@ Lennylen; Thx voor je reactie maar denk dat je het niet helemaal goed hebt gelezen want had alweer terug gereageerd op allerlei vorige reacties (zie boven jouw reactie) Badspeeltjes; zie hierboven Thermometer: zie hierboven Ochtendjasje: zie hierboven kolf: zie hierboven Kraanbeschermer: Kleintje gaat in babybadje en dat kunnen we op de standaard of in het grote bad zetten. Is even afhankelijk van of mama lang kan staan of niet. Of gaat samen met mama in bad. Ze schijnen een soort thermo hulsen te hebben voor de badkraan. ( is dus alleen voor wanneer we samen in bad gaan of het badje in het grote bad staat) Staat ook tussen haakjes omdat we er nog voor aan het rondzoeken zijn. Tummy tub & badje: sowieso beiden 2ehands aangeschaft dus echt duur zijn we niet uit. Via mp een goede koop gedaan nl. En we willen graag ook beiden omdat het een soms aangenamer is voor een baby dan het ander. (aanrader van oma in spé).
Hi Troetel; mogelijk zijn dingen al gezegd, maar ik geef alleen maar even aan wat ik zelf handig of niet handig vond tov jouw lijstje. Pyamaatjes heb ik de eerste maanden nooit gebruikt, pas vanaf een maand of zeven, acht ofzo Badjasje pas in gebruik sinds een paar maanden (dochter is nu 19 maanden oud) Bij Jasje/vestje: liefst zonder capuchon omdat het vaak dubbel ligt. Kindje draagt toch al mutsje voor de warmte. Ik zweer bij Bepanthen!!!! voor de rode billetjes! en voor je borsten bij de BV. Tepelhoedjes is niet direct nodig, alleen wanneer het niet lukt. Kunnen ook later worden aangeschaft. Slaapzakken zijn er in diverse lengtematen!!! Koop evt nu al een grote winterslaapzak voor volgende winter. Dan heb je genoeg aan die van 100cm. Hé frummel dat van die hoeslakens met borduursel (van je schoonmoeder) is wel heel erg leuk!! En zeker met naam/geboortedatum! Uhm... even langs de IKEA voor leuke lapjes... kun je leuke lakentjes van maken hoor.... kost je misschien 10 euro voor twee Nog een aanvulling: Omslagdoek/deken: ik had er eentje van de Kruidvat van fleece en ik het er eentje kado gehad met Nijntjes erop (handmade ) Rompers lange of korte mouwen: ik had van beide, omdat het een voorjaarskindje was (deze wordt het ook weer) Dus je krijgt ook vaak tshirtjes enzo. Krijg dochterlief een tshirt aan, dan kwam daar een romper met langemouw onder. Bij longsleeve kreeg ze dus of mouwloze romper of met korte mouwtjes aan. Die overslagrompers vonden wij een ramp ook de KV vond het geen praktische dingen. Ik gebruikte inderdaad de luieremmer voor het vullen van het badje en ik heb ook zo'n Diaperchamp geloof ik (hoef in ieder geval geen speciale cassettes te kopen) Let daar bij aanschaf ook goed op. De Diaperchamp is wel iets duurder in aanschaf, maar iedere zak past er in. Je hebt ook nog een andere luieremmer, goedkoper in aanschaf. Maar de bijbehorende cassettes zijn iedere keer 9,95 p/s
Pyjamaatjes kon ik sowieso al niet leuke van vinden in de goede maten dus dat komt goed uit. Badjasje heb ik vriendlief gelijk in gegeven. We moeten dus maar wat meer badcapes kopen! Bepanthen; ik ga het opschrijven Tepelhoedjes gaan tussen haakjes inderdaad, slaapzak hebben we al eentje kado (PAARS) gehad maar wil er graag met afritsbare mouwen maar zal dan idd een grotere kopen (hoor ook vaak dat je dan de onderkant nog onder het matrasje kan leggen bijvoorbeeld maar dat is van latere zorg). Die luieremmer is hier nog een discussie. Hebben er eentje gehad bij het badje wat we kochten (gewoon zo'n ouderwetse..) Maar vriendlief wil graag zo'n andere zegmaar. Maar wat ik hoor zijn de ervaringen en meningen erover nogal verdeeld. Twijfel, twijfel, twijfel dus! Ja die wikkeldeken en fleecedekens die kruidvat soms in aanbieding heeft gingen we vorige keer voor kijken maar die waren elke keer al heel vroeg uitverkocht
Ja die ouwerwetse emmer die bij het badje hoort, gebruik ik dus voor vullen en legen van het babybadje. Vroeger gebruikten ze die emmers om de luiers in in te weken, voordat ze de wasmachine in gingen (anders kreeg je die poep er niet meer uit) Voor de vieze luiers/pampers gebruik ik zo'n "torentje". Bevalt prima moet ik zeggen. Alleen wanneer hij wat voller wordt, heb je kans dat hij wat gaat "ruiken".
Ja ik zit nu te denken van is zo'n andere luieremmer niet handiger. Maar die navullingsdingen die je ervoor moet kopen vind ik prijzig ( ouderwetse is gratis he haha..)
Daarin zijn dus verschillende uitvoeringen hè. Diezelfde die ik heb, daar passen alle soorten zakkies in, dus hoef je geen dure navuldingen te kopen. Edit: ik heb deze
Ben benieuwd maar kan hem niet zien als ik op de link klik. Hoe heet diegene die jij hebt Hopmarjanneke?
- welke wikkeldeken is aan te raden en waar hebben jullie die gekocht? ik heb een lodger wrapper fleece die ik met name gebruik in de kinderwagen (met dit hele koude weer met een extra dekentje en vestje).. Ik zou hem krijgen van mijn zus bij de geboorte maar ik heb hem uiteindelijjk van lodger gekregen. Lodger heeft dit jaar een actie omdat ze tien jaar bestaan.. Alle kindjes geboren op de 10de krijgen een gratis wrapper. Ik had er zelf nog eentje van woezel en pip voor in de maxi cosi omdat de voetenzak van MC zelf veel te warm was in september - Flesvoeding op voorhand in huis.. Hier twijfel ik over. Is uiteraard handig natuurlijk maar er zijn zoveel soorten, maten, merken etc. ik had het niet in huis, het is zo bijgehaald. Tegenwoordig zijn de supermarkten op zondag open. Als je toch in huis wil halen standaard of hypoallergeen, als er allergieen bij jou of je man zijn..