uitzetlijst vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door echie, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

:rolleyes: het was maar een idee

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hahaha, sorry, ik dacht dat je serieus wist dat 't daarvoor bedoeld was...

3. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Ja, dat lijkt me ook wel zo hygiënisch.

Goede tip, Athina, over het 'wassen zonder water'-heb ik nog staan van een reis naar Zuid-Afrika.

En ik ga ook onder de douche afspoelen, op toilet met een kan lijkt me zo onhandig.

4. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Waarom zijn er trouwens zoveel verschillende lijsten van de kraamzorg in omloop? :confused:

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

doet me denken aan de MvM weken....

nee ik wist het echt niet hoor, lijkt me een beetje overbodig

6. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens mij is die nagelborstel voor jezelf, om je handen écht goed te wassen voor je bijvoorbeeld een pink in de mond van je baby stopt.
    Ik vind dat wassen-zonder-zeep niet fijn: het ontsmet wel, maar geeft je handen zo'n vieze smaak..! Onze baby was nogal een zuiger, maar dan een die niet van een speentje hield en z'n eigen vingers pas na een maand of 3 ging ontdekken. Dus ja, dan is het handig als je eigen handen schoon zijn en een neutrale smaak hebben.

Die 'ruime waskom' op de lijst van TS lijkt me een alternatief voor de po, oftewel vooral om de placenta in op te vangen en soms ook nodig als je niet naar de wc kunt..

7. Bri

Bri Niet meer actief

die kan heb ik na de bevalling dus ook nog een tijdje gebruikt, om te spoelen (vond het zelf niet zo handig om voor ieder plasje onder de douche te gaan staan. de eerste anderhalve dag mocht ik niet eens naar de douche, omdat ik zo slapjes en duizelig was door bloedverlies... even naar de wc was echt het enige wat ik kon - en dan mocht ik ook de deur niet op slot doen, er zou eens wat met me gebeuren)

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ja, dat is ook het enige wat ik zou kunnen bedenken. Ik hield m'n nagels al voor de bevalling gewoon zo kort mogelijk, vond ik even het makkelijkst. Heb wel verschillende uitzetlijsten gezien, maar was de nagelborstel nog nooit tegengekomen, vandaar m'n verwondering.

9. Jacqueline68

14 apr 2008
    66
    0
    0
    Nijmegen
    Iemand een idee waar zout voor nodig kan zijn? (zie lijst TS)

10. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Nee, vroeg ik me ook af. Misschien om de placenta mee in te zouten (zie het topic over een lotusbevalling)...

11. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Kleding maat 50 is hier toch wel 6 weken gebruikt.
    wasschuim is ook wel lekker niet speciaal nodig trouwens
    Groot maandverband
    plastic om je matras te beschermen
    manicuresetje voor je baby vooral een vijltje
    2 kruikzakken
    3 lakentjes
    3 hoezen voor om het aankleedkussen

Zout is bedoeld om de bevallingswas in te zetten. Bloed gaat er makkelijk uit als je het eerst in zout zet.

Voldoende zo?

Deel Deze Pagina