Ik dacht ik ga hier eens even onze uitzetlijst neerplanten. Wellicht heeft iemand nog aanvullingen of opmerkingen of tips over waar je spulletjes van goede kwaliteit of goedkoop kunt kopen. Let op: niet alles wat op mijn lijst staat moet je verplicht hebben of heb je echt nodig. Sommige dingen vinden wij gewoon fijn om zelf te hebben of aan te schaffen. Blauw gekleurde dingetjes hebben we al. Andere moeten we nog naar opzoek of nog halen. Op dit moment heb ik er dan wat aan en alle mama's die binnenkort zijn uitgerekend maar in de toekomst nog veel meer meiden! Komt ie dan: Verzorging: - baby badje op standaard - luieremmer - 6 hydrofiel washandjes - badthermometer - verzorgingsproducten voor de baby (crème, zeep, olie etc) - sudocrème, talkpoeder, zinkzalf - veiligheidsspelden - nagelschaartje (manicuresetje) - haarsetje (borstel+kammetje) - aankleedkussen - aankleedkussenhoezen - +- 15 hydrofiel luiers - wegwerpluiers - oorthermometer + kapjes - normale thermometer - badmatje - tummy tub - badspeeltjes - (kraanbeschermer) - luiertas - kinderwagen - parasolletje voor kinderwagen - maxi cosi - draagzak - video-camera Aankleden: - rompertjes ( o.a. maat 50-56+ maat 62-68) - 8 setjes kleding - 4 mutsjes - 10 paar sokjes - 3 pyjamaatjes - ochtendjasje - 2 badcapes - een jasje of vestje Toevoeging: kleertjes streep ik niet af omdat ik veel krijg. Op mijn eigen lijstje turf ik gewoon hoeveel ik overal al van heb. Zodat ik weet wat ik evt. nog bij moet/kan kopen. Borstvoeding: - 3 voedingsbh's - zoogcompressen - anti-klovenzalf - tepelhoedjes - 2 x zuigfles met dop avent startersset gekocht iets van 29,99 - 2 extra flesspenen - bewaarflessen moedermelk - kolfapparaat - flesverwarmer - fopspeentjes - 6 spuugdoekjes Slapen en het kamertje: - wiegje +standaard+ matrasje - 3 molton bedzeiltjes wieg - 4 hoeslakentjes wieg II - 2 dekentjes wieg/kinderwagen - 4 bovenlakentjes wieg/kinderwagen III - ledikantje - matras voor ledikantje - 3 molton bedzeiltjes ledikant - 4 hoeslakentjes + 2 molton lakens ledikant - 4 bovenlakentjes ledikant - 2 dekens ledikant - hemelstok + hemeltje - 2 x slaapzak - babyfoon - 2 aluminium kruiken - 4 kruiken zakken - slaapshirts voor mama - ochtendjas voor mama - box - 2 boxkleden - wipstoeltje - commode - speelgoedkist Een ieder die aanvulling heeft is welkom
ik zou in iedergeval de kleur van het blauwe aanpassen dat lest erg lastig en de dingen die julie zelf graag willen hebben ook een ander kleurtje geven , want het is erg lastig om dan aante geven wat wel en niet noodzakelijk voor andere meiden. Bijv. een oor en een gewone thermometer. de laatste is genoeg, maar als jullie ook een oor willen prima. snap je..
even kijken hoor.. ziet er goed uit. Ik zal mijn ervaringen er even bijzetten badthermometer heb ik nooit gebruikt. mijn elleboog voldoet aan zinkzalf heb je ook genoeg, zou er geen sudocreme of talkpoeder bijhalen. kan altijd nog. Ook andere verzorgingsproducten, haal niet te veel! oorthermometer gebruik ik nooit, rectaal werkt het beste! mbt kleertjes: in het begin draagt je kindje geen pyjamaatjes, maar slaapt hij/zij gewoon in de kleertjes van overdag. Ben je van plan te gaan afkolven? ik zou namelijk nog niks kopen voor de bv! Je weet niet hoe het gaat en of het goed loopt. Die dingen zijn allemaal hartstikke duur en wieweet heb je er niks aan. Voor die dingen kan de kraamverzorgster je goed adviseren en dan stuur je gewoon je man er op uit!!! weet niet wat moltonbedzeiltjes zijn, maar als die plastic zijn, dan "mag" je ze niet gebruiken. en als ik het goed lees heb je 2 wiegendekentjes. 1 voor in de kinderwagenbak en 1 voor de wieg? dat vind ik wat krap. maar weet niet wanneer je uitgerekend bent? ik had bij isabella 2 dekentjes in de wieg liggen en 1 in de kinderwagen en dan nog een reserve. maar ook hiervoor geldt: het kan altijd bij gehaald worden. mooie lijst hoor!!! Leuk he? babyshoppen!!!!! (oja, zou iets meer dan 6 spuugdoekjes halen, maar ik had een echte spugerd, dus de doeken vlogen er doorheen hier. elke voeding wel een hydrofiele doek + spuugdoekje, dus 8 per dag..)
verder denk ik dat je eigenlijk alles hebt. Ik durf het zelfs veel te noeen wat je op voorhand wilt kopen. Een volledig startpakket flessen als je bv wilt geven is niet nodig, daarnaast is elke baby anders en zal je waarschijnlijk moeten zoeken welke fles geacepteerd word. Dus is het handiger om een paar verschillende kleine flesjes in huis te hebben als je f wilt geven en 1 of 2 flesjes als je bv wilt geven. EEn kolfappartaat op voorhand is ook niet handig. je weet niet hoe je productie is, misschien wil je gelijk een elektriche of gaat het met de hand makkelijker vind je, als je veel oeding hebt ben je zo klaar met de handkolf. Maar als je veel moet gaan kolven is een elketrische weer handig. Kolf zou ik altijd mee wachten tot je weten of en hoe je bv loopt. ipv sudocreme kan je beter bepanthen kopen, sudocreme smeert lastig en prikt onwijs in open wondjes (luieruitslag) pjama's heb je nog niet nodig als ze zo klein zijn, baby's vinden aan en uit kleden niet leuk en alle kleding s zacht.. daarnaast slapen ze het meerendeel van de dag dus zouden ze dan de hele dag in de pjama ligen. Iets meer spuugdoekjes is wel handig.. 12 ofzo, tenzij je ook slabbetjes hebt.
Ik vind 6 spuugdoekjes erg weinig. Ik had er iets van 20 geloof ik in het begin. Iedere voeding (kv) pakte ik een nieuwe schone want de gebruikte was dan vaak gewoon al vies of daar was het mondje mee afgeveegt. Ook deed ik ze graag over in een tas zodat ik niet zonder kwam te zitten en ik raakte er geregelt 1 kwijt omdat ik er 1 vergat als ik op visite was geweest bij iemand. Als je iedere 3 uur voed is dat toch 7 a 8 keer op 1 dag en dan zou ik dus al lang en breed door de doekjes heen zijn en om iedere dag een wasje te draaien ervoor was me in het begin ook te veel van het goede
badthermometer: nooit gebruikt, onzin vind ik oorthermometer wordt afgeraden, zeker bij babytjes hydrofiele luiers: die van wibra zijn echt enorm fijn! Vind ze veel fijner als die dure dingen Verzorgingsdingetjes: beetje wasgel, olie en een creme is genoeg Manicure setje had ik van de hema: vind het onzin om 20 euro te betalen voor een plaatje erop.. Hoeslakentjes voor in de wieg/kinderwagen: Hier is schoonmoeders nogal zuinig haha. Die had verschillende kussenslopen los gekocht bij de wibra en hier zijn naam en geboorte datum op gemaakt.. iedereen zei steeds wat een prachtige lakentjes ik had.. Dekentjes voor in de kinderwagen: zeeman! fleece dekentje met perfecte afmeting voor 2 euro Nu was het hier niet nodig om zuinig aan te doen maar sommige dingen vond ik echt absurd duur:S 45 euro voor een lakentje bijvoorbeeld! achterlijk.. Boxkleden: nu in de aanbieding bij de kruidvat van disney! zijn echt zooo schattig! 12 euro box: marktplaats? ochtendjas mama: aanbieding bij de blokker nu.. verder zou ik zeker nog iets tegen krampjes in huis halen maargoed dat is nu nog niet aan de orde! ik zou wel zorgen dat je het voor de bevalling al hebt.. Hier werkte infacol voor geen meter maar cinnababy van vsm werkte perfect!
Verzorging: veiligheidsspelden: wat ga je daarmee doen? verzorgingsspullen: haal niet teveel en vooral niet alles van 1 merk: niet alle kindjes kunnen bijv. tegen Zwitsal. hydrofielen: zou er nog wat meer halen: nooit genoeg van! oorthermometer is fijn, maar niet te gebruiken voor baby`s! badspeeltjes: heb je het 1ste halfjaar nog niet nodig. draagzak: weet niet wat je bedoelt: maaar ik zou niet voor een buikdrager gaan: houding is niet goed voor je kindje. Draagdoek is veel beter. Kleertjes: kijk goed hoe de kleertjes vallen! soms valt maat 62 als 50 en andersom heb je ook! Borstvoeding: spuugdoekjes: veel meer aaanschaffen! Baby`s geven vaak een mondje terug en dan is het doekje nat! En mijn dochter was bijv een echte spuger. (dure) kolf: zou ik ook nog niet kopen. Je weet nog niet of borstvoeding gaat lukken. slapen: bedzeiltjes mogen niet, gewone molton hoeslaken zou ik kopen.
Heerlijk he zo'n lijst maken? Ik heb em nu ongeveer 2 weken en iedere keer als ik iets nodigs/nuttigs lees vul ik em aan. Het is gewoon een hele hoop en zeker als het de eerste is is het best ingewikkeld! Nog wat aanvullingen: * Vitamine K & D (nodig voor borstvoeding, al moet je mij nog niet vragen hoe en wat ik heb het puur van een andere lijst afgeplukt ) * Flanellen doeken (schijnen erg warm en lekker zacht te zijn voor onder het hoofdje in de wieg/kinderwagen bv) * Luierzakjes (om de luiers in te doen, zeker als je een luieremmer gebruikt wel aangenaam voor de geur ) * Klein pakket kunstvoeding (bij de etos hebben ze pakketjes van 4 zakjes las ik ergens, mocht bv niet lukken en de winkels zijn al dicht..) * Kraampakket (krijg je van je verzerkeraar misschien?) en extra kraamverband. Ik hou het hier ook mooi even bij. Wellicht nog goede nieuwe tips! (heb cinnababy van vsmal opgeschreven )
Ik heb mijn aanvulling er ook bij gezet! heel veel plezier en geluk de komende tijd en straks met je kleine hummeltje
Zo kun je voor veel dingen kiezen en eel dingen kunnen echt gehaald na de bevalling.. vit d en k heb je niet gelijk nodig, dus tegen de tijd dat manlief/schoonmoeder/moeder/zus/vriendin boodschappen voor je gaat doen kunnen ze dat zo meenemen.Ik zou zelf ook afwachten of je baby wel last van krampjes heeft i.p.v. cinababy of infacol in huis te halen
heb mijn opmerkingen erbij gezet.. maar is nogal persoonlijk natuurlijk.. omslagdoek, ik heb een lodger wrapper, gebruik hem in de kinderwagen verder kan ik zo even niks bedenken
Maakt op zich niet zo veel uit of je nou rompers met lange of korte mouw hebt. Ik vond die met lange mouwen onhandig omdat het zo'n gepriegel is met die kleine armpjes Had in het begin ook overslagrompers genomen. Dan hoeft het ook niet over het hoofdje.
[FONT="]Lieve meiden, dankjewel voor jullie reacties! @ mimi; euhm het was ook op dit moment vooral voor onze uitzetlijst bedoelt. Als een ander hier later wat een heeft is dat leuk voor diegene. Maar heb gewoon onze uitzetlijst overgenomen ( hier staan dus ook aanvullingen in zoals een video-camera en een dubbele thermometer) Thermometer: -Oorthermometer hebben wij zelf al 1,5 jaar in huis. Heb hem erop gezet voor de kapjes die we er bij moeten kopen want die zijn bijna op en ik vergeet ze elke keer te kopen. Voor de bevalling moeten die er zeker zijn ook i.v.m. het evt. opmeten van mijn temperatuur oid. -normale thermometer wordt idd gekocht voor de kleine Zalfjes: Bedankt voor de tips daarover. Wou daarmee sowieso geen grootverpakkingen gaan halen maar even de gratis dozen afwachten (heb al een tube zinkzalf gekregen). Talkpoeder wil ik in huis hebben ivm. Dat ik zelf extreme eczeem heb gehad tot bloedens toe zegmaar dus dat is een aanrader van oma in spé haha. Pyjamaatjes; Heb er nu 1 in huis geloof ik en wat van die warme boxpakjes dus die voldoen als slaapoutfit en ook leuk als overdag outfit. Borstvoeding; Ik wil inderdaad gaan kolven maar wil sowieso kolfapparaat huren in het begin. Kompressen, Bhs wou ik al wel kopen. En de flessenset was in de aanbieding dus die gehaald ook vanwege een goed voorgevoel. Zit wel in ons achterhoofd dat we evt. bij niet accepteren van de avent flessen, flesjes bij moeten halen maar we gaan het in ieder geval eerst met deze proberen. De kleine zal toch in het begin niet vaak de fles krijgen. Puur wanneer papa wil voeden of oma oid. Maar we beginnen met de borst. Dekentjes: We hebben zowel bij de kinderwagen als bij de wieg ook een dekbedje met hoesjes gehad maar zijn zelf meer voorstanders van dekentjes met bovenlakentjes. Maar heb in totaal dus 2 dekbedjes voor wieg/kinderwagen met diverse hoezen en nog 2 dekentjes met diverse bovenlakentjes. Dat is dan wel genoeg toch? Bedzeiltjes; Ik ga die eens even opschrijven als vraag voor de kraamzorg want ben toch wel heel benieuwd waarom dat niet mag en hoe dat dan zit. Het staat toch wel degelijk op hun eigen uitzetlijst en andere bekende uitzetlijsten. Weet overigens niet of het plastic is, maar dacht molton bedzeiltjes. Spuugdoekjes/hydrofieldoeken; die ga ik zo direct even tellen evenals de hydrofiel washandjes. Had er maar een aantal op de lijst gezet maar telkens als mn moeder ze ergens ziet koopt zij ze ook. Dus die voorraad komt wel goed haha. En er zijn ook slabbetjes aanwezig. Verzorgingsproducten: Mijn moeder wil een mand samenstellen dus dat zien we vanzelf verschijnen dan. Manicure/haarsetje; Had ergens ook gezien dat ze wel eens helemaal samen worden verkocht (badthermometer+haarsetje+manicuresetje) maar een plaatje erop is hier ook niet noodzakelijk hoor. @frummel: dekentjes hebben we idd al ingeslagen bij zeeman/wibra. Ideaal formaat! Of ikea had ook leuke. En had er ergens (denk ook zeeman of wibra) een met sterretjes gekocht superlief! Ochtendjas voor mama ga ik gelijk effe voor kijken dank voor de tip Boxkleed: twijfel nog omdat de formaten niet altijd kloppen, erg vervelend als je de box later koopt lijkt me of valt dat wel mee? Iets tegen krampjes: Ik ga gelijk eens even op zoek! Badspeeltjes: Is voor papa in spé he. Kan hij oefenen met de baby te laten lachen hahaha. Heeft ie wat om mee te spelen. Veiligheidsspelden: Euhm ik dacht even een doosje in huis halen voor als de kleine evt. geen wegwerpluiers accepteert. Die moet je spelden met van die luierspelden toch? ( niet echt veiligheidsspelden maar andere spelden zegmaar.. ja kan effe niet op dat woord komen lol. ) Draagzak: We zijn er al over uit dat we die van chicco willen. Speciaal voor kindjes vanaf 0 maand. Draagzak is ook voor vriendlief een fijne aanvulling op de uitzet . Draagdoek vinden we allebei 6 keer niks. Ochtendjasje: Vriendlief wist me al te vertellen dat ik die van de lijst moest afhalen en pas moest halen na een paar maanden ofzo. Ik ga in plaats daarvan nog wat badcapes halen, zal eens in de gaten houden of ze binnenkort weer ergens in de aanbieding zijn. Magnetron sterilisator: Onze pannen en ons water is ook goed genoeg om flesjes en spenen uit te koken en schoon te maken. Zo deden ze het vroeger ook toch? [/FONT]
Nog vraagjes: - welke gratis dozen zijn er allemaal ook alweer? Etos heb ik al gehaald en babydump ga ik zaterdag waarsch. halen - welke wikkeldeken is aan te raden en waar hebben jullie die gekocht? - In welke maten is het verstandig om wegwerpluiers in huis te hebben? - Flesvoeding op voorhand in huis.. Hier twijfel ik over. Is uiteraard handig natuurlijk maar er zijn zoveel soorten, maten, merken etc. Dat was het even denk ik
ziet er goed uit hoor...maar ik denk dat je een heleboel niet zal gebruiken. het lastige is alleen dat je daar zelf achter moet komen. ik had ook echt van alles bij de eerste, een hoop heb ik weggegeven, nooit gebruikt weggegooid. hier hebbe we bijv. nooit geen slabbertjes gebruikt. die zijn nu allemaal gloednieuw voor de tweede. badspeeltjes kan je echt weglaten. ze genieten veel meer van mama''s en papa''s stem en aandacht de eerste tijd. oorthermometer..zou ik vervangen voor een normale kolf: pas kopen als je bent bevallen. spuugdoekjes: je kan erniet genoeg van hebben badthermometer...mag je ook weglaten ochtendjas voor baby..ook weglaten. erg schattig maar geloof me je gebruikt het niet. kraanbeschermer?????? waarom een tummuytub en een badje met standaard?