Uitleg 20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by grotedroom82, May 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

Jan 2, 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Hallo

Ik heb vanmorgen mijn formulier bij de vk meegekregen van 20 weken echo. Alles was goed. Alleen nu ben ik ris gaan vergelijken met die van mijn eerste kindje en zie ik een groot verschil in meeting met deze zwangerschap en die van de eerste. Staan allemaal maten en onderaan staat percentielen met wat afkortingen eronder bij mijn eerste was tcd 56 en bij deze tcd 92. Groot verschil weet iemand wat die metingen inhouden? Die bovenaan staan die komen redelijk overeen.
    Alleen deze niet. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen.

Gr

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Tcd staat voor trans celebellair diameter.Dat is de breedte van de kleine hersenen.

3. grotedroom82

grotedroom82 Actief lid

Jan 2, 2013
    194
    0
    0
    wageningen
    Maar zou daar verschil niet erg zijn. 56 en 92. Bovenin het formulier stonden ook afkortingen van metingen daar stonden andere getallen. Of is dat onder percentielen die p lijn metingen. Lees weleens over groeilijn wat met p5 of zo wordt benoemd

4. Vlindertj90

Mar 16, 2016
    25
    1
    1
    Heeft de echografiste er iets over gezegd? Bij mij was tcd 25%. Zij vertelde dat dit niet erg was, want er was een goede vlinderstructuur te zien. De kleine hersenen zijn erg klein waardoor het mm zijn. Verder zei ze bij mij ook dat de kleine hersenen bij elk foetus gelijk lopen en daardoor een goede indruk geeft van het termijn (als het goed wordt opgemeten). Wanneer jouw termijnecho niet goed is gedaan, krijg je hier andere waardes in. Bij mij is de termijnecho waarschijnlijk verkeerd gegaan. Mijn eigen berekening, twee dagen later dan termijnecho, komt precies overeen met de Tcd. Ik maakte me eerst ook druk, maar gelukkig nergens voor nodig.

Share This Page