hallo dames, ik vroeg me af of er hier meer dames zijn die "last" hebben van scoliose en hier problemen mee verwachten tijdesn de bevalling? Ik zelf heb maar een hele lichte vorm (holle rug en mijn ene heup is iets hoger dan de andere) en ben hier ook al sinds mijn pubertijd niet meer voor in behandeling. Ik heb aan het begin van min zwangerschap wel eens gevraagd aan mijn VK of ik hierdoor extra rugklachten kon gaan verwachten tijdens mijn zwangerschap (wat niet zo hoefde te zijn in mijn geval en ik ook niet heb) maar eigenlijk nooit stilgestaan bij de bevalling. Nu kwam het zo bij me op omdat ik zaterdag een programma op tv zag waarbij ze lieten zien hoe een baby uit je lichaam komt (dat ie dus bepaalde draaing maakt om goed door het bekken te kunnen komen)...nou vraag ik me dus af als je ene kant ietsjes (is misshien een cm bij mij) hoger is of je hierdoor dus problemen kunt verwachten. Moet volgende week welweer naar mijn VK dan vraag ik het ook nog een keertje, maar ben voor die tijd wel nieuwsgierig of er iemand is die hier meer van weet...
hey toevallig ik heb dubbele scoliose, (4 bochten in mijn ruggenwervel). Mijn nek staat ietsje scheef (niet zichtbaar voor leken) en heb 3 bochten in mijn rug die wel duidelijk zichtbaar zijn als je me naakt zou zien. en heb dezelfde vraag gesteld aan mijn VK ze zei ook dat ik er geen prblemen mee hoef te krijgen. ik loop nu al elke week preventief bij mensendieck en mijn Si gewircht doet ontzettend zeer. Om eerlijk te zijn ben ik niet bang voor de bevalling maar vooral voor de laatste 2 maanden van de zwangerschap. we zullen het wel zien hoe het loopt.
Toen ik 8 was hebben ze mij de diagnose scoliose gegeven, ben er toen ook aan geopereerd. Op mn 21e ben ik erachter gekomen dat ik geen scoliose had, maar dystonie. Ik snap je angst voor de bevalling wel hoor. Ik wil alleen hierom al in het ziekenhuis bevallen, ben zo bang dat er iets mis gaat. Ik weet niet wat jij wil, maar als je er bang voor bent zou ik voor het ziekenhuis kiezen, ze kunnen er dan rekening mee houden. Liefs, Duveldraakje
ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen ja... maar niet om die reden hoor gewoon omdat ik dat prettiger vind (veiliger idee)...mocht er dan onverhoopt toch een probleem zijn dan zit ik daar in ieder geval goed. En ik ben ook niet echt angstig ofzo, maar de vraag kwam ineens bij me omhoog borrelen door dat programma...zat ineens te denken van straks krijg ik persweeen en wil ik persen, maar past de baby er op een of andere manier niet doorheen...klinkt misschien een beetje stom, maar goed ik ga het zaterdag (dan moet ik weer naar mijn VK) nog maar eens navragen of dat uberhaupt kan en of ze het ook zo ver laten komen of dat ze dat vantevoren dan al kunnen zien.
Ik heb scoliose en kyfose. Er zou geen belemmering zijn voor de bevalling. Door mijn hypermobiliteit zou het zelfs kunnen dat ik thuis beval ( terwijl ik in het zh wil) en daar heeft de vk van de week niets over gezegd. Dus alles kan.
Hier ook een scoliose (én ziekte van scheuermann). Ik weet niet of mijn bevalling belemmerd is door mijn scoliose, ik denk het eerlijk gezegd niet. Wel heb ik tot op de dag van vandaag zo'n last van mijn stuitje en onderrug dat ik inmiddels met pijnstillende/ontstekingremmende injecties behandeld word nav mijn bevalling, maar of dat door mijn scoliose komt weet ik niet... Overigens heb ik wel erg veel last van mijn scoliose gehad tijdens de laatste maanden van mijn zwangerschap, toen mijn buik zwaarder en zwaarder werd.
ik heb ook scoliose... (zoals de het gros van de wereld overigens) en geen problemen gehad met de bevalling!