik volgende week mee bezig.

Al met al ben ik er best veel tijd mee kwijt geweest, maar ook vooral met de orientatiefase. Ik zou daar nu gewoon al mee beginnen, als ik dat allemaal na 20 weken zou moeten doen....PFFF, dat trek ik niet.

Kopen hoeft nog niet perse, maar als je een bepaalde smaak hebt die niet veel voorkomt op marktplaats (of tegen een veel hogere prijs), dan zou ik daar vanaf zo'n 12/13 weken mee beginnen.
    Nieuw kopen kan natuurlijk makkelijk na 20 weken, maar op sommige producten zit wel een lange levertijd.

6. Myhiro

Myhiro Actief lid

13 okt 2012
    492
    0
    0
    Ik ben nu 21w en wij hebben eigenlijk nog helemaal niets behalve de wastafel (wist precies welke ik wou en ze was in de aanbieding) en enkele kleertjes. Morgen hebben we de 20w echo, hopelijk is alles gewoon goed en dan gaan we echt beginnen aan de uitzet. We hebben 2 verschillende kamertjes en boxen gezien die we leuk vonden, en afhankelijk of we een jongen of meisje krijgen gaan we kiezen. Ook zo met bekleding en allerlei andere dingen. De babykamer moet ook nog leeggemaakt en dan geverfd worden in roze of blauw

Deel Deze Pagina