paar vraagjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ellen291982, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Het duurt nog even maar langzaamaan zijn we bezig met de uitzet en dan komen er ook vragen.

Ik wil graag weten of er meiden zijn die ervaring hebben met de kaatje katoen luiers. Ik las erover in een blad. Ik wil zeker geen gewone katoenen luiers gebruiken, maar deze klonken me wel aardig in de oren. Je zit er niet mee dat je de hele luier moet wassen maar dat er een gedeelte inzit die de ontlasting opvangt van de baby.Ze zeggen goedkoper te zijn maar helaas kon ik op de site de prijslijst niet zien want daar stond volgt later meer informatie. Zijn er ouders die deze luiers gebruiken? Zijn ze goedkoper en hoe bevallen ze?

En nog een vraag. Ook in een blad (jaja ik lees veel over baby's hahaha) zag ik een advertentie over de lodger (zo heet die ook) dat is een draagzak. Zijn er ouders die deze gebruiken? En hoe bevalt die? Kan ik deze gewoon helemaal gebruiken als draagzak? Ik vond het er namelijk aantrekkelijk uitzien en je baby dichtbij.

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik gebruik de bamboozle luiers van totsbots, moet je maar even googlen. heb nu geen tijd, maar heb een tijdje terug een een heel verhaal geschreven in een topic hier. ik vind ze geweldig, als je het niet kunt vinden stuur maar een pbt-je dan vertel ik meer.

3. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Hoi Ellen,

Ervaring heb ik nog niet, maar wij hebben de katoenen luier van Popolini gekocht. Wat bedoel je met dat je niet de hele luier hoeft te wassen? De luiers die ik gezien heb moeten nl wel gewoon gewassen worden. Wel heb je doekjes en inleggers die het meeste van de ontlasting opvangen zodat het schoonwassen van de luier makkelijker is.

Overigens schijnt het zo te zijn dat katoenen luiers die je zelf wast uiteindelijk goedkoper zijn dan wegwerp luiers.
    Via de site van Kaatje Katoen kun je PDF files downloaden met informatie over de verschillende luiers. Ook kun je een prijslijst downloaden via http://www.kaatjekatoen.nl/html/documen ... dec_08.pdf

Wij hebben destijds een afspraak met een consulente gemaakt omdat er zo verschrikkelijk veel keus is. Zij heeft ons geholpen bij het maken van een keus uit alle luiers aan de hand van onze wensen.

4. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Over de luiers weet ik verder niets, maar de draagdoek die je bedoeld is de lodger shelter.
    Ik heb hem ook, hij lijkt me heel handig en ik hoop dat ik hem snel kan gebruiken. Maar als je op deze site bij zoeken lodger shelter invoert, krijg je heel wat ervaringen.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Ik bedoelde ook dat je het binnenste deel van de luier kan weggooien en dat je de buitenkant wel moet wassen maar ik dacht dat daar dan geen ontlasting aan zat maar die gewoon moet wassen omdat het toch gedragen word. Maar het is dus niet goedkoper? mmm dan houden we het maar op gewone luiers.

Ik ga gelijk even de opdracht lodger invullen op deze site. Had ik nog niet aan gedacht hahaha :oops:

6. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Juist wel!

7. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb ook een lodger shelter, sommige babies vinden het heel fijn, anderen niks aan. De onze vind het wel fijn, wij gebruiken m in de autostel en als draagzak, alleen ik vind wel dat het snel zwaar wordt en zeer aan je schouders gaat doen (nou weegt onze jongen ook al meer dan 5 kg). Dus het is niet iets wat je uren kan doen ofzo. Maar het is ook heel handig als de baby onrustig is, jonathan valt vaak in slaap in dat ding. Ik heb m trouwens tweedehands gekocht want ik vond nieuw te duur, vooral sinds je best wel vaak hoort dat de baby het niet fijn vind.

8. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

de wasbare luiers zijn wel echt goedkoper hoor!

de eerste aanschaf is duur, maar je doet er heel lang mee (zeker als je meer kinderen hebt) en je bent VEEL goedkoper uit.

Er ligt een soort papieren inlegvel in, dat gaat met poep en al in de WC. Dan de daadwerkelijke luier, in mijn geval een soort badstof broekje. Daaroverheen een wrap, een waterdichte laag. De luier moet je wassen, daar gaat de urine in zitten, je gebruikt er evenveel als normale wegwerpluiers per dag. Ik was om de dag. De wrap verschoon ik dagelijks normaalgesproken, meer als een broek.

9. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Je kan nu bij een abonnement op ouders van nu zon shelter gratis erbij krijgen: www.zester.nl

Deel Deze Pagina