Hoi! Ik vraag me af wie van jullie al wat speeltjes hebben gekocht voor de kleine? Ik zie zoveel leuke dingen, maar heb maar een paar speeltjes gekocht waar die pas op latere leeftijd mee kan spelen(zoals zachte blokken van nijntje). Voor de 1e weken heb ik een aantal stoffen rammelaars, een muziekdoosje, knuffeltjes(waaronder een knuffellapje gekregen van mn broer & schoonzus), en 2 speeldingen voor aan de kinderwagen/maxicosi. Ook heb ik een nijntje muziekmobiel voor aan de box. Ook hou ik in mn achterhoofd dat de kraamvisite nog met vanalles aan kan komen zetten. Wat vond jouw pasgeboren baby leuk om mee te spelen? Iemand nog leuke tips?
Ze speelde eigenlijk pas vanaf 10 weken denk ik. Dus tot die tijd eigenlijk alleen de muziekmobiel aangezet en met haar gekroeld/gespeeld. Daarna werden de babygym en speeltjes interessant.
Eerste weken spelen de meeste baby's niet echt! Onze kleine man vond als eerste het boxmobiel erg interessant, de rest komt allemaal wat later!
Hier inderdaad pas sinds een paar weekjes dat ze begint te 'spelen'. Daarvoor keek ze alleen naar haar muziekmobiel . Die is nog steeds favoriet trouwens! Ze vind Sophie de Giraf leuk, een wagenspanner (hang hem ook aan de maxi-cosi in de auto) van hout met poppetjes en belletjes en een stoffen rammelaar. Maar papa en mama zijn het allerleukst .
Mijn zoontje vindt speelgoed nu pas interessant worden. Dus de eerste 1,5 a 2 maanden heb je nog niet zoveel aan rammelaars enzo. Al is het natuurlijk leuk om alvast te hebben De mobiel in de box was wel al wat eerder een succes. Nu is hij helemaal weg van de Nijntje activiteitenkubus met spiegeltje erin.
Ze kunnen pas met een week of 10-12 beginnen te grijpen, daarvoor is het vooral kijken. Dus dan zijn dingen met leuke kleurtjes of een muziekmobiel wel leuk.
Muziekmobiel aanwezig!(Nijntje) en heb laatst bij kruidvat een babyspiegeltje(geen echt glas trouwens) gekocht die je in box/bedje/auto kunt hangen. Stoffen "lijstje" er omheen is één en al kleurige beesten. Ook heb ik een muziekding met lampjes(voor in slaap te vallen), ben benieuwd wat ie daar van vind. Oja, en een muziekdoosje vd hema, een stoffen vogelhuisje, zoooo schattig! Maar al gaan ze pas grijpen met een week of 10, neem aan dat ze het toch wel interessant vinden als je met een rammelaar rammelt...
Ik heb alleen wat knuffeltjes, een knuffellapje en een muziekmobile. Verder komt de kraamvisite vast wel met allerlei spul aanzetten en heb je nog genoeg tijd om speel-spul aan te schaffen als de baby er eenmaal is. Wat iedereen al zegt: de eerste weken is het toch alleen maar kijken. Spelen zit er echt nog niet in hoor.
De eerste 3 maanden hier geen speelgoed. Veel te veel prikkels en de wereld zelf is al interesant en overweldigend genoeg. Toen dus wel de boxmobile, de speelboog, een rammelballetje ofzo. Rammelaars vonden ze hier ook echt niet boeiend als ik er mee ramelde, dat is meer nu hij het zelf kan. Die spiegel die je gekocht hebt is hier echt een hit bij mn oudste! Ze heeft 'm vanaf de maxi cosi en is nu bijna 2,5 en benoemt nog elke dag de diertjes: Ijsje-beer, gi-waffe, pingbing. Hee kijk, daar ook een mama! Echt zn geld waard geweest.
Labeldoekjes vond hij erg leuk op den duur.. Maar muziek mobiel was zijn 1e speelgoed waar hij intresse in had (naast gewoon uren kijken naar het stopcontact haha)
Haha, die word vast electricien Hier komt box tegen muur te staan waar ook klok hangt met slinger(kun je wel stilzetten), maar hij glimt mooi, dus ik ben benieuwd of onze kleine dat straks interessant vind Toen we die klok net hadden hangen zat zelfs ons huiskonijn met grote ogen naar dat ding te kijken, haha!
In het begin spelen ze natuurlijk nog niet maar wij hebben voor nu een groot aantal knuffels en knuffeldoekjes, een boxspiraal, muziekmobiel voor aan de box, een speelkleed, nijntje die muziek maakt en zo'n ding voor aan de maxi cosi met speeltjes.
Ik zou niks meer kopen als ik jou was. Laat je lekker verassen door je kraamvisite. De eerste drie maanden doen babies daar bijna toch niks mee. Dan is alleen een mobile leuk om naar te kijken.
Vanaf 8-10 weken begon de interesse een beetje voor speeltjes, daarvoor nauwelijks. Een muziekmobile voor boven de box was meer dan genoeg. De eerste speeltjes die erg leuk waren (en sommige nogsteeds zijn): - een vogel in ring van de Hema: een hele fijne rammelaar omdat ze deze zo goed kunnen vastpakken. - Sophie de giraffe - rammelaar 'draakje' van de Prenatal (groen draakje aan doorzichtige ring) - babygym vanaf een week of 12, paar minuten per dag in het begin,maar hij vond het geweldig! - knisperboekje van Kikker (krijg je als je je kindje lid maakt van de bibliotheek) - stippen en bollen boekje speciaal voor baby's Dit is wat hier de eerste maanden in trek was/is, maar dus echt niet vanaf de start.. Succes!!
Een knisperboekje! Echt een hit was dat! Oh ja, en dingen/knuffels met grote donkere stippen, daar bleef hij naar kijken
Die kleintjes spelen niet echt... Duurt ook relatief 'lang' voor ze goed kunnen scherpstellen. Maar een boxmobiel of iets met een muziekje is altijd wel interessant om naar te kijken. Inmiddels begint ze hier een beetje te grijpen... Althans, ze doet een poging. Dus ik heb wat zachte rammelaars en tut/knisperdoekjes in de box liggen. Maar ik moet wel zeggen dat ze echt het meest fan is van haar Nijntje mobiel. Inmiddels houdt ze hele gesprekken met die poppetjes. Het muziekje hoor ik al niet eens meer .
Onze dochter vond met ongeveer 3 weken een rammelaar in de vorm van een lieveheersbeestje (Bambino) al interessant! Ze keek ernaar en brabbelde dan. Vasthouden kan ze nog niet. Maar kijken naar kleurige dingen vindt ze al erg interessant. Ook lampen (ze kunnen goed licht en donker onderscheiden) zijn interessant.
de eerste weken zal er weinig gespeeld worden, misschien met een knisperboekje of knuffeltje. Hier waren vooral de monddoekjes in trek